Loading...
dk

Waypoints! | Tesla Forum

jramskov
jramskov Nov 11 '21

Det ser ud til at de endelig kommer i 2021.40.5: https://www.teslarati.com/tesla-waypoints-added/

KimT
KimT Nov 11 '21

Ind til videre kun set på biler med MCU3......

cth
cth Nov 15 '21

Den opdatering glæder jeg mig godt nok meget til... modsat de andre jeg har fået som ikke har givet noget :-)

Hvem har MCU3 og fra hvornår?

fmm1000
fmm1000 Nov 15 '21
MCU3 findes ind til videre kun på Model S Og X refresh, som ikke er kommet til EU endnu.
jramskov
jramskov Nov 15 '21

Det vil undre mig en del hvis ikke den feature kom til praktisk taget alle biler.

cth
cth Nov 15 '21

ja det håber jeg når vi så åbenbart kun har MCU2 eller mindre

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 15 '21
jramskov
jramskov Nov 16 '21

Mener det er MCU 2.5 på vores TM3 fra marts 2019.

Ice2EV
Ice2EV Nov 16 '21

Glem alt jeg skrev, forvekslede MCU med HW.

To determine which MCU the car has, go to the main menu in the car and select Software. There should be the option to see "Additional vehicle information". Click this and if you see against Infotainment processor "NVIDIA Tegra" the car has MCU1. If it says something else like "Atom" it has the later MCU2.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 16 '21
cth
cth Nov 20 '21

Er på en meget lang  rundtur i Jylland og hvor er det dog en savnet feature at kunne taste via punkter ind.

cth
cth Nov 25 '21

Så fik jeg 2021.40.6 og der er nu mulighed for via punkt.

hvor fedt og hvor savnet...

PeterE
PeterE Nov 25 '21
Fedt at det er fedt, jeg forstår simpelthen ikke behovet :) (jo, hvis jeg kørte med post…eller hvis jeg selv partout ville bestemme vejen på steder hvor jeg ikke er stedkendt…)
cth
cth Nov 25 '21

Nu har jeg ikke prøvet det og ved ikke om den kan.

Men jeg ville bruge det til at beregne hvor jeg skal lade når jeg kører de ikke direkte linjer.

F.eks. hvis jeg skulle køre Århus - Ålborg - Tarm - Kolding

Indtil nu har jeg brugt min tlf. til de ture og ud fra km gættet på ladesteder.

Nu håber jeg bilen klarer det...

Så mangler jeg bare at have forbindelse når jeg starter :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 25 '21
PeterE
PeterE Nov 25 '21
Tjah, den tur kan du med dine 600 km rækkevidde køre baglæns, i modvind og med speederen i bund - uden at lade op. Jeg ville nok bare køre fra sted til sted :) Men ok, jeg må finde på en praktisk anvendelse - for ellers havnet den funktion oppe på loftet sammen med pruttepuden og Mars roveren.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 25 '21
Ice2EV
Ice2EV Nov 26 '21

Umiddelbart kan man sagtens leve uden Waypoints.

Men det kan være rart i tilfældet man ligger på grænsen af rangen, om man skal den ene vej eller den anden.

Eks fuld charge TM3LR fra AAL omkring Thisted, Oddesund, Thyborøn, Struer, Skive, Nykøbing og retur AAL. Er der koldt og regnsfuldt, så kan man en sommer dag liiiiige nå rundt.

Men kører man modsat AAL-Skive-Struer, Thyborøn, Oddesund, Nykøbing, Thisted og retur AAL, så rammer man ikke nogen hurtiglader på vejen hjem. Er det en sommer dag, med begrænset vind, så går det lige. Men igen en kold vinterdag, så rammer man max en 11 kW lader, og så er man strandet i 2 timer.

Personligt kører jeg helst over Vejlerne mellem Fjerritslev og Thisted begge veje, samt norden over fra Oddesund. Det er et par flotte stykker natur. Hvorimod søndenom er en kedelig strækning. Men der ligger Haverslev SuC. Hvor man lige kan suge 5-8 minutter og nå hjem. 

Det resonnement kan jeg sagtens i hovedet idag. Men husker tydeligt i starten hvor meget jeg cyklede rundt i navi, for at lave diverse beregninger, samt turen var noget anstrengt, når det var gætværk og man stadig havde den værste "norske rækkevidde angst"   ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 26 '21
cth
cth Nov 26 '21

Ja ja... hvis man kun ligger og futter rundt arb. og hjem så er det lige meget. Jeg ved jeg får brug for den ligesom de mange andre der har savnet den.

Turen jeg nævnte var et eksempel.

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 26 '21
jramskov
jramskov Nov 26 '21

Aarhus - KBH og retur. Nej, ikke et kæmpe problem, men "nice to have" at den holder styr på det i stedet for at man selv skal.

cth
cth Nov 26 '21

Nej den tur er også nem...

Men min rundtur i Jylland med mange stops, da kunne jeg godt bruge den... tror jeg.

Er jo endnu ikke testet :-)

MOS
MOS Nov 27 '21
Citat fra PeterE Fedt at det er fedt, jeg forstår simpelthen ikke behovet :)

Fedt at du synes, det er fedt at det er fedt, men jeg forstår simpelthen ikke, at du simpelthen ikke forstår behovet :) 

Hint: Nu er vi jo nogle, der bruger vores bil til at køre mere end ét sted hen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 28 '21
HJJ
HJJ Nov 28 '21
Via punkter er da vigtigt for mange og forstår ikke at egoismen stadig er så kraftig
PeterE
PeterE Nov 29 '21

Ved nu ikke helt hvor snakken om egoisme kommer fra og heller ikke hvor påstanden om at jeg kun kører et sted hen kommer fra. Det må være for jeres egen regning. Det er på ingen måde fremmende for en saglig debat, at man skal hænges ud bare fordi man har en anden mening. Men det er noteret. Jeg skal huske at synes og mene det samme som flertallet næste gang, eller bare holde min mund. 

Jeg konstaterede blot - nogenlunde stilfærdigt - er jeg ikke har savnet waypoints siden jeg hentede bilen i 2015. Og ja, jeg kører kun de samme steder. Bilen har været i 9 lande og har kørt 200.000+ km. Men fair nok, jeg er en egoist, jeg forstår ikke den dybere mening med waypoints og kører kun til og fra min lokale badmintonhal :) :) :)

Jeg skrev jo faktisk at det er fedt, når så mange af jer efterspørger det. Og det mente jeg. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 29 '21
Sider: 1 2 »