Loading...
dk

11.49 kr. for 1 liter benzin | Tesla Forum

cth
cth May 5

Der kan da ikke være nogen tilbage der ikke overvejer en EL bil :-)

Af typen den almindelige dansker der kan lade hjemme, ejer sin egen bil og ikke har specielle behov.

Dem der er flest af...

1 KwH 1 kr. eller mindre og man bruger vel 2 KwH på 10 km kørsel.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 6
P85DK
P85DK May 5

Nu er benzinprisen alene ikke afgørende for købsbeslutningen hos alle :-) Der er stadig mange som er rigtig glad for at kamelen har 8 pukler og kan til nøds nøjes med 6. At dømme ud fra gadebilledet, så har flexleasing branchen kronede dage.

cth
cth May 5

Det er rigtigt.

Men nu tænkte jeg på flertallet.

Flexleasing af de dyre biler er stadig for promillen...

Hvis man går lidt op i støj, miljø og omkostninger, så når man mega langt i en elbil.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 5
PeterE
PeterE May 5
Dagens hurtige påstand: Der er flere flexleasede biler på de danske veje, end der er Teslaer.
webercarbmann

Tror at dinojuice skal op i 15-20 kr/L for at det rigtigt rykker i folk. 

P85DK
P85DK May 5
Citat fra PeterE Dagens hurtige påstand: Der er flere flexleasede biler på de danske veje, end der er Teslaer.

og det er med en ganske høj multipel.

cth
cth May 6

Det kan være i har ret.. skal ikke kloge mig på flexleasing.

Men det er stadig ikke flertallet af danske bilejere der er i den boldgade.

jpx
jpx May 6

Citat fra cth

Men, jeg kører jo hver dag fra Bornholm til Skagen og retur med en hestetrailer, og jeg har simpelthen ingen tid til pauser! ...... 

cth
cth May 6

Ja det kan jeg godt se..

De fleste danskere kører med hestetrailer.

Jeg har udpenslet mit første indlæg. Det var åbenbart nødvendigt.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 6
jpx
jpx May 6

Ah, sarkasme er ikke altid nemt på skrift - det var blot ment som sjov, det man altid hører når man taler med en, der aldrig kan se sig selv i andet end en benzinbil.. 

cth
cth May 6

Ok beklager... :-)

MOS
MOS May 6
Citat fra jpx

Citat fra cth

Men, jeg kører jo hver dag fra Bornholm til Skagen og retur med en hestetrailer, og jeg har simpelthen ingen tid til pauser! ...... 

LOL! Det er god humor. Jeg går ud fra, at du også kører med 150 km/h i snit, men glemte at skrive det.

Hvor er det bare typisk! Folk skal altid komme med et eller andet usandsynligt, fiktivt, opstillet scenarie, der måske opstår for en promille af befolkningen en promille af dagene. Dvs. reelt en milliontedel af kørselsbehovet, hvor man nok relativt nemt ville kunne finde alternative transportmuligheder eller leve med at lade en ekstra gang på turen.

Hvis turen til Skagen med hestetrailer tager et par timer længere i en elbil, vil det så være mere tidsbesparende at arbejde i endnu flere timer for at tjene penge nok til at betale for dyr benzin i hele bilens levetid? 

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 6
Bianco
Bianco May 6

Jeg tror den største bremse for at vælge elbil er det ukendte ved at lade.

Og for at nå den store volumen af mellemklasse og compact biler, så skal indstigningsprisen være betydeligt mindre. Der er meget få mennesker som plejer at købe bensinbiler til 200.000,- som overhovedet kikker på en elbil til 300.000,-, så de kommer aldrig til at lave det regnskab som viser at det vil koste dem mindre om måneden at købe elbilen.

Ice2EV
Ice2EV May 6

Den sidste jeg hørte var "1 gang om året er vi på elgjagt i nordsverige, der er 70 km til nærmeste by og ingen eller meget begrænset med strøm, så kan vi jo ikke køre el"

MOS
MOS May 6
Citat fra Bianco

Jeg tror den største bremse for at vælge elbil er det ukendte ved at lade.

Og for at nå den store volumen af mellemklasse og compact biler, så skal indstigningsprisen være betydeligt mindre. Der er meget få mennesker som plejer at købe bensinbiler til 200.000,- som overhovedet kikker på en elbil til 300.000,-, så de kommer aldrig til at lave det regnskab som viser at det vil koste dem mindre om måneden at købe elbilen.

Jeg tror desværre, du har ret. Folk forstår ikke, at man på mange måder får en meget bedre (el)bil og pengene kommer tilbage, når man sparer på benzin, ejerafgift, serviceomkostninger osv. At man kan låne til en elbil for 0% i rente ændrer ikke på, at nogle folk bare ikke kan regne.

Elbiler er stadig ikke for alle. Der er dem, der ikke har mulighed for opladning hjemme - det er til at forstå. Så er der dem, der kører med hestetrailer mellem Bornholm og Skagen t/r på daglig basis. Og så er der dem, der ikke kan regne...

Jeg tror ikke, vi skal være alt for kede af det. Dem, der ikke har set lyset endnu efterlader flere eksemplarer af elbiler til alle os andre. De fleste elbilproducenter kan jo alligevel ikke følge med efterspørgslen. Og når de endelig har fået rampet seriøst op, er der efterhånden nok ved at være så mange elbiler på vejene, at de sidste døde fisk blot følger strømmen ;-)