Loading...
dk

Import af bil fra Tyskland | Tesla Forum

sojborg
sojborg Apr 21 '21

Hej, kan det ikke betale sig at importere en Tesla fra udlandet ? syntes jeg har set de er billigere end i danmark.  Jeg ved godt at der skal en eller anden form for afgift til staten, men er det ikke først over 400.000.- ??

På forhånd tak.  

Emilsteen
Emilsteen Apr 22 '21
Citat fra sojborg

Hej, kan det ikke betale sig at importere en Tesla fra udlandet ? syntes jeg har set de er billigere end i danmark.  Jeg ved godt at der skal en eller anden form for afgift til staten, men er det ikke først over 400.000.- ??

På forhånd tak.  

Jo, du kan hoppe på bilbasen og finde nogle model 3'ere til omkring 325.000 som kun har kørt ganske få kilometer og importeret fra Tyskland. Elbiler købt i Tyskland (med deres rabathalløj) skal være i landet i minimum 6 måneder før de kan hentes til Danmark.

Så ja, man kan få en god pris på en Model 3.

KimT
KimT Apr 22 '21

Grunden til at elbiler generelt er billigere i Tyskland er at de pt. får op til €9000 i tilskud. Det er der mange der udnytter ved at købe og indkassere tilskudet, for så at sælge bilen til Danmark. Det hul er ved at blive lukket, så man kræver at man - så vidt jeg husker - skal have bilen i min. 23 måneder, ellers skal man tilbagebetale tilskudet.

Du skal betale for et toldsyn og plader m.m. Samt evt. får et firma til at stå for importen.

Der er ind imellem opslag på FDEL's åbne facebook side omkring emnet: https://www.facebook.com/groups/fdel.dk/

webercarbmann
webercarbmann Apr 22 '21

Min genbo har lige købt en 2019 TM3 Dual motor (rød med træk) der kun har gået 16K km for 385K  Det er en tysk bil der er blevet importeret af en dansk brugtbilshandler. Ikke en tosset pris synes jeg. Han tog endda en dinobrænder i bytte til en fair pris. 

jolll
jolll May 13 '21

Var i München igår og hente min fine "nye" TM3 LR model 2021 :)

Det kan godt betale sig ... :)

Har aldrig siddet i, eller sågar været tæt på en TM3 før,
men jeg vil sige efter 1000km testkørsel hjemad .... Jeg er ikke skuffet :D

jth
jth May 13 '21
Hvordan fungerer med SC på vej hjem når bilen endnu ikke er registrerer på din Tesla konto?
Forummets indlæg er redigeret af jth May 13 '21
jolll
jolll May 13 '21
Citat fra jth Hvordan fungerer med SC på vej hjem når bilen endnu ikke er registrerer på din Tesla konto? 

Jeg fik lov at køre hjem på sælgers konto, da han stadig havde gratis SC km tilbage :)

Den rigtige løsning havde været, at han overdrog ejerskabet på Tesla konto ved købet.
Der kan man så tilføje sit eget kreditkort, og det burde spille.

Ellers måtte man jo bare krybe til kortet og tanke hos Ionity - og deres ret høje priser ...
men ud af det samlede budget, kunne man nok også overleve det.

Cubic
Cubic Jul 17 '21
Hejsa :) Jeg har i den sidste måned søgt efter en 2021 model 3 SR i Tyskland. Jeg kan ingen finde, dvs. jeg kan kun finde de "overprized" emner, og så er det tæt på at man lige så godt kan slippe for besværet ved at handle i Tyskland, og så handle i DK. Jeg har stødt på et par stykker, som er væk inden jeg når at blinke med øjnene. Hvad er det jeg overser i denne proses ?
PeterE
PeterE Jul 17 '21
Du overser vist ikke noget, du siger det selv: Man skal kunne handle hurtigt. Der er mange som jagter den samme gode handel.
Cubic
Cubic Jul 17 '21
Ja det skal man, men jeg oplever at jeg bliver "overhalet" indenom, selv om jeg er hurtig, så virker det som om at der er nogen der har en anden "kanal at suge fra". men det kan være at du har ret i at der er måske nogen der står klar med tusindlapperne :)
P85DK
P85DK Jul 17 '21

Du er oppe i mod en række forhandlere som har lokale kontakter der handler for dem. Det er blevet et stort marked for danske og andre landes forhandlere at for del i tyske støtte kroner ad bagvejen.

cth
cth Jul 18 '21

Hvor meget sparer man egentlig på en model 3... 50.000kr. ?

Måske burde der være en import undergruppe her i forum.

