Loading...
dk

TM3P til levering i September 2021 - produktionsland og batteritype | Tesla Forum

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 22

Hej Forum!

Jeg har bestilt en TM3P til levering i September (foreløbige status). Hvilket land skal jeg forvente, at den er blevet samlet i?

- Kina?

- USA?

Endvidere har jeg læst, at der findes lidt forskellige batterityper. Skal jeg forvente et LFP, NCA eller en helt tredje type af batteri i min kommende bil?

Slutteligt, må i gerne linke til den/de accessories, som i ikke ville være foruden i jeres TM3 :)

MOS
MOS Aug 22

Hvis det er en performance, så har den helt sikkert ikke LFP-batteri. LFP-batterier har lavere energidensitet og bruges kun til SR+ modellerne.

iTesla
iTesla Aug 23

Som jeg er oplyst, kommer alle TM3’er fra Kina indtil Giga Berlin er i drift. Jeg har, som dig, bestilt en M3P til levering i september og den er fra Kina, kan jeg se på VIN-nummeret.

Mht. batteriet, ved jeg det ikke, men det er vist kun Sr+ der er med LFP-batteri.

For mig er bilen meget fed som den er, men måtter og bagagerumsbakker er et must for mig. Dertil finde der også nogle rumdelere til midterkonsollen, der vist er meget praktisk. Jeg køber det hele på tesla’s hjemmeside.

Held og lykke med din nye bil!

Ice2EV
Ice2EV Aug 23

Dem her vil du ikke fortryde at du købte. Det er ganske simpelt de bedste all weather måtter jeg nogensinde har set/købt. (mine er dog et andet mærke, men der er såvidt jeg kan se ikke nogen forskel ud over prisen var noget højere)

https:///...ts-for-tesla-model-3

PeterDahl
PeterDahl Aug 23

Jeg har købt de måtter som Ice2EV linker til og stemmer i at de er et must buy. Jeg har købt til trunk og frunk også, og vil også klart anbefale dem.

Jeg har ikke selv købt noget andet og føler egentligt ikke at jeg har brug for det lige nu.

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 23
Citat fra MOS

Hvis det er en performance, så har den helt sikkert ikke LFP-batteri. LFP-batterier har lavere energidensitet og bruges kun til SR+ modellerne.

Fedt! Tak for bekræftelsen.

Citat fra iTesla

Som jeg er oplyst, kommer alle TM3’er fra Kina indtil Giga Berlin er i drift. Jeg har, som dig, bestilt en M3P til levering i september og den er fra Kina, kan jeg se på VIN-nummeret.

Mht. batteriet, ved jeg det ikke, men det er vist kun Sr+ der er med LFP-batteri.

For mig er bilen meget fed som den er, men måtter og bagagerumsbakker er et must for mig. Dertil finde der også nogle rumdelere til midterkonsollen, der vist er meget praktisk. Jeg køber det hele på tesla’s hjemmeside.

Held og lykke med din nye bil!

Jeg håber lidt du har ret, da jeg hører at samle kvaliteten i Kina er lidt bedre end hvad den har været i Freemont, USA.
Jeg har også set mig lun på rumdeleren til midterkonsollen, tror dog jeg ender med at bestille den fra Amazon, da den nok er billigere der :)
Tak og lige over! Har endnu ikke fået VIN, men den skulle meget gerne være på vej til DK - det var det jeg fik at vide sidst jeg ringede til Tesla for en status.

Citat fra Ice2EV

Dem her vil du ikke fortryde at du købte. Det er ganske simpelt de bedste all weather måtter jeg nogensinde har set/købt. (mine er dog et andet mærke, men der er såvidt jeg kan se ikke nogen forskel ud over prisen var noget højere)

https:///...ts-for-tesla-model-3

Citat fra PeterDahl

Jeg har købt de måtter som Ice2EV linker til og stemmer i at de er et must buy. Jeg har købt til trunk og frunk også, og vil også klart anbefale dem.

