Loading...
dk

Visible tesla | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

Hmm.. nu har jeg fået installeret dette fine program.. der tjekker jeg  lige ladning ved 90% hvad den giver.. men der må den skuffe mig.. den giver mig et estimated på markant færre kilometer end ideal.. hvordan regner den det? ud fra mine lidt vilde ture i weekenden eller? 

Kristian70k
Kristian70k Dec 8 '14

:) lige en update.. kørte til vejle i morges,, med et snit på lige omkring de 210 wh pr km.. de sidste 50 med 194.. det hav dette billede

kammersgaard
kammersgaard Dec 8 '14

@Kristian70k lige et spørgsmål, begynder den først at generere data fra man starter programmet? F.eks. er min Trips tom, da jeg lige har installeret :-)

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14

Programmet skal kører hele tiden. Dvs. Du må ikke slukke computeren, og den skal altid have internet forbindelse. 

Lauer
Lauer Dec 8 '14

Er der andre end mig der oplever at VisibleTesla "dræner" batteriet? Har flere gange erfaret at hvis det kører, så mister den ca. 10 kilometer strøm om natten. Hvis programmet ikke kører så mister den ca. 2 kilometer.

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14

Så har du i VT sat den til at den ikke må få lov at "go to sleep"

Lauer
Lauer Dec 8 '14

Tak for info T3S7A :-) 

Den stod til Allow Daydreaming og det gør at bilen holdes i live hele tiden og sutter strøm fra batteriet.

Så fik jeg også konstateret at jeg kørte med en gammel version af VT, sidste nye Windows version er 0.29.

Werge
Werge Dec 12 '14
Kiefer har lokket mig til at installere VisableTesla, men jeg bliver ved med at få en fejl der siger mine login data ikke er rigtige. Men det er de. Har også opdateret java, det hjalp heller ikke.
Har forsøgt med en Windows 7 maskine.
Kristian70k
Kristian70k Dec 13 '14

det er email og pass.. som fra din mytesla page?

Comeback
Comeback Dec 13 '14

ja det er det

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

Ja, det er samme kode som du normalt bruger til Tesla App på telefonen.

Jeg har samme problem i dag, dog ikke noget problem med App, jeg vil tro det er et problem med serverne hos Tesla, det er det som regel...

Den token de udsteder har en relativ lang holdbarhed, så dem der allerede er på, vil formodentlig ikke have problemer. Det er så først når man vil logge ind igen at problemet opstår. Lidt ærgerligt at jeg får dig logget til at bruge tid, og så har Tesla problemer med serverne... øv...

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Dec 13 '14

:) det er jo kun kortvarigt , mit virker... det er sku et fint program.

Kiefer
Kiefer Dec 14 '14

Idag virker hverken App eller VisibleTesla...

Og nu virker bilen saa heller mere. Den vil ikke lade, hverken ved brug af hjemmebygget Mainpine eller via Tesla UMC. Jeg vil tro det er onboard laderen den er gal med, da jeg godt kan lade ved SuC i Randers, det er bare en lidt problematisk metode at arbejde med...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 14 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 14 '14

:) det er da vist en rigtig off dag.. kan se på norsk forum der snart kommer en update til bilen.. kan være et hjælper dig lidt :) kan sige min visible og app virker.. :) ikke at det er nogen trøst.. 

Maho
Maho Dec 14 '14
Min siger i dag at der er en Update tilgængelig. Har dog ikke sat igang da bilen ikke har kunnet undværes endnu. Kører den i aften. Min app har dog virket fint hele dagen... Hvordan ser man hvad det er nyt i opdateringen, kan man først det bagefter den er kørt?
KS
KS Dec 14 '14

Yes, du kan først se release notes bagefter, og er det en patch, kan man som regel ikke se hvad der er nyt.

Kristian70k
Kristian70k Dec 14 '14

hvis du googler det er det de samme release notes som på 6.0... det er nok bare lige lidt små opdateringer fejlrettelser mm.. min siger ikke noget :( ikke godt nok jeg ikke er først med det nyeste :)

Kiefer
Kiefer Dec 14 '14

Min erfaring er at release notes kun bliver opdateret på større opdateringer og ikke kun på mindre ændringer.

Dem af Jer der har fået den nye lagt på, hvilken version giver det?

/Martin

Trauelsen
Trauelsen Dec 23 '14

Kan I sige mig, hvad det er for en kode, VisibleTesla kræver, for at man kan starte?

Trauelsen

Werge
Werge Dec 23 '14

Jeg har klippet nedenstående ind fra en FB gruppe. Så det tyder på den er døden nær, og os nye slet ikke når at komme på.

Er der nogen som har fået bilen i november/december som det er lykkes at komme på VissibleTesla ?

@Trauelsen: Det skulle være det samme som du bruger til APP og på MyTesla, men det virker heller ikek for mig.

Background
Changes in Tesla's servers are incompatible with the current version of VisibleTesla
Some users have already been moved to the new servers and VisibleTesla no longer works for them (can't log in). This seems to be mostly in Europe.
In addition to changes in the way logging-in and other functions work, the new servers throttle usage.
Throttling means that if you use the servers a lot, they eventually start dropping requests to reduce load.
Throttling makes the servers appear extremely unreliable and unsuitable for use by apps like VisibleTesla
This throttling will impact the operation of your mobile phone app - not just VisibleTesla

Current State:
I have updated VisibleTesla to use the new APIs, but due to the server instability, it is very hard for me to test
Because of throttling, it will never work as well as before.
Because others would experience the same difficulties with VisibleTesla and their mobile app, I have not released the newer version
I don't want VisibleTesla to impact the operation of people's mobile app
As you know, VisibleTesla is just a spare-time project. That means that there is no one to handle the many user issues that will result with widespread use of the new version.
I have released the source code for an updated version to github for developers who want to build their own version of VisibleTesla and take responsibility for its operation

Future:
I will release another update to github which further improves the operation of VisibleTesla with the new servers.
This new version does not solve any of the problems, it just works around them better.
Developers can pick up this new version if they wish to take responsibility for its operation
It will still result in degraded operation of your mobile application
I will not release a new packaged version of VisibleTesla until and unless there is a way to ensure that it operates well with Tesla's servers

In case you're wondering:

I have no way of improving / changing the operation of Tesla's servers.
Tesla has not provided guidelines to avoid throttling
Yes, I have been in contact with Tesla about this. They have been very polite and as helpful as appropriate given that:
They have never supported third party use of their servers for apps like VisibleTesla.
They built the service for the use by their mobile application.

Tesla may or may not ever support third party use of their servers

I wish I had better news, but for the time being it appears that we are approaching the end of the line for VisibleTesla.

Joe

Sider: 1 2 »