Loading...
dk

Konformationskørsel | Tesla Forum

AgentP
AgentP Jun 23 '21

Vi skal til konfirmation til efteråret, og jeg er blevet spurgt, om jeg vil agere Konfirmationskørsel.

Det har jeg naturligvis ikke noget imod. 

Men mit spørgsmål er, hvad forventer sådan en knægt? Og hvad er konfirmationskørsel egentlig?

Der er en naturlig transport fra kirken til festen. Men så skal der nok lidt kilder i maven tænker jeg. 

Det er omkring Skanderborg, så lidt 0-100 på E45 kan vi nok klare. Men hvad gør man ellers? Er der særlige områder i det område, hvor man kan få kilder i maven?

Og så naturligvis gerne uden kørekortet og mine medmennesker er i fare. :-) 

Inspiration og ideer søges. 

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jun 23 '21
P85DK
P85DK Jun 23 '21

Tænker at nedenstående må være det ultimative, så kan du pille det fra du synes er 'over-the-top' ;-)

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 23 '21
Jeg har selv gjort det.
Gjorde det klart for familien at jeg ikke ville køre vanvidskørsel med deres barn og heller ikke selv ville risikere kørekort osv. Mødte op i kirken med bilen nypoleret osv.
Fra kirken blev hans ynglingsnummer sat på soltaget åbnet og så stille op til en rundkørsel og vende rundt. Stoppede foran kirken og gav en acceleration indenfor det lovlige.
Kørte til motorvejs rampe og fyrede den af, igen overholdte grænserne. Hurtige accelerationer i et par lyskryds. Ud i en skov hvor jeg skulle tage billeder af ham med bilen og så gennemgang af bil alt efter interesse og så afsted til festen.
Dem der bliver hentet i benzin brølere og trækker lange sorte striber fra kirken har jeg faktisk ikke så meget tilovers for. Du kører med en anden kæreste eje, der er mange mennesker samlet og andre trafikanter. Mister du eller en anden kontrollen kan det gå rigtig skidt.
Aftal rammerne med forældrene.
Ice2EV
Ice2EV Jun 23 '21

Kørte en tur med en pige sidste år, en bekendt havde spurgt, frøkenen havde drømt om en Tesla.

Satte lidt ynglingsmusik på efter ønske.

Tog et par rappe accellerationer ud af kryds uden at komme i "ingen pap land", eller på den gamle landingsbane oppe i udkanten af Vadum, en tur på motorvejen og hamrede den på 150 ned af rampen. 

Faldt tilbage til 130 og satte den på kør selv. 

Det er ikke så meget den der 0-200 der kilder, det er mere den der ind i en rundkørsel til højre så til venstre i rundkørsel og så tung for ud af rundkørsel. 30-80 kan bare noget når der bliver smidt hver sin vej kort efter hinanden og det så er i et accelerations land, som ingen normale havde forestillet sig for 15 år siden.

Hun var så sikker på faderen skulle have en sådan, ellers måtte hun spare sammen selv.

Lillesøsteren var med på bagsædet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 23 '21
SuneH
SuneH Jun 23 '21

Har kørt et par gange. De fleste synes jo bare det er fedt med den store skærm, god lyd, soltaget oppe mm og at man triller afsted fuldstændigt lydløst med kun lidt knasen af perlegruset foran kirken i modsætning til benzinbilerne... Og ja, så ellers fuld pedal fra grønt lys op til det lovlige, sæt den til selvkørende og slip rattet mm. Og lidt hurtigt ind/ud af en rundkørsel, som flere andre har omtalt, er jo også godt.

Hvis man er vant til en 6 år gammel Fabia eller en Picanto, så er det rigeligt spændende :-)

Men ja, indenfor lovens rammer og med udvisning af afmindelig agtpågivenhed. 

Og så synes mange det er fascinerende med frunk'en - de fleste er jo vant til at se et motorrum med et utal af slanger og pumper og sager, det med "det tomme rum" får det til at virke endnu mere magisk :-)

Bianco
Bianco Jun 23 '21

Husk at hvis I tager betaling i nogen form for turen, så dækker forsikringen IKKE.

0 til 50 er meget federe end 100 til 150 ;-)