Det ser ud til at de endelig kommer i 2021.40.5: https://www.teslarati.com/tesla-waypoints-added/
Det ser ud til at de endelig kommer i 2021.40.5: https://www.teslarati.com/tesla-waypoints-added/
Den opdatering glæder jeg mig godt nok meget til... modsat de andre jeg har fået som ikke har givet noget :-)
Hvem har MCU3 og fra hvornår?
Det vil undre mig en del hvis ikke den feature kom til praktisk taget alle biler.
ja det håber jeg når vi så åbenbart kun har MCU2 eller mindre
Glem alt jeg skrev, forvekslede MCU med HW.
To determine which MCU the car has, go to the main menu in the car and select Software. There should be the option to see "Additional vehicle information". Click this and if you see against Infotainment processor "NVIDIA Tegra" the car has MCU1. If it says something else like "Atom" it has the later MCU2.
Er på en meget lang rundtur i Jylland og hvor er det dog en savnet feature at kunne taste via punkter ind.
Så fik jeg 2021.40.6 og der er nu mulighed for via punkt.
hvor fedt og hvor savnet...
Nu har jeg ikke prøvet det og ved ikke om den kan.
Men jeg ville bruge det til at beregne hvor jeg skal lade når jeg kører de ikke direkte linjer.
F.eks. hvis jeg skulle køre Århus - Ålborg - Tarm - Kolding
Indtil nu har jeg brugt min tlf. til de ture og ud fra km gættet på ladesteder.
Nu håber jeg bilen klarer det...
Så mangler jeg bare at have forbindelse når jeg starter :-)
Umiddelbart kan man sagtens leve uden Waypoints.
Men det kan være rart i tilfældet man ligger på grænsen af rangen, om man skal den ene vej eller den anden.
Eks fuld charge TM3LR fra AAL omkring Thisted, Oddesund, Thyborøn, Struer, Skive, Nykøbing og retur AAL. Er der koldt og regnsfuldt, så kan man en sommer dag liiiiige nå rundt.
Men kører man modsat AAL-Skive-Struer, Thyborøn, Oddesund, Nykøbing, Thisted og retur AAL, så rammer man ikke nogen hurtiglader på vejen hjem. Er det en sommer dag, med begrænset vind, så går det lige. Men igen en kold vinterdag, så rammer man max en 11 kW lader, og så er man strandet i 2 timer.
Personligt kører jeg helst over Vejlerne mellem Fjerritslev og Thisted begge veje, samt norden over fra Oddesund. Det er et par flotte stykker natur. Hvorimod søndenom er en kedelig strækning. Men der ligger Haverslev SuC. Hvor man lige kan suge 5-8 minutter og nå hjem.
Det resonnement kan jeg sagtens i hovedet idag. Men husker tydeligt i starten hvor meget jeg cyklede rundt i navi, for at lave diverse beregninger, samt turen var noget anstrengt, når det var gætværk og man stadig havde den værste "norske rækkevidde angst" ;-)
Aarhus - KBH og retur. Nej, ikke et kæmpe problem, men "nice to have" at den holder styr på det i stedet for at man selv skal.
Nej den tur er også nem...
Men min rundtur i Jylland med mange stops, da kunne jeg godt bruge den... tror jeg.
Er jo endnu ikke testet :-)
Fedt at det er fedt, jeg forstår simpelthen ikke behovet :)
Fedt at du synes, det er fedt at det er fedt, men jeg forstår simpelthen ikke, at du simpelthen ikke forstår behovet :)
Hint: Nu er vi jo nogle, der bruger vores bil til at køre mere end ét sted hen.
Ved nu ikke helt hvor snakken om egoisme kommer fra og heller ikke hvor påstanden om at jeg kun kører et sted hen kommer fra. Det må være for jeres egen regning. Det er på ingen måde fremmende for en saglig debat, at man skal hænges ud bare fordi man har en anden mening. Men det er noteret. Jeg skal huske at synes og mene det samme som flertallet næste gang, eller bare holde min mund.
Jeg konstaterede blot - nogenlunde stilfærdigt - er jeg ikke har savnet waypoints siden jeg hentede bilen i 2015. Og ja, jeg kører kun de samme steder. Bilen har været i 9 lande og har kørt 200.000+ km. Men fair nok, jeg er en egoist, jeg forstår ikke den dybere mening med waypoints og kører kun til og fra min lokale badmintonhal :) :) :)
Jeg skrev jo faktisk at det er fedt, når så mange af jer efterspørger det. Og det mente jeg.