Loading...
dk

Bedst til manuel refusion (fra bimåler)? | Tesla Forum

mortenpr
mortenpr Nov 10 '21

Hej, jeg har en Tesla Wall Charger Gen 2 som jeg får sat en bimåler foran. Hvem er lettest/bedst at bruge til indrapportering af målerstand som kan håndtere refusionen? Jeg synes kun jeg kan finde løsninger der baserer sig på andre ladestandere.

KimT
KimT Nov 10 '21

Der har du nok ingen held. Skat forlanger at måleren er indbygget. Ellers kan du jo monteret et strømudtag mellem ladeboks og bimåler

CaptainChaos
CaptainChaos Nov 10 '21
Citat fra KimT

Der har du nok ingen held. Skat forlanger at måleren er indbygget. Ellers kan du jo monteret et strømudtag mellem ladeboks og bimåler

Det kan godt være at skat syntes det, men det er noget fis. Man kan jo bare montere et stik efter måleren i EVSE'en så teknisk er der ingen forskel, hvis folk vil snyde så kan de gøre det med begge løsninger
CaptainChaos
CaptainChaos Nov 10 '21
Jeg har også en Tesla wall connector gen2 og jeg har lavet en aftale med Zapp, de har et samarbejde med monta så selvom man har aftalen med Zapp så brugerne man monta's app til at indrapportere forbrug og udbetaling mm. Det koster 69 kr. pr. måned.
Om de optager nye kunder pga. usikkerheden omkring skat ved jeg ikke, men deres side for egen lader er her:
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Nov 10 '21
cth
cth Nov 10 '21

zapp har ikke fået svar fra skat endnu om bimåler i tavle med ubrudt forbindelse er godt nok

Men det kan vel ikke undre nogen at det trækker ud når det er skat

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 10 '21
Johannelund
Johannelund Nov 14 '21
@captainChaos<br /><br />
Citat fra KimT<br /><br />
Der har du nok ingen held. Skat forlanger at måleren er indbygget. Ellers kan du jo monteret et strømudtag mellem ladeboks og bimåler<br /><br />
<br />
Det kan godt være at skat syntes det, men det er noget fis. Man kan jo bare montere et stik efter måleren i EVSE'en så teknisk er der ingen forskel, hvis folk vil snyde så kan de gøre det med begge løsninger<br /><br />

Tjaa hvis man monterer F.eks sit udespa efter måleren i EVSE`en vil der jo være et 24/7 forbrug som vil afsløre dig, så der er jo nok derfor at man kræver indbyggede målere, hvis man vil have elafgiftsrefusion
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Nov 14 '21
cth
cth Nov 14 '21

Det er noget pjat.. det er som captainchaos skriver muligt at snyde uanset hvor tæller sidder.