Loading...
dk

CCS opdatering ved Tesla | Tesla Forum

SteffenFabrin
SteffenFabrin May 12 '21
Jeg har fået tilbud fra Tesla om opdatering af min Model S fra 2015. Eftermontering og medfølgende CCS adapter til samlet DKK 2.450,- Det lyder som en fair pris. Er der noget jeg har overset eller bør tænke over?
Noogi
Noogi May 12 '21

Nej. Det er den seneste pris og enig i at den er fair.

Fik du prisen i app'en? Har selv booket mobile service til CCS opgradering i app'en men har efter et par uger stadig ikke set en pris i app'en.

SteffenFabrin
SteffenFabrin May 12 '21
Ja, fik "tilbud" i app'en
ElPeter
ElPeter May 12 '21
Der er ingen ulemper ved det bortset fra omkostningen og jeg er enig i at det er en meget rimelig pris. Det er rart at have CCS som en ekstra mulighed, selvom man næppe får brugt det mange gange. Jeg har brugt det en enkelt gang på en 50 kW Eon lader, den ladede med ca 40 kW, men batteriet var nok heller ikke supervarmt.
MOS
MOS May 12 '21

Du bør huske på, at ladehastigheden stadig er den samme, lave hastighed, som du er vant til. ;-( Også selvom du med CCS får adgang til SuC v3.

Om det er prisen værd, er vel individuelt. Det kommer nok an på, hvor meget man reelt vil få brugt muligheden for at lade på CCS-ladere. Personligt ville jeg nok kun undtagelsesvist lade på andre hurtigladere end Teslas SuC. Jeg vil normalt indrette min tur efter at lade, hvor jeg kan få strømmen gratis, hvis muligt. Så den store forskel vil nok være at få adgang til Teslas SuC v3 ladestationer, som der ikke er mange af endnu, men der bliver efterhånden flere. Der er specielt relevant, hvis du kører til udkants-Europa, hvor der ikke er SuC v2 og sikkert heller aldrig kommer det.

Måske bør du også overveje, hvor længe, du har tænkt dig at beholde bilen.

Noogi
Noogi May 12 '21
Citat fra SteffenFabrin Ja, fik "tilbud" i app'en

Åbnede lige app'en og så også at der lå et generelt CCS tilbud i indbakken. Så er det bare servicecentret der er langsomme til at opdatere den tid jeg i forvejen havde booket med en pris.

I øvrigt så bliver alle nye Supercharger stationer V3 så det er en no brainer at få CCS opgradering bare af den anledning. På verdensplan åbner Tesla pt. et par nye SuC stationer hver dag og med de nye der kommer i DK og Europa vil jeg ikke gå glip af den ekstra bekvemmelighed.

KimT
KimT May 12 '21

Fik også "tilbudet" selvom jeg for længst har fået opdateret. Så den er vist sendt ud til alle S/X ejer

cth
cth May 13 '21

fik også mail, selvom jeg har en ny S fra 2020 og den har ladet med CCS et par gange via adapteren der fulgte med... :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth May 13 '21
HemligNemlig
HemligNemlig May 13 '21
Intet modtaget hverken på mail eller inbox i app
PeterE
PeterE May 13 '21
Så får du da en kopi her: 

HJJ
HJJ May 14 '21
Tesla var her og opgraderede 12. Marts 2020, men fik alligevel tilbudt det igen for et par dage siden på app’en
Forummets indlæg er redigeret af HJJ May 14 '21
Bue
Bue May 14 '21

Hej HJJ - du er ikke den eneste. Min MS Raven er fra november 2019 og adapteren blev leveret med bilen - alligevel fik jeg besked i appen om at min Tesla ikke var kompatibel og fik tilbudt opgraderingen. Support beklagede, og fortalte, at mange havde fået beskeden ved en fejl.

Tonberry
Tonberry May 16 '21
Jeg fik også beskeden og har nu opdaget at navigationen fortæller at jeg skal have CSS adapter med hvis jeg skal palnlægge en tur ned til Portugal.

Har ikke haft bilen længe nok (MS LR 2021) til at vurdere men er det normalt at den vil forslå det selv hvis man har man har CSS upgraden? Eller er der også sket noget software mæssigt?

Håber ikke at bilen vil fremover skjule V3 chargers fra navigationen. 
MOS
MOS May 16 '21

Jeg tror, det fungerer sådan, at du ikke kan se SuC v3 i navigationen, medmindre du har CCS-opgraderingen. Den viser dig altså kun de SuC, der er kompatible med din bil.

TorbenS
TorbenS May 16 '21
Supercharger ved Ikast er v3.
Kan du se den i navigationen?
SpaceX
SpaceX May 17 '21
Hej @TorbenS.
Efter CCS opdatering på vores 2015 Model S kunne vi se Ikast i Navigationen.
Tonberry
Tonberry May 17 '21
Ok, Ikast SC kan jeg godt se dukke op i navi’en.

Så tænker jeg bare at jeg får en venlig reminder at man skal huske selve adapteren når man planlægger en tur der kræver stop på V3.
PeterE
PeterE May 17 '21
Selve adapteren er vel ikke større end at den ligger permanent i bagagerummet?!?!
KimT
KimT May 17 '21

Min ligger i center console'en

NOELON
NOELON May 17 '21

Det gør min også - i den bagerste del.

Sider: 1 2 »