Synes samme spørgsmål er stillet adskillige gange... og forklaret / beskrevet lige så mange gange :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 18 '21
HrMogensen
HrMogensen Jul 18 '21

CTH => Helt enig. Der kan man så snakke om import fra forskelige lande (EU vs Norge fx).

Har du cash så kan det betale sig. Skal du via din bank først så glem alt om det :) 

cth
cth Jul 18 '21

Det var nu ikke fordi jeg mente at det ikke kunne betale sig (taler om EU...glem Norge).

Kommer an på hvad man sparer

Men det er lidt bøvlet og usikkerheden er der vel også selvom Tesla ligesom står for garantidelen :-)

For nogen er en besparelse værd at gå efter og andre gider ikke bøvlet, men betaler hellere lidt mere (køber i DK).

P85DK
P85DK Jul 18 '21

Det er en skrøne at det er bøvlet.

Aftalt pris med sælger, betal via Wise.com (kan ofte ske på stedet og med en straks overførsel), tag bilen med hjem, anmeld til SKAT, få den told synet og vent en lille måned på at de bekræfter at afgiften er 0 kr. og hent dine plader samme dag i den nærmeste synshal. Alternativt betal en selvanmelder ca. 6.000 kr. for at få dem til at sige afgiften er 0 kr. og få pladerne samme dag du kommer hjem.

For 50k kan jeg godt se at det attraktivt for mange.

cth
cth Jul 19 '21

Jamen er besparelsen 50k? Det var et spørgsmål :-)

Nu er bøvl individuelt... risiko kan der også være.

P85: Du beskriver sådan set kun den nemme del. "tag bilen med hjem" delen er jo den mest bøvlede.

Jege r slet ikke i tvivl om at du er typen der vil gide det, ligesom jeg selv.

Jeg har prøvet det før og gør det gerne igen hvis der er en rimelig besparelse.

Men jeg kender mange der ikke vil gide det alene fordi der er en del planlægning / risiko (kaldet bøvl).

wise.com kender jeg ikke men virker det gør det sikkert det hele nemmere.

Hvis du finder en model 3 i tyskland, så skal du for det første være sikker på den er ok.

har den været oppe og ride på en sten og har du mulighed for at tjekke den.

Du skal derned evt. med fly eller tog eller få en anden til at køre dig.

Kan du køre hjem på vedk. tesla konto eller skal du lade hos andre udbydere.

Nr. plader... hvad kører du hjem på... nuværende ejers eller tyske prøve plader der kun er ansvarsforsikrede. Måske kan du forsikre den hjemmefra før du køber.

Er bilen ikke ok skal du være indforstået med at tage hjem igen og have spildt tid og penge.

Det sidste har jeg prøvet før...for en del år siden med en ICE.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 19 '21
P85DK
P85DK Jul 19 '21

Tja, man kan også gøre det mere omstændigeligt end det behøver at være. Jeg har hverken fysisk set eller kørt nogle af de sidste 10 biler jeg har købt, 4 nye, 6 brugte. Hvis du køber brugt, så kend bilen, ved hvad du skal kigge efter på billeder, hvilke spørgsmål du skal stille og så vær indstillet på at der kan være nogle småting. Alle biler har vist sig at være i bedre stand end jeg forventede og med mere udstyr end opgivet.

Forarbejde og så hak til når den er der. Det koster ca. 5-7.000 kr. at få den hjem med en autotransporter, så behøver du ikke gøre andet end at betale og vente i indkørslen.

Med en Model 3 vil jeg sige at det eneste du skal være opmærksom på er at det ikke er en svindler du er ved at handle hos, at bilen reelt er der, ellers bør det hele kunne klares på et par timer.

Metguy2000
Metguy2000 Jul 19 '21

Købte en M3 i Tyskland hos en anerkendt forhandler. Fik tilsendt faktura, overviste via banken og modtog bilen på adressen efter blot 4 dage.  Satte prøveplader på og kørte til synshallen. 1,5 time efter havde den plader på. Det er da nemt. 600 EUR for forsikret transport, 4300 for syn, værdifastsættelse og plader.

Forummets indlæg er redigeret af Metguy2000 Jul 19 '21
P85DK
P85DK Jul 19 '21

Ja, det er virkelig så nemt :-)

Cubic
Cubic Jul 19 '21

Jeg syntes at det med at ikke finde en hvor prisen er kunstig høj er mega svært, dem der er lige pt er alt for dyre ifh til hvad man kan finde dem til i DK.

Det er slet ikke så nemt, når man står grøn og nede på hælene og skal igang.

Det kræver lidt online læsning og research.

Sider: 1 2 »