Loading...
dk

Overophedning af batteri ! | Tesla Forum

Doc2211
Doc2211 Oct 7

Model P85D opgraderet til Ludicrus. Jeg har kørt mange ture til Italien med forskelig udfordringer. Altid når jeg når til varmere himmelstrøg arbejder kølersystemet på højtryk. larmer voldsomt og konstant. Aircondition lukker fuldstændig ned. Blæser varm luft.

Sidst i sommer var det helt galt. Tesla'en med køleanlægget på overarbejde lukkede fuldstændig ned. Kunne køre ca. 20-30 km i timen og regneraion slog fra. Skulle gennem et snævert , stejlt pas. Den sneglede sig igennem, men gik ikke i stå. På vejen sydpå march hastighed 110-140 km./t. - Lignede erfaringer ?

Mvh Gert 

Bianco
Bianco Oct 7

Har du fået checket om kølevæsken er dampet af?

TBElvogn
TBElvogn Oct 7

Hey. Vi har lige været ved Garda søen i Gl model S 85 (ÅRG 14)

Ingen problemer med A/C i kabinen.. men ja blæser kører fuld hastighed når der er 25-30 cr ved Supercharger.. lader med 100 KW i starten falder til 85 KW allerede ved 10%.. og så 65 KW og ender på 42 KW (Host op med nyt batteri Elon TAK)

Hastighed på motorvejen 110-150 km/t.   

Jeg tror du har fejl på dit kølersystem (Evt. Nogle motorventiler der ikke lukker/åbner)  Har du fået efterfyldt dit A/C anlæg?? 

MVH TB

tintin
tintin Oct 7

Har tidl. kørt til Comosøen i en P85D fra 2015. ( dog kun insane ) hastighed omkring 110- 140. Var lige oppe på 230 bare for lige at prøve det. ingen problemer med A/C eller andet.

webercarbmann

Vi har ingen problemer på samme tur til Norditalien i S70D men kører også med en helt ny køler til AC i fronten grundet en skade. Kan det være problemet? Er AC systemet tjekket ved service? 

Men SUC hastigheden.....   Elon, du kan ikke være det bekendt! 

KimT
KimT Oct 8

Lige før sommerferien fik vi en "THC_w0105 -Vehicle coolant is low" fejl i vores 70D. Det var så en utæt 3-vejs ventil. Men man skal vel regne med at der årligt "forsvinder" noget af kølervæsken.

Da jeg fjernede frunk (på D-model skal den ud for at kunne se beholderen) kunne jeg se at niveauet i beholderen var under min. Jeg fik Jeppe til at hælde ca. 2l efter, da vi skulle på tur, og han havde lukket i sommerferien. De var så forsvundet 4 uger efter igen, hvor han så havde tid til at skifte ventilen.

Det er samme kølervæske der bruges til batteriet. Så tjek beholderen, og se om den evt. drypper.

Vvideo : https://www.youtube.com/watch?v=snrtsOQFJJo

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 8
Doc2211
Doc2211 Oct 10

Takker for alle svar :-)

Vist ikke tvivl om der er en eller anden funktionsfejl. Måske manglede kølervæske, men det burde vel være opdaget ved de forskellige service. Har dog ikke brugt Tesla til service i flere år, men Hinnerup auto. Det burde vel ikke betyde noget. Der er vel en standard ting at tjekke aircon ved service.                                              Mvh Gert

KimT
KimT Oct 10

Iflg Jeppe så fjerner de sjældent frunk ifm. service, og derfor vil de ikke opdage det. På RWD modellerne sidder beholderen vist tilgængeligt, så det er lettere at kontrollere