Lyder som om den først begyndte at bevæge sig efter han havde forladt bilen. Fra artiklen fra NBC:
had to force his way out of the vehicle, as the locks seemed to malfunction. After he left the car, it began to move on its own and flames engulfed it
Håber det at tvinge sig ud af bilen betyder at han kunne bruge det mekaniske "nødhåndtag"?
Jeg går ud fra der er en sådan i Model S som der er i Model 3.
Tænker det er værd at vente med at spekulere og konkludere alt for meget - der er allerede været flere forskellige forklaringer på hvad der skete, mon ikke det kommer frem i løbet af de næste måneder hvad der reelt er sket?
Tænker det er værd at vente med at spekulere og konkludere alt for meget
Hvad skal man så bruge internettet til? Nu bliver jeg nødt til at finde nogle anti vaxxere på facebook for at opfyldt min kvote ;-)
Det med at den kørte af sig selv tror jeg ikke på. Der kan højest være tale om at bremserne ikke har været aktiveret.
Det med at den kørte af sig selv tror jeg ikke på. Der kan højest være tale om at bremserne ikke har været aktiveret.
Pyha, min sølvpapirshat skal da måske pudses op - men ideen om at sandheden kommer frem til sidst er vist desværre naiv :)Tænker det er værd at vente med at spekulere og konkludere alt for meget - der er allerede været flere forskellige forklaringer på hvad der skete, mon ikke det kommer frem i løbet af de næste måneder hvad der reelt er sket?
Jeg tænker hurtigt diverse fanboy fora er ude med konspirationsteorier. For en helt ny model der kun lige er kommet på markedet, som Tesla har været meget længe om at udvikle, samt været forsinket flere gange, bryder jo ikke bare i brand af sig selv ;)
Jeg forstår godt ejeren vælger at kommunikere via en advokat. Han bliver jo slagtet af alle de mest radikale fans for at være alt muligt og de tillægger ham alle mulige mere eller mindre underlige baggrunde for at bilen bryder i brand.
Bilen har vel også kun været på markedet i et par måneder og hvor mange er der indtil nu sendt ud på vejene?
Jeg er selvfølgelig ikke for fin til ikke at komme med indspark også, så :)
Ifølge NBC virkede det til at det var fra bagenden branden opstod, kunne det måske have været bremserne. Bilen har jo nogle ret vilde performance-egenskaber og har man brugt det rigtig meget, så er det jo set før at bremser kan overophede og bryde ud i lys lue. Det sker jo på de fleste sportsvogne...?
Kunne måske også være en forklaring på den ikke er eksploderet hvis branden ikke er opstået i batteriet?
tja - det er måske derfor at de andre biler der har (i nærheden af) de præstationer de har carbon keramiske bremser :-) Udover det åbenlyse i fordelen ved lavere uaffjedret vægt.