Jeg har lidt kendskab til batteri teknologien, og alle batteri pakkerne variere på alle parmeter, alt efter den råvare de bliver lavet af, den fabrik de bliver lavet på, og det land de bliver lavet i, derud over variere hver enkelt celle, efter kvaliteten på det produktions udstyr der bruges, og hastigheden de fabrikeres med.
Det kan give sig udslag i at nogle celler ikke har det godt i kulde, andre ikke trives i varme, nogle tåler ikke så godt at blive presset ( feks hård acceleration ), det er faktisk set ( jeg har selv oplevet det i forbindelse med fejlfinding på en maskine i Vejle) at en celle kan polvende (dvs at plus bliver til minus og omvendt)
Det altafgørende er fremstillings kvaliteten og hastigheden de fremstilles med er tæt på 100% ens, for at en batteripakke er af høj kvalitet.
Der er nogle batterityper der har elektronik til at styre hver celle, andre har elektronik til at styre kun pakken ( som består af mange celler ).
I en batteri pakke er der flere moduler, som igen består af mange celler, og der er mange flere celler i en batteripakke end de fleste ved ( her tænker jeg på ubrugte celler ) som kobles ind hvis der er nogle celler som "dør", dvs at i køre sikkert alle med døde battericeller uden at i ved det.
For et par år siden var der storbrand i Californien, der besluttede Tesla at ALLE der havde en af deres biler, skulle kunne køre ud af det brandfarlige område, så Tesla udsendte en opdatering i løbet af natten, der koblede alle cellerne ind, og alle kunne køre ekstra langt i de dage det stod på.
Karma og kærlighed til jer alle. ;-)