Som jeg husker det har de været der siden min første S i 2015 og altid været BETA.
Gad vide om de nogensinde kommer ud af beta?
Er det kun på min bil at pos. 1 og 2. autoviskere ikke virker særlig godt?
Opdager regnen alt for sent... :-)
Som jeg husker det har de været der siden min første S i 2015 og altid været BETA.
Gad vide om de nogensinde kommer ud af beta?
Er det kun på min bil at pos. 1 og 2. autoviskere ikke virker særlig godt?
Opdager regnen alt for sent... :-)
har model 14, og har fundet at det hjælper at trykke 1 gang for et enkelt slag, når regnen begynder.
derefter kører det fint, fordi den sammenligner med en ren rude.
Hvis det er ligesom i en model 3. Så er
pos 1 lig langsom interval
pos 2 lig hurtig interval
pos 3 lig langsom fast
pos 4 lig hurtig fast
og så er der autovisker.
Men var model S ikke med regnsensor og ikke Elon's kamera opfindelse som i model 3?
Foreslår du køber noget magic stuff, som man hælder i sprinklervæsken, så ligesom forsegles glasset, og regnen preller bare af over 65 kmt, så skal du ikke bruge visker særligt tit.
https://drive.google.com/file/d/1wO0buLhSLbQ3R8xtMGy0qsKnNVOZcNDV/view?usp=sharing
eks :
https://chipex.eu/collections/car-care-products/products/aquaphobic-rain-repelling-screenwash-1l
Overvejer det der nano sjov..
Prøvede det engang på ICE og det virkede godt.
pos 1 = Aut. efter vand på ruden
pos 2 = det samme bare mere følsom
pos 3 konstant langsom
pos 4 hurtig
som jeg lige husker det og ja der er vist regnsensor.
TM3 på 2021.32.21. Synes stadig autovisker funktionen er ringe, så bruger ofte talegenkendelsen til at sætte den til manuelt.
Husk at viskeren kan "trænes" til ens behov. Det gøres ganske enkelt ved at bruge auto og manuelt trykke på knappen når behovet er der. Efter et par km, kører intervallet fornuftigt.
TM3 på 2021.32.21. Synes stadig autovisker funktionen er ringe, så bruger ofte talegenkendelsen til at sætte den til manuelt.
Hvorfor ikke bare trykke på stilken, istedet for på scroolknap og tale?
Hvorfor ikke bare trykke på stilken, istedet for på scroolknap og tale?
Kan man sætte den til f.eks. manuel 2 via stilken?
Godt at Tesla har fjernet stilken på de nye Model S og X, så man ikke bliver tvunget til at skulle tage det valg fremover ...
@jramskov Nej, men hvis man ikke synes den autovisker til tiden, så kan man jo bare viske ved at trykke på stilken. Istedet for at bede den om det via voice.
Men det du mente var måske du havde den default på auto, og så slog auto fra med tale og fik ingen visken?
@Ice2EV Jeg har den som standard sat til auto, men hvis det regner skifter jeg ret ofte til f.eks. "manuelt 2" fordi auto ikke kan finde ud af at viske ofte nok og jeg er af den holdning det er væsentlig at kunne se ud af forruden :D
Ja, man kan trykke på knappen på stilken, men det gider jeg da ike sidde og gøre hver 5 sekund :)
@Ice2EV Jeg har den som standard sat til auto, men hvis det regner skifter jeg ret ofte til f.eks. "manuelt 2" fordi auto ikke kan finde ud af at viske ofte nok og jeg er af den holdning det er væsentlig at kunne se ud af forruden :D
Ja, man kan trykke på knappen på stilken, men det gider jeg da ike sidde og gøre hver 5 sekund :)
--------------------------
Fuldstændig samme oplevelse her uanset auto 1 eller 2