var der noget med at man kan stjæle ens nøgledata, når blot nøglen er i nærheden af bilen og de kommunikerer?
Eller er der kommet styr på det?
var der noget med at man kan stjæle ens nøgledata, når blot nøglen er i nærheden af bilen og de kommunikerer?
Eller er der kommet styr på det?
Mig bekendt er der ikke styr på det. Endvidere er det smart med pin to drive, hvis man glemmer nøglen i bilen...
Enig med fmm1000 - jeg har det i hvert fald aktiveret...
Venlig hilsen
Silden
Jeg mener at der blev lavet noget med roterende krypteringsnøgler i forbindelse med at der forsvandt en håndfuld model S for et par år siden. Dermed ikke sagt at det er umuligt at snyde systemet, men jeg vil ikke bekymre mig om det.
Min eneste anbefaling er at opbevare bilnøglen et sted hvor man IKKE kan se den når man står i entreen.
Min eneste anbefaling er at opbevare bilnøglen et sted hvor man IKKE kan se den når man står i entreen.
Hvis det kan afholde dem fra at komme ind i huset eller længere ind i huset at nøglerne er synlige lige inden for døren, så er min kærlighed til bilen heller ikke større end at det er lige der jeg placerer mine nøgler.
Min nøgle hænger i entreen 5-6 meter fra bilen. Jeg er 100% enig med P85DK, og vil jeg hellere have at en biltyv snupper nøglene fra min entre, end at hun/han leder efter nøglerne i mit soveværelse...
Jeg har pinkode på min model 3. Jeg har ikke noget imod at taste koden inden jeg sætter i gang. Alt andet i bilen fungerer, så der er stadig noget komfort ved nøglefri betjening.
Top Gear lavede engang en episode hvor de stjæler en bil, som holder lige foran en pub hvor James May spiser. Bilen er placeret så tæt på vinduet, at den låser op. Jeg ved godt at de fleste fabrikanter siden har lavet et tjek, så nøglen (telefonen i en M3) skal være indeni bilen for at man kan køre, men alligevel. Desuden synes jeg bare det er for nemt at snuppe min telefon og så kan man snuppe min bil.
Et relay attack er en antenne og forstærker, så man virtuelt kan bringe nøgle/telefon tættere på bilen. Hvis din bil holder foran dit hus, så går de hen til bilen og peger antenne-forstærkeren mod huset og så er de inde i bilen. Og på samme måde får de lov til at køre afsted. Så kan de køre til et værksted og hacke bilen rigtigt derfra.
Det har jeg gjort lidt sværere ved at have pinkode. De kan dog stadig lave indbrud i bilen på den måde.
I en verden af dejlige biler, hvem gider så at stjæle en model 3, model s eller model x? Den er jo umulig at afsætte, og airbags og lign nok det eneste der er lige til at sælge :) Ret mig bare og sig at det sker hele tiden i dk, men jeg kommer til at bede om dokumentation.
Kan ingen dokumentation give :)
Tænker at hvis en Tesla bliver stjålet så bliver den nok hugget op i dele. Der er ikke rigtigt nogen uoriginale reservedele på markedet, så det kan måske desværre godt betale sig for banditterne.
Det er før lykkedes mig at glemme mobilen i bilen. Dørene låser i denne situation ikke og uden pin-kode ville der så også være fuldstændigt fri og hurtig adgang til at køre bilen. Fungerer for mig rigtigt fint at lave 4 tap på skærmen, herefter kører sæde og rat automatisk i position imens jeg spænder selen. Synes det er en fed "cockpit-følelse" med denne rækkefølge - men det er så bare mig :)
I forhold til nøglefri-betjening så ligger komforten for mig i at jeg aldrig mere skal rende rundt med en nøgle i lommen - ikke så meget det med at starte med nøgle eller ej.
Pin er en pain i bagdelen - satte den på da svigerfars Tesla blev stjålet i hans carport, men tog den af da Tesla havde den inde til batteriskift og har ikke sat den på igen. Havde glemt hvor dejligt det var uden.
Der er jo snart 15 Tesla'er i hvert lyskryds, så hvorfor skulle det lige være min 6 år gamle spand de var interesseret i?
jeg læser hele tiden om telefonen.. kan telefonen låse bilen op som nøglen kan...uden man går i app?
Det er måske model 3?