Loading...
dk

Clever Intelligent ladning. | Tesla Forum

Rasmusdc
Rasmusdc Oct 13 '21

Fik lige den her mail om Intelligent ladning, kan se man heldigvis kan slå det fra endnu.

er bare nysgerrig, hvad er værdien egentligt i det, andet end for Clever hvis man er på abon. service.

Jeg er bare lidt nysgerrig, jeg personligt slår det fra, grunden er at jeg gerne vil have konstant strøm på bilen, som jeg forstår det, så vil Tesla lade batteriet, og så bruge strøm direkte fra nettet til at lave vedligehold om natten, som hvis det rammer stærk frost og den holder batteriet lunt, for at holde det sundt. 

og at den rent faktisk vedligeholder MERE når den er på en strømkilde, end hvis den er uden lader til. 

Men kan godt være jeg har forstået det forkert.

selsoe
selsoe Oct 14 '21
Værdien er, at din ladeboks udskyder opladningen til at der er ledig kapacitet i elnettet og strømmen er grønnest - typisk om natten. Det har ret meget at sige at alle ikke lader kl 17 når de kommer hjem fra arbejde. Har du fleksibel afregning af strømmen, sparer du også penge. Mht at have bilen sat i stikket hele tiden, tror jeg ikke betydningen er så stor. For det første holder bilen ikke batteriet varmt når den bare er parkeret, men ind imellem rebalancerer den cellerne - det gør den om du har stikket i eller ej. Det koster en sjat strøm, men den får du jo tilbage igen når bilen oplader.