Loading...
dk

Vehicle may not restart, Service is required | Tesla Forum

Jens_N_B
Jens_N_B Aug 16 '21

Hej.
Er der andre der har set eller har fået denne fejl?

Vehicle may not restart, Service is required
BMS_a035

Fejlen forsvinder ved parkering, men er dukket op 3 gange på 5 dage. Bilen kører fint.
Første gang var i Tirsdags (10/8) ringede til Roadside service som bad mig lave en shutdown. Da bilen kunne køre og fejlen ikke længere var aktiv, skulle jeg prøve at køre videre, men kontakte SC hvis fejlen kom igen. Det gjorde den så både Lørdag og Søndag, så jeg var i dag forbi SC i Hillerød, som sagde det var en isolation fault. Hun forsikrede mig om at bilen var sikker at køre i, men at jeg kunne risikere at den ikke ville starte. De sendte en opdatering til bilen (Med samme versionsnummer, som allerede var installeret) og bad mig installere den og se om det hjalp på problemet.

Kan læse på udenlandske fora, at den fejl har udløst udskiftninger af flere forskellige ting. Ledningsnet, motor, AC kompressor, DC converter osv.

Er der nogen herinde der har eller har haft samme fejl?
Min bil er en Model 3 LR fra 2019 SW version 2021.12.25.7

Mvh. Jens
Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link ved bestilling af en ny Tesla -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245


 

Forummets indlæg er redigeret af Jens_N_B Aug 16 '21
Jens_N_B
Jens_N_B Aug 22 '21

I dag kom fejlen så igen. Som aftalt med Tesla, bestilte jeg en tid til service. Næste ledige tid i Hillerød er 1. Oktober, håber det kan blive før, jeg er ikke glad for at køre i en bil, som skriver at den måske ikke kan starte
 

Jens_N_B
Jens_N_B Oct 23 '21

Opfølgning: Jeg afleverede bilen til Tesla i Hillerød 1. Oktober. De havde bestilt en AC kompressor, PTC heater og ledningsnet hjem, men efter ca. 2 timers undersøgelse af bilen, konkluderede de at fejlen ikke var i de komponenter. De bestilte derfor en ny bagerste motor hjem, da fejlen sandsynligvis var i motoren eller den DC converter der er ved motoren. Det tog 18 dage at få motoren hjem og få den udskiftet. Jeg fik en lånebil (TM3LR) i ventetiden. Reparationen var dækket af garantien. Jeg fik oplyst at det kun var 2. gang de havde skiftet den bagerste motor på en Model 3

cth
cth Oct 23 '21

Godt du fik det løst.

 

Bortset fra det...jeg synes Hillerød er et meget bedre sted end Tårnby.

De virker lidt mere serviceminded.