Loading...
dk

Opladning i Supercharger | Tesla Forum

TeslaSeb
TeslaSeb Apr 23 '21

Hej folks

Beklager for et kommende noob-spørgsmål, men jeg var forbi Teslas Supercharger i Køge forleden, og jeg skrev adressen ind og det tog vel 10-15min for mig at kommer derhen, jeg sætter det store stik i og der står 30 KwH.. den steg til 35 i de 20 min jeg holdt der, men hvad skyldes det at jeg ikke får fuldt udbytte? Så vidt jeg har læst kan jeg få op til 150KwH.. 

Jeg kom til at trykke på en rød tekst hvor der stod noget med: forbereder til Supercharging, men betyder det at den stopper med at forberede og at mit batteri så er for koldt til mere end 30KwH?

På forhånd tak! 

Forummets indlæg er redigeret af TeslaSeb Apr 23 '21
Ice2EV
Ice2EV Apr 23 '21

Din bil kan ikke nå at varme batteriet op til max charging på 10-15 minutter.

Altenativt er det fordi du er dukket indenom med høj state of charge. Er du på 70% eller mere, så forvent ikke meget over 30-40 kWt. Og mindre og mindre som du nærmer dig 100%

Ved almindelig kørsel, skal du regne med små 100 km.

Navigerer du til SuC, så lidt mindre fordi den preheater batteriet.

Kør til Salgelse næste gang, og så får du smæk for skillingen. Forventeligt 144-145 ved lav SOC, State Of Charge. 

Vil du endnu mere, så giv den nogen smæk over ryggen til Middelfart, snyd den så ved at køre over brien til IONITY ved første afkørsel og smæk 190 kWt på pakken.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 23 '21
P85DK
P85DK Apr 23 '21

Fakta fandt på sloganet, Tesla udlever det i praksis

TeslaSeb
TeslaSeb Apr 23 '21

Tusind tak for den forklaring, det giver mening, jeg var på 60% så det er nok derfor.

Skal jeg lade den røde box med "forbereder til SC" være eller skal jeg trykke på den eller er det ligemeget?

KimT
KimT Apr 23 '21

Det den skriver er at den opvarmer batteriet så du kan modtage max. effekt. - dvs. du kan lade hurtigere.

Søg efter "charging curve tesla model 3"

Den viser hvad du max. kan regne med at lade med alt efter hvor meget batteri du ankommer med. Hvis batteriet er kold er den lavere.

Se f.eks her - som er for forskellige modeller : https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/30-tesla-supercharging-summer-2019-update/

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 23 '21