Loading...
dk

Nogen der ved om model S endte med at kunne lade med 200kw + | Tesla Forum

cth
cth Sep 14

Har set flere artikler om at det kom sidste år.

har bare ikke selv oplevet det

max. 144 tror jeg

https://electrek.co/2020/06/24/tesla-model-s-x-supercharging-rate-increase-225-kw/

Bianco
Bianco Sep 14

Tror kun det er muligt på US biler/Supercharger

Noogi
Noogi Sep 14
Citat fra cth

Har set flere artikler om at det kom sidste år.

har bare ikke selv oplevet det

max. 144 tror jeg

https://electrek.co/2020/06/24/tesla-model-s-x-supercharging-rate-increase-225-kw/

Har du prøvet på en V3 Supercharger? Ikast eller Kirke Såby. Jeg har set udmeldinger på både Tesla Motors Club og Twitter hvor Raven ejere har opnået langt over 200kW i peak. Med den seneste Plaid er der nogle der har været over 250 kW på displayet.

cth
cth Sep 14

Nej har ikke prøvet de 2 og kommer generelt sjældent på andet end Middelfart, som jo er kendt for dårlig hastighed.

Egentlig heller ikke så vigtigt... var kun hvis man skulle ned gennem Europa eller nordpå i Sverige og Norge, at det havde betydning.

Ville egentlig betyde meget mere for mig hvis jeg vidste at alle SuC kunne give minimum 120kw og det konstant til 80%, uanset at alle ladere var i brug.

Ice2EV
Ice2EV Sep 14

Ved ikke hvad din S kan suge. Men da vi kørte til Spanien sidste år, var der ingen SuC'ere der laverede under 134 kW til vores 3'er. Den var dog som regel nede på 20-40 km tilbage på pakken.

Så umiddelbart er det bare at komme afsted sydpå.

Der er dog ikke 120+ over noget der ligner 60%, så falder den forholdsvis hurtigt til 50-70 kW.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 14
Noogi
Noogi Sep 14
Citat fra cth

Nej har ikke prøvet de 2 og kommer generelt sjældent på andet end Middelfart, som jo er kendt for dårlig hastighed.

Egentlig heller ikke så vigtigt... var kun hvis man skulle ned gennem Europa eller nordpå i Sverige og Norge, at det havde betydning.

Ville egentlig betyde meget mere for mig hvis jeg vidste at alle SuC kunne give minimum 120kw og det konstant til 80%, uanset at alle ladere var i brug.

I så fald er 144kW som det skal være da V2 superchargers er begrænset til 150kW. Du skal nok ikke regne med 120kW indtil 80% SoC foreløbig. Begræsningen ligger ikke hos Supercharger men batteri/BMS.