Loading...
dk

Hvor lidt strøm skal man komme ind med på SUC for at få fuld power? | Tesla Forum

cth
cth Aug 22 '21

Kom til Middelfart SUC med 17% og startede med 80 KW og kom ikke over...

Synes nu at jeg plejer at lade med 142 KW, selvom jeg er kommet ind med mere strøm end 17%.

Vi var kun 4 der ladede og jeg havde egen stander.

Hilbert
Hilbert Aug 22 '21
Oplevede lignende (95 kW) i min Model3 i Middelfart den 7.aug. Prøvede to standere - samme resultat.
Joe73
Joe73 Aug 22 '21
Ja jeg oplevede det samme idag. Max 72 kW og kom ind med 3%.
Min løsning var at kun lige lade nok til at kunne køre til Hedensted og lade videre der.
Forummets indlæg er redigeret af Joe73 Aug 22 '21
cth
cth Aug 23 '21

Ok... så det var ikke kun mig.

Ikke at det betød noget.... ungerne forlangte alligevel et MAC D. besøg så vi havde rigelig tid :-)

Specielt da MAC D var fyldt med skuffede Brøndby fans efter OB kampen.

Så kø var lang.

jth
jth Aug 23 '21
Middelfart er vist lidt hit’n’miss… Jeg fik 91kW torsdag i sidste uge med SoC ved ankomst på 59% (konen skulle på toilet så vi kunne lige så godt lade). Kørte derfra 16min senere, 59kw ved 81% SoC. Ca 17kWh tilføjet.

2019 Tesla 3 LR.
PeterE
PeterE Aug 23 '21
Citat fra cth

Kom til Middelfart SUC med 17% og startede med 80 KW og kom ikke over...

Synes nu at jeg plejer at lade med 142 KW, selvom jeg er kommet ind med mere strøm end 17%.

Vi var kun 4 der ladede og jeg havde egen stander.

Lyder skidt, hvis den nedsatte ladehastighed nu både rammer gamle og også nyere biler. Din S er fra 2020 som jeg husker det? Det kan selvfølgelig også være alt muligt andet, men har du talt med Tesla og fejlmeldt det? Det kunne faktisk være en banal softwarefejl... 

cth
cth Aug 23 '21

Ja helt "ny" S.

Jeg spørger dem når jeg skal derud snart...

Men ud fra de andres erfaringer, kunne det godt være et lokalt problem.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 23 '21
Ice2EV
Ice2EV Aug 23 '21
Citat fra cth

Specielt da MAC D var fyldt med skuffede Brøndby fans efter OB kampen.

Så kø var lang.

De der Brøndby fans, det er da ikke retningssansen der er tunet helt ind, hvis de er kørt på MCD i Middelfart på vejen hjem?!

Men har gennem tiden hørt mange klage over Middelfart's ladeniveau. Ligesom jeg selv oplevede meget begrænset med saft, da jeg var forbi i vinters med vores model 3.

Bemærker ligeledes at Tesla route planner ofte planlægger efter Hedensted istedet for Middelfart. I hvertfald de 4-5 gange jeg var i behov for juice i foråret kommende forbi disse. 

cth
cth Aug 23 '21

Ja undrede mig også med Brøndby fans.

Men først da jeg gik derfra.. :-)

Som min kone sagde, så har de også fans i Jylland.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 23 '21
Kiefer
Kiefer Aug 25 '21

De sidste gange jeg har ladet i Middelfart har det været med samme KW som i både Hedensted og Slagelse. Hvilket vil sige lige langsomt...

/Martin