Jeg har ikke selv købt noget andet og føler egentligt ikke at jeg har brug for det lige nu.

Er det fordi at måtterne der kommer ab fabrik, er l*rt eller hvad er begrundelsen for at købe yderligere måtter? Jeg har selv kigget på måtter til hhv. Trunk og Frunk og tænker også at de forbliver på købslisten. @PeterDahl, er det også fra TapTes du har købt til frunk og trunk? :)

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 23
Så lige et billede fra et amerikansk Tesla Forum, hvor der er et billede fra teslas inventaret derovre. På billedet fremgår der bl.a. en TM3P 2021 hvor der står “made in freemont”. Så det ser ud til, at de bliver bygget begge steder :)
iTesla
iTesla Aug 23
Quote from EL_Jefe Så lige et billede fra et amerikansk Tesla Forum, hvor der er et billede fra teslas inventaret derovre. På billedet fremgår der bl.a. en TM3P 2021 hvor der står “made in freemont”. Så det ser ud til, at de bliver bygget begge steder :)

Ja, dem til det amerikanske markeder komme derfra og de til Europa kommer fra Kina, har jeg læst mig til.

Jeg fik mit VIN-nummer for lang tid siden og en forventet levering i uge 37. Det er vist noget med, at man kan se det via browseren. Prøv at følge denne guide: https://electrek.co/...its-in-your-account/

NoMoreICE
NoMoreICE Aug 23

Dem der kommer i Q3 er fra Kina. Dem som kommer i Q4 er fra Fremont. Det har jeg fået bekræftet af Tesla. Det er en M3LR som jeg får til December.

LR fra Kina har 580 km range i stedet for 614.

Kender ikke til SR+ or performance.

Forummets indlæg er redigeret af NoMoreICE Aug 23
Ice2EV
Ice2EV Aug 23

Er det fordi at måtterne der kommer ab fabrik, er l*rt eller hvad er begrundelsen for at købe yderligere måtter? Jeg har selv kigget på måtter til hhv. Trunk og Frunk og tænker også at de forbliver på købslisten. @PeterDahl, er det også fra TapTes du har købt til frunk og trunk? :)

Ved første øjekast er ab fabrik lidt kedelige at se på, men når så sommeren kommer og man måske sidder med bare fødder, så opdager man de er meget bløde.

Men der der Taptes er bare de bedste vinter måtter du nogen sinde har drømt om. De sidder som støbt og med kanter, så selv om du slæber sne og is ind, så bliver det inden i skålen som måtten laver. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 23
PeterDahl
PeterDahl Aug 24
Citat fra PeterDahl

Som Ice2EV nævner købte jeg dem mest pga. efterår/vinter/forår hvor man let slæber en masse mudder og sne med ind i bilen. Der er de virkelig gode da de sidder så godt og holder alt inde i dem. Jeg har også 2 små børn med i bilen det meste af tiden, så har også investeret i et "seat back cover" der nemmere kan skiftes når det ikke kan holdes rent længere. (link i anden post fra mig).

Ja, måtter til frunk og trunk er også fra taptes. De er købt af samme årsag, så jeg ikke har det lige så dårligt med at smide e.g. gummistøvler med mudder derind. Bemærk dog at trunk måtten dækker over det "hemmelige" rum, så hvis du forventer at benytte det ofte så kan det være lidt irriterende at skulle løfte op i måtten.

bskaarup
bskaarup Aug 24
Citat fra PeterDahl

Bemærk dog at trunk måtten dækker over det "hemmelige" rum, så hvis du forventer at benytte det ofte så kan det være lidt irriterende at skulle løfte op i måtten.

Jeg har 3D MAXpider måtter (som Taptes har kopierert) Jeg har sat en nøglering med en læderstrop fast i låget til det "hemmelige" rum. Så stikker læderstroppen op under måtten og jeg har et sted at gribe når jeg skal i det "hemmelige" 

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 24
Citat fra Ice2EV

Ved første øjekast er ab fabrik lidt kedelige at se på, men når så sommeren kommer og man måske sidder med bare fødder, så opdager man de er meget bløde.

