Loading...
dk

Hastighedsskilte og selvkørende funktion | Tesla Forum

MOS
MOS Aug 8 '21
Citat fra Derider

Nyder de smarte funktioner men man har på fornemmelsen af at funktionerne adaptive fartpilot, auto pilot og antikollision systemet fejler - f.eks er der steder på ruten hvor den kommer med en advarsel og beep at der er "Front kollision forude" hvor den kører videre som om intet var hændt  - heldigvis er der ingenting at være bange for :-)

Jeg oplever også af og til, at den advarer med bimlen og bamlen. Oftest lægger jeg ikke mærke til, hvad der samtidig bliver vist i displayet, fordi min opmærksomhed er rettet mod vejen for at tjekke, om der er noget farligt, jeg skulle have overset. Men jeg har alligevel lagt mærke til, at der kan være 2 forskellige advarsler: 1) En rød bil i displayet, hvilket advarer om risiko for kollision forude, f.eks. fordi bilen foran bremser, eller man har retning mod en parkeret bil i vejsiden. 2) Et rødt rat med hænder, hvilket advarer om, at man skal overtage styringen øjeblikkeligt, f.eks. når vejstriber er utydelige, så den ikke selv har noget at styre efter, eller vejstriberne er tvetydige, så den ikke kan finde ud af, hvordan den skal placere sig i vognbanen.

Derider
Derider Aug 8 '21

Lige til opdatering af  info - i mit tilfælde med "Front kollision forude" - så er det samme sted den kommer og hvis der er en foran kørende kommer "Front kollision forude" ikke, men når der ikke er trafik hverken foran eller bagved kommer den næsten hver gang uanset om den er i adaptive eller auto pilot. Denne advarsel er er nyere oprindelse, men andre hændelser er forsvundet med tiden. F.eks., på en lige strækning var der en fast Phantom brems på samme sted - uanset om den var i adaptive eller auto pilot, men hvis foden var på speeder skete der ikke noget, men den phantom brems er væk nu. Så nogle opdateringer hjælper, men så kommer der nye hændelser til som ikke kan forklares udover softwaren har et problem med at tolke dens omgivelser.

HrMogensen
HrMogensen Aug 9 '21
Citat fra MOS

@HrMogensen

Jeg har stadig EU-kort fra 2019. Den siger dog, at software er opdateret pr. d.d. Men det gælder åbenbart ikke EU-kort.

Såvidt jeg lige husker så er “software opdateret pr DATO” altid dags dato uanset om den er opdateret igår eller sidste år.
HrMogensen
HrMogensen Aug 9 '21
Derider => It sees dead people :O
Derider
Derider Aug 9 '21

HrMogensen - måske skulle den forbi Louis Nielsen ;-)

Metguy2000
Metguy2000 Aug 10 '21

Til gengæld reddede den min røv fra et harmonika sammenstød i søndags, med en fuld katastrofeopbremsning på E45 nordgående. De sidste meter med abs engageret. Den bagfrakørerende undveg til siden. Længere fremme var 4 involveret i en ulykke. Nåede lige afkørslen 50 m længere fremme. Jeg kørte ikke på el men adrenalin det næste kvarter.

jramskov
jramskov Aug 10 '21

Har oplevet noget lignende på E45 et sted syd for Kolding hvor der relativt pludseligt bliver kø. Jeg kører i overhalingsbanen med 120-130km/t på AP og dermed har jeg fornuftig afstand til forankørende. Da bilen begynder at bremse hårdt op kan jeg godt se en mindre Peugeot komme ret hurtig bagfra. Har to passagerer med og når at sige "måske bliver vi ramt bagfra nu" . Heldigvis opdager føreren af Peugeot'en der bliver bremset op + at jeg lige gav speederen et tryk så vi rykkede nogle meter længere frem og det endte derfor med at Peugeot'en holdt ved siden af os i rabatten. Det var en lettet ung mand jeg hilste på da vi kørte ved siden af hinanden i køen kort tid efter. 

Sider: « 1 2