Loading...
dk

Væghængt lader | Tesla Forum

Mike2810
Mike2810 Jan 12 '15

Har samme argument her som Baronen. Har dobbeltlader og væglader med 32 A "just in-case" at vi på ud og race med interesserede naboer i deres AMG Mercer. Skal i hvert fald ikke gå ned på udstyr. Spøg til side - havde overvejet kun 16a rødt cee stik men der var ikke nok power i carporten så da der skulle graves alligevel valgte jeg den fulde pakke

Claus8930
Claus8930 Jan 12 '15

Præcis! Man må ALDRIG gå ned på udstyr :)

Kristian70k
Kristian70k Jan 12 '15

min indgang til det er - 16 ampere 11 kw.. 55 km i timen er rigeligt for mig.. hvis man skal hæve ampere til huset er det knap 1100 kr pr stk man hæver med, samt man lader den typisk helt op mens man sover.. det tager 6-7 timer på den forbindelse.. kan slet ikke se hvad jeg skal bruge mere til..det kan hurtigt blive noge dyre kWh timer man køber.. og jeg sover alligevel :) Evse.dk har leveret min løsning med fast kabel.. det er en super løsning..

kajakaj
kajakaj Jan 12 '15

Vi har den billigste løsning - et 400V 16A CEE stik, som fint dækker vores behov for ladning hjemme. Vores kørsel er så skemalagt at ladekablet næsten altid bare hænger hjemme og derudover klarer vi os med Suc. Kørselsbehovet er for lille til at forrente en vægladebox og have gavn af en abbonnementsaftale med refusion af afgift

Kristian70k
Kristian70k Jan 12 '15

... helt enig Kajakaj, jeg bruger bare bilen så meget (og vi har to elbiler) at jeg ret hurtigt får det kørt ind.. har brugt 1000 kwh herhjemme på en måned.. så det når jeg tjene hjem sådan ret hurtigt :) og det er omkring 15% ladet hjemme ellers resten på SUC (eup 100% herhjemme)

kajakaj
kajakaj Jan 12 '15

Ja - ladeløsninger er meget individuelle ifht. kørselsbehov og kørselsmønster, så altid en personlig sag hvad man vælger

move
move Oct 7 '15

Er der nogen, der ved, hvornår den væghængte lader fra Tesla bliver mulig at købe i DK?

Er der nogen fordel ved at købe den væghængte lader (bortset fra, at den er ganske pæn) og man slipper for at tage sit kabel frem fra bilen, hver gang, der skal lades?

Forummets indlæg er redigeret af move Oct 7 '15
griffel
griffel Oct 7 '15
Nej, men du kan bygge din egen, eller få hjælp til det. Jeg har lge bestilt delene og er spændt på at gå i gang. Det kan ikke være så svært...
http://teslaforum.dk/...npine-eller-openevse
move
move Nov 1 '15

Jeg har lige set, at Tesla har opdateret siden, og Teslas egen væghængte ladeboks kommer først i 2016. 

Det er så blevet skudt en del gange, og derfor har jeg besluttet mig for at finde en anden løsning end Teslas. Så:

Er der en, der har et overblik over væghængte ladebokse, der findes på markedet i DK nu?

Kristian70k
Kristian70k Nov 1 '15

du kan købe en ved Kim, han har evse.dk.. fin service.. plus han er tesla ejer :) 

move
move Nov 8 '15

Jeg har kun 16 Amp. 400 V derhjemme. Jeg tænker at købe et ekstra mobil ladekabel istedet for en ladeboks? Er der nogle ulemper ved en sådan løsning?

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 8 '15

@move Det er også min plan, så slipper jeg for at pakke kablet ud og ind ad bilen.

krabbe
krabbe Nov 8 '15
Har også bestilt en ekstra UMC. Til at hænge fast i garagen.

Med 45.000 km siden 31/3-15 hvor jeg oftest bruger SuC på langture, er jeg alligevel blevt træt af at pille UMC ud og ind i bilen.

Det er ikke ofte jeg som sådan har har brug for UMC i hverdagene. Men alligevel
Niels
Niels Nov 8 '15

hvis du har enkelt lader i bilen vil en mobil lader give dig 100% det samme som en hver anden fast monteret ladeboks og typisk være den billigste løsning. Meget få har behov for andet.

Hvis du har en stikledning til huset som er forsikret med mere end de std. 25 amp. Og din bil er udstyret med dobbelt lader, så vil du potentielt kunne lade hurtigere med andre ladere (100 km/t)

overvej dog hvilke dage det overhovedet vil være aktuelt at du er hjemme, teslaen er tom og du skal videre inden 1 time og vejen ikke går forbi en sc. Mobil lader giver ca. 50 km/t. Dvs. Kommer de hjem efter en lang dag med tom tank, så har du 100 km efter 2 timers hvis/aftensmad eller ligne. I de fleste tilfælde vil det være bedre/hurtigere at køre forbi en sc den dag behovet opstår. Her er lade hastighed op til 600 km/t og på få min. Får du mere strøm end med en dobbeltlader der hjemme i 1 time.

move
move Nov 9 '15
Kære @niels og @krabbe.

Tak for gode svar.
Sider: « 1 2