Loading...
dk

Fra 3G til 2G | Tesla Forum

mrneela
mrneela Sep 8

Når 3G netværket lukker i 2022 vil en del Model S’ere gå ned på en 2G internetforbindelse. Er der nogen som har hørt Teslas udmelding i den forbindelse? Jeg tænker at selv simpel diagnosticering ifm. autohjælp umuliggøres qua 2G hastighed.

Og har nogen erfaring med 4G opgradering hos Tesla? Pris? Hastighedsforøgelse?

På forhånd tak!

Bjarke ~ stolt Model S ejer siden 2015

PeterE
PeterE Sep 8

Jeg gætter på at meget - navigationens kort, Spotify etc - bliver uanvendeligt. Jeg tror ikke at Tesla kommer med nogen form for udmelding, det vil i al fald undre mig. Og ja, opgradering til 4/5G er nok eneste vej frem - og jeg kan desværre ikke huske prisen.

MichaelS
MichaelS Sep 8

Fik opgraderet til 4G for en del år tilbage, kostede et par tusinde. TMS 2015. Der var tydelig hastighedsøgning, men bedst af alt bedre dækning, særligt i Tyskland.

fmm1000
fmm1000 Sep 8
Ovevej seriøst opgradering til mcu2 istedet. Koster 12.000. Minus de 2000 du ville give for 4g opgradering til mcu1, er prisen så 10.000. Med mcu 2 får du to nye sdkort, som vist nok også går kaput på mcu1. Du får også ny skærm bag rattet, hvor limen på den til mcu1 har det med at løsne sig.
MOS
MOS Sep 8

Jeg har betalt 825,- for et LTE/4G modem hos Tesla (ekskl. montering). Jeg fik det monteret uden ekstra beregning ifm. udskiftning af eMMC-chip hos Autoskadestuen Vejle.

Jeg har ikke mærket nogen hastighedsforskel, men det skal nok passe, at det giver bedre dækning i Tyskland, som virkelig var ringe med det originale 3G modem.

mrneela
mrneela Sep 9

Tusinde tak for super input @PeterE @MichaelS @fmm1000 og @MOS

Jeg har dermed lidt tid til at planlægge opgraderingen. Det lugter af en MCU opgradering :-).

Bjarke

griffel
griffel Sep 9

Husk at overveje, om du fortsat vil bruge FM-radio, for den ryger ved opgraderingen til MCU2, medmindre du bestiller en tuner (mod merpris). Det har jeg gjort, for jeg vil ikke undvære FM endnu. DAB er slet ikke stabilt nok (dårlig antenne i en TMS?), og TuneIn holder heller ikke forbindelsen hele tiden, synes jeg…

Kan ikke huske hvad FM-delen kostede

Forummets indlæg er redigeret af griffel Sep 9
migselv
migselv Sep 14

Umiddelbart virkede Spotify, navigation og kortdata forbavsende godt på 2G/Edge da vi var i Norge i sommerferien.

Som backup havde jeg planlagt at bruge Wifi hotspot via telefonen men fik egentlig ikke behov for at bruge det. Har selvfølgelig testet hvordan det virkede og det var som forventet markant bedre (endda bedre end med 3G).

Har indtil videre ikke nogen planer om at eftermontere LTE modem eller opgradere til MCU2 så længe det virker. Når min næsten 8 år gammel eMMC dør bliver det sikkert en opgradering til MCU2, men inden da synes jeg hotspot optionen er en god workaround hvis det skulle vise sig at være nødvendig.