Loading...
dk

AP hastighed på hovedvej | Tesla Forum

Seppe
Seppe Aug 30 '21

Hej folkens

Jeg har for år tilbage haft en Model S og tænker nu om det ikke er tid til Tesla igen. Jeg har testet lidt forskellige varianter og ender nok på en Y (men der er ikke lige et forum til den endnu) Longe range eller performance og med fuld AP. Jeg har testet fuld AP og standard AP, men har aldrig lige haft mulighed for hovedvejskørsel som jeg kører en del af. Hvor god er den der? og hvad hastighed vil den kører ved? Jeg kørte et stykke på et par veje med 60 og 70 kmt begrænsning og den var meget insisterende på ikke at sætte AP højere end det. Er det en indstilling, på motorvej kunne den jo godt stå til 120 i en 110 zone. Jeg ved godt man skal kører efter reglerne, men tit er 85 eller 90 en meget god indstilling på de lange åbne stykker... Vil den modsætte sig det og hvad er mønsteret for hvor hurtigt den vil køre? (modellen jeg bemærkede det ved havde basic AP hvis det har noget at sige).

På forhånd tak!

KimT
KimT Aug 30 '21

Der er en setting hvor du kan sætte en grænse - det er under Autopilot - Speed Limit.

Her kan man sætte en relativ hastighed til op til +10km/h

Seppe
Seppe Aug 30 '21

Cool og så vil den gerne køre stærkere? Her kom nemlig sådan en orange boks med maks hastighed hvis jeg manuelt prøvede at skrue op :-) 

bskaarup
bskaarup Aug 30 '21
Citat fra Seppe

Cool og så vil den gerne køre stærkere?

Ja så vil AP køre op til 90 hvis bilen tror man må køre 80. Den retter sig efter skilte så hvis den f.eks. ikke opdager at en 70 zone ophæves så vil den kun køre 80. Men man kan trykke på speederen og den styrer stadig.

HrMogensen
HrMogensen Nov 21 '21
Citat fra Seppe

Cool og så vil den gerne køre stærkere? Her kom nemlig sådan en orange boks med maks hastighed hvis jeg manuelt prøvede at skrue op :-) 

Kørte du med fartpilot på eller også med lanekeeping… altså autopilot med det hele? 

Er lige lidt nemmere at opdele det i fartpilot og lanekeeping :) 

På landevej så vil Teslaen nægte at køre hurtigere end den hastighed den mener der er på strækningen - altså hvis du kører med lanekeeping. 
På motorvej er der ikke denne begrænsning.

Så er det lidt træls at der er mange fejl i Teslas kort ift hastighed. Der kom en rettelse midt i 2021 som rettede en del men skabte fejl andre steder. 
Selv med skiltegenkendelse er det lidt mærkeligt hvordan bilen tydeligvis SER skiltet (ses på skærmen) men alligevel vedholder den fejlagtige hastighed… man skal så bemærke ordet skiltegenkendelse som ikke nødvendigvis betyder at den retter ind efter det. Angiveligt ligger kortdata som vigtigste parameter. 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Nov 21 '21
Seppe
Seppe Nov 22 '21

Det var med autopilot/lane keeping.