Loading...
dk

GPS, eCall, Kamaraer holdt op med at virke | Tesla Forum

CaptainChaos
CaptainChaos Jun 14

Omkring d. 28 maj begyndte følgende fejl på min Model 3 Performance (2020 model)

• Alle kameraer holdt op med at virke hvilket betyder bagkamera viser sort billede, AP og cruise control virker ikke og sentry mode virker heller ikke.
  • GPS lokationen opdatere ikke længere.
  • Bilen rapportere at eCall system ikke virker

Jeg opretter en service aftale med tesla til den d. 22 Juni men hører intet fra tesla.

d. 7 Juni begynder kamerane at virke og GPS lokationen opdatere nu også igen, men eCall melder stadig fejl.

d. 8 juni eCall systemer melder ikke længere fejl.

Jeg har stadig intet hørt fra tesla og tænker at de har løst problemet remote (hvilket jeg ikke syntes er i orden hvis de har) men...

d. 13 juni kommer alle fejlene tilbage.

Jeg har selvfølgelig prøvet begge slags reboot, slukke for bilen, fjerne USB disk og det gør ingen forskel. Jeg har ikke kunne finde meget info, men det lader til jeg ikke er den eneste der har fået disse fejl.

Andre der har oplevet disse problemer og fået dem løst igen?

Fejlene er opstået spontant og er ikke i forbindelse med en opdatering.

Bianco
Bianco Jun 14

Hvis du kan undvære bilen indtil du formentlig får en lånebil, så ville jeg ringe til Tesla roadservice, og fortælle at du ikke er tryg ved at køre i en bil hvor lovpligtigt sikkerhedsudstyr ikke virker (eCall).

Metguy2000
Metguy2000 Jun 14

Jeg fik en besked i går at eCall ikke virkede, i dag var fejlen væk. Bilen er en M3P 2019.

Ice2EV
Ice2EV Jun 14

Plejer den der eCall fejl ikke at være noget med teleudbyderen? Der sidder vist et eller andet Hollandsk simkort i vognen.

Desværre kan man ikke bare skifte Simkortet til et DK kort selv.