Loading...
dk

Der er dukket en "carwash" knap op. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 25 '21

Hej Folkens.

 

Ved ikke lige hvornår, men har lige opdaget der er dukket en carwash knap op i menuen service(tror jeg det var).

 

Den slår bla. sentry fra, max fart 15 kmt, lukker vinduer, låser ladeklap, slår autoviskere fra etc.

Sjovt nok har jeg aldrig givet det en tanke, at ladeklap kunne åbne når børsten skubber på den. 

CaptainChaos
CaptainChaos Sep 25 '21
Citat fra Ice2EV

Hej Folkens.

 

Ved ikke lige hvornår, men har lige opdaget der er dukket en carwash knap op i menuen service(tror jeg det var).

 

Den slår bla. sentry fra, max fart 15 kmt, lukker vinduer, låser ladeklap, slår autoviskere fra etc.

Sjovt nok har jeg aldrig givet det en tanke, at ladeklap kunne åbne når børsten skubber på den. 

Det er en dejlig feature, jeg vasker min bil hos iWash og der har jeg flere gange oplevet at ladeporten åbner og at sidespejlene klapper ind fordi bilen låser. Det sker ikke mere nu :)
jth
jth Sep 25 '21
2021.24.x inkluderede car wash mode
cth
cth Sep 26 '21

Apropo selve opdatering... 

2021.32.21 fik jeg i går og ugen før en anden jeg ikke kan huske.

Jeg har en model S ved ikke om der er forskel.

Men ved kun at den sidste jeg fik ikke havde andet end medrivende lyd, som også var i den større sidste uge.

Men kan det virkelig passe at man sender en 50 min. opdatering ud for at rette på noget man sendte ud sidste uge.

Eller får man ikke alt at vide i versionsnoter.

I øvrigt slår jeg altid sidespejle ind når jeg vasker bil.

Har altid tænkt at det er dumt at maskinen skal udenom.

jth
jth Sep 26 '21
Uheldigvis er det sådan i software udvikling at man ofte introducerer nye fejl eller genintroducerer gamle fejl når man tilføjer nye features eller retter fejl.

Medrivende lyd er den eneste dokumenterede ændring men der er antageligvis en del andre udokumenterede ændringer. Så de fejl der rettes i 2021.32.21 er formentlig ikke relateret til medrivende lyd.
jonsiii
jonsiii Sep 27 '21

Første gang jeg vaskede i maskine, oplevede jeg også at klappen åbnede. Panik! Hvordan kunne det nu omgås... Jo, næste gang parkerede jeg i vaskehallen, kørte spejle ind, gik væk indtil den låste, slog Bluetooth fra, tilbage og starte vasken. Når Bluetooth ikke er slået til, ved den ikke at jeg er i nærheden og lukker derfor ikke porten op.

Men det fikser Carwash mode jo heldigvis nu.

kleine100
kleine100 Sep 28 '21
Der er også blevet ændret i teksten enkelte steder. F.eks hedder det nu “visuel” og i stedet for “skærm”




Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '21

Nu har vi haft denne update en uges tid. 

 

Jeg synes den er bedre. Det gør jeg ud fra, at man ikke skal scroole ned på skærmen hver eneste gang for, at slå en ikke Tesla lader fra eller åbne ladeklap hvis man kommer ud til bilen for at sætte den i.(kunne selvfølgelig også prøve at dresserer generalkonsulinden til at sætte den i stikket konsekvent, men tænker det er nemmere at påvirke Tesla til bedre man interface).   :-)

 

Nu er der et ikon på øverste linie til ladning.

Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '21

Selsoe Ja jeg kender den med ulåst og så trykke let på klap. 

Men idet vores lader er en EON og de leverer ikke en med tesla knap(heller ikke selvom jeg gerne ville betale derfor), så skal jeg enten åbne bildør eller åbne app for at sætte den i, hvis ikke fruen har sat den i(som i aldrig eller den dag helvede fryser til).

Men den der med at trykke på billedet af bilen hvor ladeport sidder, kendte jeg ikke. TAK.

Virker den også ved release af stik?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 28 '21
Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '21

Åh nu forstår jeg. På skærmen mener du i bilen. 

 

Det jeg taler om er i APP på telefonos. Der kan man ikke klikke på bil ikonet. Har lige prøvet. Men man kan klikke på lynet. 

 

Det var jo for at være fri for at skulle ind i bilen, eller scrolle rundt i APP for at finde undermenu. For både at sætte til ladning, når bilen holder parkeret uden at være låst op, ligeså at afslutte ladesession ved at låse kablet op, således man kan tage det ud.

cth
cth Oct 1 '21

På tlf. menu mangler jeg "sidste opkald" tror jeg det hed.

liste med de sidste numre man har talt med.

den er nu væk. Lidt irreterende..

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 1 '21
DeaconWP
DeaconWP Feb 22 '22
Citat fra Ice2EV

Selsoe Ja jeg kender den med ulåst og så trykke let på klap. 

Men idet vores lader er en EON og de leverer ikke en med tesla knap(heller ikke selvom jeg gerne ville betale derfor), så skal jeg enten åbne bildør eller åbne app for at sætte den i, hvis ikke fruen har sat den i(som i aldrig eller den dag helvede fryser til).

Men den der med at trykke på billedet af bilen hvor ladeport sidder, kendte jeg ikke. TAK.

Virker den også ved release af stik?

Citat fra Ice2EV

Selsoe Ja jeg kender den med ulåst og så trykke let på klap. 

Men idet vores lader er en EON og de leverer ikke en med tesla knap(heller ikke selvom jeg gerne ville betale derfor), så skal jeg enten åbne bildør eller åbne app for at sætte den i, hvis ikke fruen har sat den i(som i aldrig eller den dag helvede fryser til).

Men den der med at trykke på billedet af bilen hvor ladeport sidder, kendte jeg ikke. TAK.

Virker den også ved release af stik?

Hvis du mangler en Tesla knap i din lade opstilling, så kan dukøbe nogle knapper, der kan monteres i bilen, drives af en app, der styrer diverse funktioner i bilen, og bruge telfonen som speedometer inde foran rattet.
 
Med samme app styring, kan du programmere bilen til at åbne ladeporten, oplåse lade kablet, ved at påvirke dørhåndtaget halvt.
 
Henvisning til den europæiske leverandør/udvikler findes på abstractocean.com, hvis du går ind og kigger på sexy buttons produktet, og de ser, at du er i Danmark.
Ice2EV
Ice2EV Feb 23 '22

@Deacon DE ser også fine ud. Men det er just når man ikke kommer hjem med bilen, men når der er "nogen" der har glemt at sætte stikket i. Så går man ud og skal enten åbne døren eller starte app og så vente 10 sekunder på bilen starter op, før man kan trykke på klappen.

Eller når man kommer ud til bilen og skal have stikket ud, så er det starte app, vente og så tage stikket ud.

 

Flytter snart, og regner så med at montere en lader der har tesla knap, og så er problemet løst.

Johannelund
Johannelund Feb 23 '22
Tjaa hvis man har den gamle Tesla nøgle model s eller x kan man åbne og frigive elstikket ved at holde bagagerumsknappen nede, og med lidt øvelse kan man betjene alle døre m.m med den i lommen