Loading...
dk

El abonnement | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Aug 8 '21
Med håb om anbefaling, søger jeg nu i denne verden hvor der plejer at være en højt procentdel af ganske godt beregnede folk på “hvad kan bedst betale sig” i detaljen. 

Jeg søger det billigste el abonnement/ selskab til mit behov. 

Grundet solceller på “gammel ordning” og et rimeligt antal årlige km på ca 35.000 så har jeg clever 799 kr abonnement. 

Jeg har pt Modstrøm som el leverandør på spot el abonnement hvor fordel klart den gratis strøm del om natten hvor jeg lader 95% procent af mit forbrug og sagtens inde holde det mellem 00 og 06. 

Men findes billigere ? 
TJ1
TJ1 Aug 8 '21
Det skal tilføjes jeg har et forbrug på billadningen på på ca 750 kWh og 150-250 kWh på “alm el til huset” pr måned af det el jeg køber af el selskab. 
TJ1
TJ1 Aug 8 '21
Det skal tilføjes jeg har et forbrug på billadningen på på ca 750 kWh og 150-250 kWh på “alm el til huset” pr måned af det el jeg køber af el selskab. 
cth
cth Aug 9 '21

Lader gratis om natten? 

Hvad skal man så med clever abo.?

bskaarup
bskaarup Aug 9 '21
Citat fra cth

Lader gratis om natten? 

Hvad skal man så med clever abo.?

Gratis strøm hos Mostrøm betyder at du slipper for at betale for strømmen men du skal stadig betale for transport, afgifter og moms. Så reelt sparer man ikke noget ift. hvis man benytter sig af introtilbud som man kan se på elpris.dk.

Pt. har Modstrøm et introtilbud hvor man får "Gratis strøm" hele døgnet de første 6 måneder.

Jeg skifter leverandør to gange om året og har haft "Gratis strøm" hele døgnet de seneste 6 år.

cth
cth Aug 9 '21

Nå ja...dumme mig...

 

Ja jeg gør det samme som dig men kun på 3 år :-)

Synes heller ikke de håndhæver de max. grænser der ellers er sat.

cth
cth Aug 11 '21

Modstrøms gratis strøm om natten... er der ikke noget med at man betaler ekstra 99 kr. mdr. i abo. for det?

Ice2EV
Ice2EV Aug 11 '21

Tror det er 69 kr.

bskaarup
bskaarup Aug 13 '21
Citat fra cth

Modstrøms gratis strøm om natten... er der ikke noget med at man betaler ekstra 99 kr. mdr. i abo. for det?

https://www.modstroem.dk/privat/bliv-kunde/

Klimapakke 99 kr. pr. md.
Gratis strøm om natten. Op til 15.000 kWh om året ekskl. afgifter og tariffer 

Ice2EV
Ice2EV Aug 15 '21

Jeg giver ikke så meget for det der hoax gratis strøm for en 99 kr om natten.

Jeg er hos modstrøm og jeg plejer at tage antal kWh og dividere op i fakturaen og få en snit pris. Bare for at se hvad de ca koster. 

Det plejer at blive omkring 1,80-1,83

jth
jth Aug 15 '21

Jeg kan få >500kWh fra Elforbundet/Vindstød for de 99kr som abonnement koster hos Modstrøm. Derudover koster modstrøm 30øre vs 18,75øre i dagstiden (jeg har jordvarme, så bruger strøm døgnet rundt)

Ice2EV
Ice2EV Aug 15 '21

@jth men hvad er din pris med transport for de der 18,75 øre, tænker det er meget tæt på 1,80 øre når det kommer til stykket. For tror måske de 18,75 øre uden moms?

Men spurgte selv el forbundet i vinters, og det endte med man både skulle acceptere og selv checke op på om aftalen var tiltrådt af udbyder når man brugte mere end 7000 kWh. Samtidig med det føltes lidt som et nigeria brev eller andet skummelt..... Men kan ikke huske hvad det var der sprang mig i øjnene. 

Og så tænkte jeg at så kunne jeg ligeså godt selv gøre det.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 15 '21
jth
jth Aug 15 '21

De 18,75øre er inkl moms men selvfølgelig eksklusiv transport, afgifter og andet godt. Men det kan du jo ikke slippe for uanset hvilken udbyder du vælger. 

Jeg bruger 14000-15000kWh årligt. 

Du skal huske at tilmelde dig elforbundet på ny hver 6. måned ellers overgår du til Vindstøds sædvanlige ågerpriser. 

Forummets indlæg er redigeret af jth Aug 15 '21
Ice2EV
Ice2EV Aug 15 '21

Ok @Jjth. Står for at skulle flytte først på det nye år, så det bliver derefter, jeg måske prøver.

Planen er at ændre til elvarme, af en art og måske skifte nr2(ICE) til el også. Men flytningen er lidt i den kostbare ende, så der skal lige lidt opsparing til.

jth
jth Aug 15 '21

Checkede min sidste regning: ser ud til jeg lander på ca 1,70kr/kWh inklusiv abonnement for de første 4000kWh/år, og ca 0,60kr/kWh for forbruget over 4000kWh/år. 

I vinterhalvåret vil priserne være lidt højere pga spidsbelastnings-tarif kl 17-20. 

cth
cth Aug 16 '21

Gætter på at det er Jyske priser.

Men 0,60 er godt nok billigt...

Johannelund
Johannelund Aug 16 '21
Har lige fået afregning for salg af solcellestrøm til vindstød dk1 55-57 øre for juli
Og ja når man er på den gamle nettoordning er man tvunget til at sælge til vindstød, da de har vundet monopolet med at afregne, og på nettoordning får man ikke moms
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Aug 16 '21
jth
jth Aug 16 '21
Der er altså også moms på strøm i Jylland — vi vil ikke have sort strøm ;)

Jeg fik 58,16øre for mit solcelle-strøm i juli.
cth
cth Aug 16 '21

ja jeg går også ud fra 0,6kr er med moms.. :-)

Er det på grund af elvarmen den kommer helt derned?

jth
jth Aug 16 '21

Iflg min elregning:

Strøm: 0,1500
Balancetarif: 0,0023
Nettarif C: 0,2148
Rabat på nettarif C : -0,0253
Transmissionsnettarif: 0,0490
PSO tarif: 0,0000
Systemtarif: 0,0610
Elafgift (reduceret): 0,0080

I alt: 0,4598 eksl moms eller 0,57485 inkl moms (dertil et lavt mdl abn)

For de første 4000kWh betaler jeg fuldt afgift på 0,9000 ex moms, eller i alt 1,6898kr/kWh inkl. moms.