Loading...
dk

Mail og kalender | Tesla Forum

Maho
Maho Dec 7 '14
Hej alle
Når jeg snart får min dyt, vil det være fedt hvis jeg kan se kalender og mails på skærmen. Mener at have læst at dette er muligt. Jeg har min mail og kalender på en Exchange server. Vil dette bare virke når mobilos er linket/parret, eller skal der særligt software til?
T3S7A
T3S7A Dec 7 '14
Du vil nok hurtigt bruge din mobil igen. Kalender funktionen i teslaen er ikke til noget. Viser kun dine aftaler for dagen, ikke andet.
Mail, hvis du kan til gå din mail online via browser i dag, kan du nok også det i bilen - men du foretrækker nok hurtig din telefon og en app, da det er meget hurtigere og nemmere.
Håber det bliver bedre og mere brugbart på sigt.
Maho
Maho Dec 7 '14
Tak. Havde desværre det lidt på fornemmeren..... Jeg bruger en app som hedder week calender, som er en klon af iPhones kalender, men med bl.a. Ugenumre. Har nogen haft succes med at lægge en sådan på Teslaen så det funger? (Måske har jeg misforstået hvad der er muligt, er jo ikke ejer endnu)....
T3S7A
T3S7A Dec 7 '14

Inter af det er muligt - og bliver det nok aldrig. Det er jo ikke IOS, men teslas eget styresystem som ikke er frigivet.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 7 '14
Kiefer
Kiefer Dec 7 '14

Jeg synes det er for bøvlet med at svare på mails og opdatere kalender på en telefon og samtidig er integrationen mellem kalender og bil kun nogenlunde, derfor har jeg ofte brugt en VMware VDI løsning når jeg alligevel har siddet på en SuC og ikke haft noget fornuftigt til at tage mig til. 

Jeg synes det er ok at den viser dagens opgaver i kalenderen på bilen, som kørende konsulent er det en nem måde at få aftaler fra kalender over i navigationen.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

(der er ugenr. i den nye opdatering af kalender i Iphone) synes det er perfekt at navigere efter kalenderen i Tesla, let let let :)

Werge
Werge Dec 8 '14

Jeg har store forventninger til kalender fuktionen. Men jeg tror også mine forventninger bliver indfriet efter hvad jeg kan læse her og andre steder.

Min outlook, og dermed med iPhone er altid opdateret med fuld adresse på alle steder jeg skal besøge, både mht til job, men også privat. Så jeg forventer at jeg til hver en tid bare skal vælge kalender og vælge den næste lokation, så jeg "aldrig" skal sidde i bilen og indtaste en planlagt lokation.

Er dette at have for høje forventninger ?
(1 dag, 2 timer og 34 min...... har ondt i maven, har ikke sovet godt....glæder mig).

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14

Kalender funktionen er ret simpelt. Den tjekker op på alle aftaler som er den pågældende dag. Man kan selv sætte den til om den skal vise opgave på skærmen, hver gang man starter bilen, eller om det kun skal være om morgen, første gang. Så kan man selvfølgelig selv få opgavelisten frem ved at klikke på kalenderen. 

Ved at klikke på en opgave, vil navi finde vej til destinationen, såfremt denne er tastet ind i opgaven. 

Det er ikke muligt at taste opgaver ind, rette, se datoer, ugedage, år, osv. Lige nu fungere den som en opgave reminder på dagen. 

Werge
Werge Dec 8 '14

Super, det er lige det jeg gerne vil have, nem navigation :-)

Maho
Maho Dec 8 '14

Hvordan er det med mailen, jeg er samme set-up som Werge..... Kan men se mails i indbakken som kommer ind (ikke nødvendigvis svare, blot oversigt alle kanender som beskrevet ovenfor)?

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14

Der er intet mail.. Hvis du skal bruge mail på Teslaens skærm, så skal du bruge browseren - så det dropper du nok hurtigt. 

Maho
Maho Dec 8 '14

ok, træerne vokser jo heller ikke ind i himmelsen.... Tror nu alligevel jeg lige smutter forbi Kirstinehøj på fredag og hjælper dem af med bilen :-)

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14
Citat fra Maho

ok, træerne vokser jo heller ikke ind i himmelsen.... Tror nu alligevel jeg lige smutter forbi Kirstinehøj på fredag og hjælper dem af med bilen :-)

Jaaa, tror ikke det er grund nok at vælge den fra på. :-)  Kommer nok i en update engang.. 

Maho
Maho Dec 8 '14
Tro mig det var også skrevet med et glimt i øjet. Tesla sygen har nu nået sit højeste nineau, jeg greb mig selv i at sætte bilen i neutral, slukke motoren og bare trille frem i dag, sådan bare lige for at mærke fornemmelsen...... Sørgeligt men sandt :-)