Loading...
dk

Ufatteligt pres på Tesla Service Centre… | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Jul 13
Kan godt forstå de, som jeg har læst herinde, er ved at udvide med ekstra center i Greve.

På vej til Stockholm begynder vi at få knirkelyde. Kan høre det når vi kører af motorvejen til SuC. Høres på enhver ujævn vej og når man drejer på rattet. Blev virkeligt slemt i det centrale Stockholm… 
Besøgte Tesla Service Center ved Stockholm og en af deres mekanikere sagde det var bærearm der var ved at være slidt (antager han mener en bøsning siden det ikke var akut. Da mange var på ferie havde de ikke tid og sagde jeg bare kunne køre hjem med det.

Det er fair nok, men…  
Tesla DK siger at Kastrup og Hillerød ikke har tid før slut August, og da det ikke er en akut opgave så kan jeg ikke komme til.

Sagde til dem at det da var ekstremt dårlig reklame at jeg kører rundt i en Model 3 der lyder som om hjulene er ved at falde af… de kunne ikke gøre mere. 
Jeg ender med at køre til Malmö for at få det skiftet - måske om en uge hvor de har tider.
Forsøger at få det til at passe med en el-MC jeg vil prøve. Den lander ved en MC forhandler i Malmö i næste uge.

Stockholm nævnte det var på garanti og at det sker for mange. Har lige passeret 50k km.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 13
cth
cth Jul 13

Er det ikke lidt tidligt det sker? 50.000 km.

Men mener jeg har læst dete r en standard Tesla sygdom, så måske har de sparet lidt meget på den konto.

Kan man selv opgradere til bedre dele og evt. samtidig få det lavet på andre værksteder, når garantien er overstået?

Det er vel alm. værkstedsarbjde som udføres på alle biler?

P85DK
P85DK Jul 13

Er alligevel utroligt at Tesla bliver ved med at underdimensionere de bærearme

AgentP
AgentP Jul 13

Vi er netop - som i for to minutter siden - kommet hjem fra SC Århus med præcist dét problem. Har fået skiftet bærearm på højre forhjul. Også ca. 55.000 km.

Det endte med, at jeg omdøbte bilen til "Tumle" (For dem der ikke har børn: Piratskibet i tegnefilmen Jake og Ønskeøens pirater), for det lød fuldstændigt som om man var i et træskib der knagede i fortøjningerne. Det knirkede også fra styrtøjet. Præcist som du beskriver. Og det var bestemt ikke diskret! Folk vendte sig, og så efter bilen, når vi kørte forbi.

Det var pænt umuligt at komme igennem til Tesla på telefonen. Fik langt om længe dem til at ringe tilbage, og da vi først fik fat på dem, var de superflinke i Århus til at finde en hurtig tid til os.

Vi er som sagt lige komme hjem, og kan nu omdøbe bilen til noget, der ikke er opkaldt efter et træskib. :-)

CaptainChaos
CaptainChaos Jul 13
Inden Hillerød åbnede var der også ufattelig lang ventetid i Kastrup, da Hillerød så åbnede kom det ned i et tåbeligt leje.
Men nu er det igen alt alt for lang ventetid. Jeg har ventede 4 uger før de overhovedet kiggede på min booking også fortalte mig at det kunne ikke laves af en ranger så de blev lige nød til at flytte min tid  4 uger mere.
Da de så fandt ud af de selv havde booket min tid i deres sommerferie, så kunne de godt finde en tid noget før, men jeg måtte stadig vente 6 uger..

Før Tesla har jeg aldrig ventet mere end 2 uger på et værkstedsbesøg og har altid kunne komme samme dag hvis det var noget kritisk.
Ice2EV
Ice2EV Jul 13

En af konens kunder(hun laver regnskab for 4 værksteder) havde en inde for et par måneder siden der havde samme problem.

Har dog med firmabiler af andre mærker, oplevet både 3-5-6 ugers ventetid på et servicetidspunkt.

HrMogensen
HrMogensen Jul 13
AgentP => Hvor mange km kørte I med knirkeriet? Kører ikke i Stockholm men kommer vel til at køre 1000 km inden Malmö Service. Skal jo retur til KBH og diverse planlagt sommerferie småture i DK :/ 

Forrige bil blev blot afleveret ved at godt autopartner (SP Auto i Havdrup) - de er gode til Fiat. Bilen før den lavede jeg 100% selv (Kadett GSI fra 91).

Så er sgu lidt hårdt at vente… især når det lyder så akut som det gør. Har så aldrig haft problem med bærearm før der gav sådan en forfærdelig støj.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 13
mbk
mbk Jul 13
Citat fra P85DK

Er alligevel utroligt at Tesla bliver ved med at underdimensionere de bærearme

Det her er vist bare et smøringsproblem, som jeg forstår skifter de armen med en del som har mere fedt. Hvis bilen var ude af garanti fandt man nok en løsning med at prikke hul og sprøjte mere fedt ind og lukke igen med en form for prop. Min støjer også, men venter på de åbner serviceværksted i Odense. Video hvor de går henover problemet og et midlertidigt fix: https://www.youtube.com/watch?v=YPhxAuchYH0 ;

cth
cth Jul 13

mbk: lige netop hvad jeg har hørt fra kollega. 

