Loading...
dk

Model Y quick review fra en som også har haft en Model 3 | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Oct 23 '21

Vi har også udvidet med en Y'er så nu er der både en 3'er og en Y'er i stlden.

Hvis jeg skal knytte kommentarer til forskellen på dem så er det mest markante størrelsen - både visuelt og og indvendingt. Det er specielt højden der er den store forskel. Som Thomas skriver stiger man ind i Y'eren mens man stiger ned i 3'eren. I bredden oplever jeg ikke den store forskel indvendigt, men udvendigt kan det ses.

Y'eren er klart mere støjsvag end vores  3'er så e har helt klar tilføjet noget støjdæmpende til bilen. Der er klart mindre dækstøj ved motorvej.

Til gengæld mister man noget af den kontante fornemmelse af vejgreb i Y'eren. Den ligger bedre i sving end de fleste andre biler jeg har prøvet, men føles ikke så kontant og sikker på fødderne som 3'eren. Y'eren er også mere følsom for sidevind hvilket jo ikke er underligt med den høje profil.

Jeg kan enndu ikke sige noget om forbruget. Y'eren har et større forbrug, men da det er fruen der kører i Y'eren og hun altid har haft en tung fod, siger det ikke nødvendigvis noget om bilens effektivitet.

I vores tilfælde bliver Y'eren bilen til årets skitur. Det man kan lægge det midterste sæde ned for at få plads til skiene og generelt det større bagegerum tæller i den sammenhæng big time.

Som en sidste bemærkning vil jeg sige at den udefra er noget gumpetung i udseendet. Hvor 3'eren ser sleek og smart ud, bærer Y'eren præg af at være en familieflytter. Den er stor, bred og høj.. Men det er jo smag og behag.

jramskov
jramskov Oct 25 '21

@Jenskh: Hvilken årgang og version af Model 3 har i?

Sider: « 1 2 3