Loading...
dk

4G forbindelsen eller mangel på samme. | Tesla Forum

cth
cth Aug 3 '21

Jeg har en 2021 model S og må formode den har det nyeste MCU og 4G forbindelse.

Men hvis den har det, hvad er det så der gør at det at loade en simpel webside tager så lang tid.

Ja bevares min gamle S tog da endnu længere tid.

Men min mobil loader jo hvilken som helst webside på max. 1 sek.

I bilen tager det stadig nogle sek. hvis der da overhovedet er forbindelse.

Det sidste er nok et andet problem. At forbindelsen nogen gange først kommer efter flere km kørsel. Er fejlmeldt.

Er det Tesla der købt en langsom 4G forbindelse eller er MCU bare stadig som en gammel pc fra 1995?

MOS
MOS Aug 3 '21

Tænker det først og fremmest er browseren, der er til at lukke op og sk... i!

Jeg har opgivet at bruge den. Min 4 år gamle mobil købt for 99,- klarer netsurfing ca. 10-20 gange hurtigere. Og det er ikke engang overdrevet.

cth
cth Aug 4 '21

Ja det er underligt Tesla ikke kan forbedre den del efter så mange år.

Men de er sikkert stadig foran de andre.

Dog er jeg lidt træt af de opdateringer der kommer.

Har lige fået en igen som ikke var andet end spilopdatering.

Kunne være rart med en opdatering der reelt forbedrede nogle af de ting der mangler.

PeterE
PeterE Aug 4 '21
Det er vist ikke et spørgsmål om hvad Tesla kan, men nærmere et spørgsmål om prioritering og penge. Til gengæld har du en velfungerende pruttepude…
tintin
tintin Feb 16 '22

Er der nogen der ved hvordan vi der har købt Tesla i 2015 er stillet når 3G stopper her i 2022?

Kiefer
Kiefer Feb 16 '22

Som med alt andet ved en Tesla der er udover garanti, så er det dit eget problem...

Man kan købe et LTE kort og få sat i, jeg tvivler på Tesla gør noget som helst af sig selv.

PeterE
PeterE Feb 16 '22
Du bestiller og betaler for en LTE opgradering. Jeg kan finde prisen hvis det er.  
 
 
Helt fair hvis I spørger mig. Tesla lovede mig mange ting, men ikke at bilen var forberedt til fremtidige mobilnetværk.
P85DK
P85DK Feb 17 '22

LTE (4G) er en del af Tesla's lotteri. Hvis du har fået skiftet din MCU på garanti på det rette tidspunkt, så har du fået 4G gratis med, da de skiftede MCU'en i stedet for kun kortet der var defekt. Det lotteri er vist lukket nu, da de kun skifter det modul der er på recall.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 17 '22

Det lyder til også at være et af de af teslas lotterier med uoverskuelig mange nitter…

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 17 '22
Ice2EV
Ice2EV Feb 17 '22

Tænker I ikke Tesla har et ønske om 4G i bilerne?

 

De plejer jo at ønske adgang til Data, hvilket de ikke har når 3G lukker.

KimT
KimT Feb 17 '22

Nej faktisk ikke. De regner med folk selv vi betale for opgraderingen for at beholde navigation, spotify, app adgang  m.m.

Jeg kan faktisk ikke huske, men mener at det oprindeligt hed at der kun var fri data 8 år.

P85DK
P85DK Feb 17 '22

Men Tesla burde jo komme med et 5G modem, det er lidt hovedløst at betale for at opgradere til 4G, selvom det selvfølgelig vil være tilgængeligt i mange år endnu.

PeterE
PeterE Feb 18 '22
Tjah, 1240 danske kroner kan jeg altså ikke hidse mig op over - heller ikke over princippet :)
Johannelund
Johannelund Jan 26 '23
Efter udskiftning af Hinnerup Auto EMMC til Tesla eMMC chip i forbindelse med udskiftning af Hv batteri fra 85 kw 400vdc batteri til 90kw 350vdc batteri har jeg problemer med mit 4g modem,
Er der en måde man kan se om man har et 3G eller 4G modem i bilen,
Johannelund
Johannelund Jan 26 '23
Efter udskiftning af Hinnerup Auto EMMC til Tesla eMMC chip i forbindelse med udskiftning af Hv batteri fra 85 kw 400vdc batteri til 90kw 350vdc batteri har jeg problemer med mit 4g modem,
Er der en måde man kan se om man har et 3G eller 4G modem i bilen,
KimT
KimT Jan 26 '23

Inde under software kan du vel se yderligere info om bilen . Hvilken MCU, mortortype mm. Der står der vist også om det er 3G eller 4G modem

P85DK
P85DK Jan 26 '23

Hvis du kigger på skærmen oppe i højre hjørne, så står der LTE hvis det er 4G og 3G hvis det er ... 3G