Et værksted her på sjælland som netop nævner at dårlig eller for lidt fedt er problem.

De servicerer en del teslaer, når det handler om bremser og almindelige dele som bærearme m.m.

De bruger noget bedre smøring og undrer sig også over det tesla bruger.

Må lige se om jeg kan få noget mere info om det.

HrMogensen
HrMogensen Jul 13
Udkommer der ikke snart en Haynes manual til Tesla?… ;) 
Selvfølgelig bare til interior, exterior, det mekaniske og 12V… ikke til batteri eller drivlinje.
Der er så mange på gaden at det om nogen år burde være en storsællert.

Måske har YouTube og nettet mere eller mindre overflødiggjort Haynes? Synes dog det er rart at bladre i en bog og se tilspændings momenter på en liste osv. og ikke spole frem og tilbage på en video.
Ice2EV
Ice2EV Jul 13

Er bilen på garanti, så få Tesla til at fixe det.

Er den ikke så kør til nærmeste perlegrusmekaniker, sikre dig han forstår hvordan han løfter den og så bare få skiftet den bærearm. Det koster vel ikke meget mere end 3000, det var ihvertfald hvad jeg slap for en arm på en Merc, fordi der var lyde når jeg bakkede ned fra kantsten............... Lydene er der fortsat, og jeg kommer ikke mere hos Ejner Hessel.

HrMogensen
HrMogensen Jul 13
Bliver afgjort også Tesla der fixer det. Venter til garantien er udløbet med at rode selv. 
Har installeret auto frunk/trunk og det er det :) 
AgentP
AgentP Jul 14

HrMogensen -> Det kom for lidt over en måned siden. Jeg aner intet om ophæng, så vi var forbi den lokale (Skoda) mekaniker, der kunne berolige os med, at det ikke var farligt.
Vi havde denne lyd: https://youtu.be/9gzkEjh48V8?t=60

Først lød det som om det kom fra under bilen, så vi kunne ikke pin-pointe, hvad der var galt. Så forsvandt det i en uges tid, for at at komme tilbage for dobbelt kraft for to uger siden. Snakkede med SC/Århus torsdag, fik en tid to uger fremme, midt i ferien. Mandag ringede de igen, at de havde et adbrud tirsdag morgen (i går).

Ice2EV
Ice2EV Jul 14

Man skal dog ikke tro på alt man hører fra en mekaniker. Havde engang en MG med centercap. Den lød forfærdeligt på vej fra Hjørring til Skalborg i bremserne(de var slidt ned til metal mode metal viste det sig). Holdt ind til en mekaniker 500 meter hjemmefra, han have jo ikke delene hjemme, så han sagde I kan sagtens køre hjem bare i gør det roligt.

150 meter senere smed den højre forhjul, og det trillede 50 meter videre og ind i en have, vi stod på bremseskiven. Det 10 meter bremseskive mærke er stadig at se her 25 år efter i vejen. Heldigt den ikke valgte at smide hjulet med 90 kmt hjem fra Hjørring og var sød at vente til 35-40 kmt på en villavej.

P85DK
P85DK Jul 14

Hvorfor smed den forhjulet pga af nedslidte bremser? Havde mekaniker Henning ikke bare glemt at spænde boltene da han satte hjulet tilbage på?

Ice2EV
Ice2EV Jul 14

Tænker det har noget at gøre med at strålerne samtidig var slidte, så når man bremsede, så skurrede bremserne samtidig med hjulet fortsatte med at køre. 

Centercap er med gevind beregnet til at være selvspændende ved fremkørsel. Men når så strålerne er slidt tynde(de små udfresninger som hjulet sidder på) og der bremses, så skruer den istedet hulet af. Det var en kombi fejl.

Heldigvis kun den ene side. Fik den løftet og trillet hjulet tilbage og på, så måtte jeg nøjes med håndbremsen det sidste stykke hjem.

CR
CR Aug 25

Jeg har en model 3 der nu har kørt ca. 150.000 km (på 2 år), den fik fixet øvre bærearm i førerside ved ca. 100.000 km, ved SC Aarhus. I den forbindelse bad jeg dem om at fikse den i højre side også, nu den var derinde. Svaret var at det var en fejl de aaaaaldrig før havde set, så det var ikke nødvendigt :), og naiv som jeg var, lod jeg dem reparere som de ville.

Så kørte derfa, og kunne efter 2-3000 km mere, køre derind igen for at få den fikset i højre side. Virkelig dårlig reklame for en model 3 der over en periode på ca. en måned lød som en gammel øse når den kom trillende.

Forummets indlæg er redigeret af CR Aug 25
selsoe
selsoe Aug 25

Ifm booking af et andet servicebesøg, skrev Tesla til mig at de gerne ville forsegle mine øvre bærearme samtidig. Det er åbenbart blevet til en servicebulletin, så de nu gør det konsekvent om man beder om det eller ej.

Ice2EV
Ice2EV Aug 25

Kunne du pensle ud hvad "forsegle bærearme" dækker over?

Sider: 1 2 »