Loading...
dk

Endnu en M | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Sep 24

VI har besluttet at supplere vores stald bestående af en Model 3 med en ny Model Y. Den kommer allerede på tirsdag.

Jeg har bestilt Taptes all-weather måtter til den, men mangler vinterhjul - og så skal den have suplerende rustbeskyttelse.

Vores Model 3 fik i 2019 rustbeskyttelse hos Dinitrol i Gentofte/Hvidovre, Men siden da er vi flyttet til Holbæk.

Jeg skal høre om Dinitrol stadig er de bedste til Tesla? Er der erfaringer med andre, HVis Diitrol er de bedste, er der så nogle der har erfaringer med Dinitrol Holbæk?

Der ud over skal jeg høre om der er nogen der har gode bud på et sæt vinterdæk/fælge. Det må gerne være 18" hvis de kan sidde på en model Y

Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Sep 24
Ice2EV
Ice2EV Sep 24

Tillykke, hurtig beslutning, sådan!

@Jenskh Fik selv Dinitrol'et vores model 3 i 2019. 

Men jeg var lidt nysgerrig, så da jeg fik et lakstenslag på venstre skærm på størrelse med et knappenålshoved, så tænkte jeg at det kunne være interessant at se hvordan det ville udvikle sig.

Så jeg kørte 15 måneder med det, og altså igennem vinteren sidste år, før jeg lappede det med lakstift.

Der var NUL boblen eller noget som helst at se. Den havde vel alligevel kørt 50.000 km med det stenslag og fået en anseelig mængde salt. Så helt ringe er de altså ikke behandlet.

Mener derudover Y er i alu. Så måske det ikke er bydende nødvendigt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 25
cth
cth Sep 25

j ajeg synes også at have forstået den er i alu.

Jeg har ikke tænkt mig at undervognsbehandle min alu S.

Måske de få jerndele der er 

Jenskh
Jenskh Sep 27

Jeg var egentlig af den opfattelse at Model Y er lidt lige som Model 3 - blandet stål og alu. Er der noget jeg har fejlopfattet?

Nogen bud på gode steder at købe fælge og vinterhjul?

Ice2EV
Ice2EV Sep 27

Hvis de der Megacastings er i alu, så er det vel nærmest hele vognen der er i alu? Batteripakken er vel indkapslet i alu?

cth
cth Sep 27

medmindre der er blandet stål i alu'en :-)

Ice2EV
Ice2EV Sep 27

Det tvivler jeg alligevel på Lord Elon har løst. Stål og alu giver galvanisktæring, medmindre det er skærmet.

Jenskh
Jenskh Sep 27
I følge Sandy Monroe er Model Y også blandet stål og alu. Så beskyttelse mod rust er 9bligatorisk hos os. Vi har prøvet en bil der ikke var behandlet. Det gør vi ikke igen.

Noget om gode steder med fælge og vinterdæk. Jeg synes Teslas 24000 for et sæt er lidt vel rigeligt
cth
cth Sep 28

Ja der er vist stål i bunden..øv..

https:///...inum-and-steel-body/

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 28
Ice2EV
Ice2EV Sep 28

Hvis der på magisk vis skulle dukke en model "2" op samtidig med model Y fra Berlin, så fyrer jeg Ice'en og model 3 af for sådan et sæt.