Loading...
dk

Væghængt lader | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 7 '14

Er der nogen der har info om hvornår det bliver muligt at få den væghængte lader og hvad der kræves af installationen og evt. noget om pris...?

Maho
Maho Dec 7 '14
Jeg spurgte Anna for ca 14 dage siden og hun sagde at den ikke kommer foreløbig, desværre, ville gerne have haft den, har nu bare købt en universal lader
Mark
Mark Dec 7 '14

Jeg snakkede også med Anna for lidt over en månede siden ang. highpower væg lader.

Hun kunne ikke sige med sikkerhed hvornår den kommer til lille Danmark, så jeg blev skrevet op og vil efter sigende blive kontaktet når de ved noget mere.

Genild
Genild Dec 7 '14
Det har i flere måneder ikke været mig muligt at finde stedet hvor Tesla gemmer deres accessories herhjemme - positivt nok har jeg fået at vide, at det ikke er nemt.
Så behøver jeg gudskelov ikke føle mig som jubelidiot, men kan nøjes med at føle mig som et almindeligt fjols og edb-debil.

Er der nogen af jer der kender linket, for det er ikke lige noget der springer i øjet, selvom man målrettet støver den danske Tesla Motors side igennem?

Hvis den væglader i omtaler er den på den amerikanske side (hvor de også har en fin holder til ladekabel og stik formedels 25US$) skal man lige gøre sig klart at det er en en-faset lader.
Mark
Mark Dec 7 '14

Jeg har altid fundet Accessories via Teslamotors.com (amerikanske udgave) og så oppe i toppen er der en menu der hedder BUY. hold musen over og i undermenuen finder du accessories.

Her er direkte link: http://shop.teslamotors.com/

Forummets indlæg er redigeret af Mark Dec 7 '14
T3S7A
T3S7A Dec 7 '14
http://evse.dk/side.asp?Id=153888&Vare=54708
Væg monteret holder til type 2 stik.
Genild
Genild Dec 7 '14
Jo tak, men det er som jeg ser det stadig den amerikanske hjemmeside. Vi har også (haft) en dansk pendant som giver priserne i DDK inklusiv dansk moms etc., den forsvandt som dug for solen på et tidspunkt og jeg kan ikke finde den.
Når jeg prøver "Search Store" på den hjemmeside I begge henviser til kan man ikke linkes videre til nogen dansk (Denmark eller Copenhagen).
Genild
Genild Dec 7 '14
T3S7A takker for linket, det er dog den her jeg har kastet min store kærlighed på - blandt andet fordi den ud over stikholder også er indrettet til selve kablet, der i mit tilfælde bliver nogle meter langt.

http://shop.teslamotors.com/...ctor-cable-organizer

/Lars
Raymond
Raymond Dec 7 '14

Lars: Den passer ikke til europæisk stik (Type 2).

Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

og den er du med på ikke kan bruges til andet end at hænge kabel på ikke?

kammersgaard
kammersgaard Dec 7 '14

@Genild har du hørt Tesla Danmark om du kan købe den hos dem og hvad den koster? Sådan en kunne jeg også godt tænke mig :-)

T3S7A
T3S7A Dec 7 '14
Genild: http://evse.dk/side.asp?Id=153888&Vare=54709
Med kabelholder til Type 2 stik.

Som andre har nævnt, i USA er tesla biler med type 1 stik (som på en nissan leaf) så du kan ikke bruge holderen.
Genild
Genild Dec 7 '14
Ups!!! Mange tak for advarslen om type 1 stik, den havde jeg ikke selv fanget - men øv for det er da en ret elegant løsning (forudsat at stikket kunne sættes fast).
kammersgaard
kammersgaard Dec 10 '14

Jeg spurgte lige Tesla, om man kunne få den med dansk stik:

"Ikke på nuværende tidspunkt. Du kan evt. prøve at ringe til service i det nye år og høre status."

Genild
Genild Dec 10 '14

Kammersgaard: Manne tak - det vil sige at vi eventuelt kan ringe om en tre-fire uger og høre mere :-)

Genild
Genild Jan 10 '15
Nope - men for mit eget vedkommende nok lige så meget fordi jeg endnu ikke har spurgt dem på Kirstinehøj. Meeen jeg synes nu stadig at modellen er mere elegant end de andre løsninger jeg har set, så det er min plan at checke dem når vi kommer lidt længere ind i året.
DeaconWP
DeaconWP Jan 10 '15

Ved du godt, at du reelt kun har brug for en væg monteret lader / boks, hvis du ikke kan nøjes med at putte 55 km rækkevidde på bilen i timen?

Med mine øjne kan en ladeboks ikke svare sig, med mindre man vil have lidt af afgiften tilbage på sit lade forbrug. Og så skal man endda virkelig overveje, om der kan opnåes en gevinst.

Maho
Maho Jan 10 '15
Som sådan enig, jeg tager min fordi jeg har dobbelt lader og vil kunne lade med 110 km pr time (de få gange det er nødvendigt) men man må ALDRIG gå ned på udstyr!! :-)
Pedro
Pedro Jan 11 '15

Jeg har væghængt ladeboks for ikke at skulle pakke den mobile frem hver gang jeg skal lade.

Hvis man ved man aldrig skal lade andet end hjemme og på SC kan man selvfølgeligt bare bruge den mobile. Dette er selvfølgeligt kun 16A, nogle kan hive mere hjemme og skal derfor have ladeboks for at udnytte det.

Sider: 1 2 »