Men der der Taptes er bare de bedste vinter måtter du nogen sinde har drømt om. De sidder som støbt og med kanter, så selv om du slæber sne og is ind, så bliver det inden i skålen som måtten laver. 

Fedt! Det lyder som nogen man ikke kan undvære med den vinter vi til tider får herhjemme :)

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 24
Citat fra PeterDahl
Citat fra PeterDahl

Som Ice2EV nævner købte jeg dem mest pga. efterår/vinter/forår hvor man let slæber en masse mudder og sne med ind i bilen. Der er de virkelig gode da de sidder så godt og holder alt inde i dem. Jeg har også 2 små børn med i bilen det meste af tiden, så har også investeret i et "seat back cover" der nemmere kan skiftes når det ikke kan holdes rent længere. (link i anden post fra mig).

Ja, måtter til frunk og trunk er også fra taptes. De er købt af samme årsag, så jeg ikke har det lige så dårligt med at smide e.g. gummistøvler med mudder derind. Bemærk dog at trunk måtten dækker over det "hemmelige" rum, så hvis du forventer at benytte det ofte så kan det være lidt irriterende at skulle løfte op i måtten.

Jeg planlægger at bruge det skjulte rum til rengøringsprodukter til bilen mv. Så tror kun jeg vil have til Frunk og holde Trunk standard :)

EL_Jefe
EL_Jefe Aug 24
Citat fra bskaarup
Citat fra PeterDahl

Bemærk dog at trunk måtten dækker over det "hemmelige" rum, så hvis du forventer at benytte det ofte så kan det være lidt irriterende at skulle løfte op i måtten.

Jeg har 3D MAXpider måtter (som Taptes har kopierert) Jeg har sat en nøglering med en læderstrop fast i låget til det "hemmelige" rum. Så stikker læderstroppen op under måtten og jeg har et sted at gribe når jeg skal i det "hemmelige" 

Når du siger det hemmelige rum, er det så det i bagagerummet?

Ice2EV
Ice2EV Aug 24

Ja det er "kælderen", som Peter mener.

Vi bruger den dagligt på indkøb. Ellers skøjter det hele jo rundt i sådan en balsal af et bagagerum. Vi kunne selvfølgelig også køre noget mere pensionist.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 24
EL_Jefe
EL_Jefe Aug 24
Ja det kommer jeg nok også til at bruge rummet til de få gange jeg handler. Plejer at gå ned til supermarkedet, så får man også lov at yde for nyde :D
EL_Jefe
EL_Jefe Sep 7

Jeg har haft held med at kontakte Tesla og få mit VIN-nummer, det er dog ikke opdateret på min Tesla account endnu. Det synes jeg er lidt mærkeligt, at VIN nummeret ikke er opdateret på kontoen nu når de alligevel har det. Tror det er en uge siden jeg fik det leveret fra Tesla og det fremgår pr d.d. ikke af min konto.

Nå, men jeg kan se at det som nogle herinde har skrevet er rigtigt nok, at den bliver produceret i Kina og at den får et Lithium-Ion batteri. Nogen der kan gøre mig klogere på om det er et LG eller Panasonic batteri? Samt om det er 77 / 82 kWh ?

Hjælp mig gerne med at forstå fordele / ulemper ved hhv. Panasonic / LG batterierne. Ser frem til at høre fra medlemmere der kan hjælpe med at afklare ovenstående :)

NoMoreICE
NoMoreICE Sep 7

Hvis du højre klikker på din account side og vælger "View page source" og søger på VIN vil du kunne se VIN-nummer. Har jeg hørt og læst.

EL_Jefe
EL_Jefe Sep 11
Citat fra NoMoreICE

Hvis du højre klikker på din account side og vælger "View page source" og søger på VIN vil du kunne se VIN-nummer. Har jeg hørt og læst.

Det er forsøgt, det virkede ikke :)