Loading...
dk

Tesla Model 3 SR+ med hjemmeladeproblemer | Tesla Forum

Tesla3Lyndby
Tesla3Lyndby Jul 16 '21
Min Tesla Model 3 SR+ fra 2021 ladede uden problemer den første uge på min hjemmelader - en HALO fra svenske ChargeAmps. Efter en uge kunne den pludseligt ikke lade på nogen hjemmeladere - hverken min HALO eller 'mormorladeren' som vi også forsøgte at sætte i stikket i ren desperation. På bilens skærm stod ganske simpelt at 'Ladning stoppet' og efter lidt tid kom der en lille rød advarselstrekant i øverste kant af skærmen med fejlmeddelelsen at der ikke kom noget strøm fra strømforsyningerne hvilket ikke kunne passe.
Vi kørte så til nærmeste Tesla superchager hvor den ladede uden problemer.
Lidt senere kørte vi til en Clever lader i Holbæk for at udelukke at det var på vores adresse at der var et problem - og der fik vi samme nedslående resultat.
Efter kontakt med Tesla blev bilen kørt til Hillerød hvor folkene der endte med at udskifte hele ladedelen - der står 'ECU - Charge Port' på kvitteringen. De udførte også en firmware update.
Vel hjemme igen gik der kun få dage før der igen var uregelmæssigheder i ladningen - vi kan godt lade men når batteristanden når ca. 340km ud af 375 får vi meddelelsen at ladningen er afbrudt - advarselstrekanten er tilbage og denne gang siger den at "Kommunikation med ladeudstyr afbrudt - kontrollér strømkilde og ladeudstyr". Vi kan tage stikket ud og sætte det tilbage og så fortsætter ladningen til den slutter. Nogen gange får vi den normale kvittering med 'Ladning fuldført' og andre gange den kedelige 'Ladningen afbrudt'.
Pt. mistænker vi laderen og vil derfor tage kontakt til den elektriker som installerede ladren for at få den chekket.
Nogen der har oplevet noget tilsvarende?
Forummets indlæg er redigeret af Tesla3Lyndby Jul 16 '21
Ice2EV
Ice2EV Jul 16 '21

Havde noget lignende med vores LR i 2019. Lånte naboens UMC til vores egen lader kom op at køre. Det gik fint i 4-5 dage, så pludselig ville den ikke acceptere den UMC.

Kørte til SuC og der gik det lidt trægt, men den ladede. Batteriet var nok for koldt efter 30 km kun.

Efter noget parlamenteren med Tesla fik vi en OTA firmware og noget opdatering, og siden har den spillet.

AndreasDK
AndreasDK Jul 28 '21

Siden opgradering til SW 2021.4.18.2 den 23. juni har jeg også store problemr med hjemmeladning. Både på UMC, Clever-box og en mobil-ladebox. Samme UMC og mobil-ladebox på andre adresser virker fint.
Hvilkne SW-version startede dine problemer med, og hvilken version fik du som OTA?

Bianco
Bianco Jul 29 '21
Quote from AndreasDK

...Samme UMC og mobil-ladebox på andre adresser virker fint...

Kunne det tænkes at du har en halvdårlig jordforbindelse på hjemmeadressen? 

AndreasDK
AndreasDK Jul 29 '21
Citat fra Bianco
Quote from AndreasDK

...Samme UMC og mobil-ladebox på andre adresser virker fint...

Kunne det tænkes at du har en halvdårlig jordforbindelse på hjemmeadressen? 

Installationen har virket fint i 4 år, først på en Renault ZOE og de sidste 2 år på samme TM3, indtil SW-opdatering til version 2021.4.18.2 den 23. juni.

Jens_N_B
Jens_N_B Jul 29 '21
Citat fra AndreasDK

Siden opgradering til SW 2021.4.18.2 den 23. juni har jeg også store problemr med hjemmeladning. Både på UMC, Clever-box og en mobil-ladebox. Samme UMC og mobil-ladebox på andre adresser virker fint.
Hvilkne SW-version startede dine problemer med, og hvilken version fik du som OTA?

Kontroller indstillingerne i bilen for scheduled charging og scheduled departure. De er lokationsstyret

Forummets indlæg er redigeret af Jens_N_B Jul 29 '21
AndreasDK
AndreasDK Jul 29 '21
Citat fra Jens_N_B
Kontroller indstillingerne i bilen for scheduled charging og scheduled departure. De er lokationsstyret

Alt er slået fra.
Hvordan sletter man de lokalitetsstyrrede indstilinger?