Loading...
dk

Erfaring- Betaling med bankcheck? | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Dec 9 '14

Skal hente min bil onsdag d. 17 dec og glæder mig helt vildt :-D men min bank har på det kræftigeste anbefalet IKKE at betale Tesla up-front hvis bilen ved levering har fejl/mangler så står man i en mindre god position hvis pengene allerede står på deres konto.

Er der nogle herinde der har erfaring med at betale på dagen med bankcheck?

Kristian70k
Kristian70k Dec 9 '14

hej det kan du let.. det er bare at sende dem en kopi af checken, med dit res. når på.. samt navn.. så er det en ren formalitet.. Banken har ret.. men de er heller ikke vant til at handle med tesla.. tesla er utrolig service minded.. men de er ok med checken

Genild
Genild Dec 9 '14

Jeg skal selv hente på fredag over middag og har derfor også været i det nævnte dilemma.

Jeg vælger nu at lave en bankoverførsel og i den forbindelse tilsidesætte muligheden for at "blive sur og smække med døren".

Dette ud fra den betragtning at jeg har en klar forventning om en dialog hvis noget ikke er som forventet, men ikke mindst også fordi et lille firma som Tesla, der sælger varer til en relativ snæver gruppe af dedikerede entusiaster, aldrig vil kunne bære en dårlig behandling af deres kunder.

Med et forum som dette (som er super godt og uhyre informativt, så mange tak for det såvel til kreatør som den samlede gruppe) vil informationen jo være spredt på et nanosekund og hver evig eneste kunde der træder ind ad døren, vil have informationen om ikke first hand så second hand.

Derfor sover jeg glimrende om natten selvom jeg skulle betale på forhånd - men jeg havde ikke gjort det hvis jeg skulle handle med Svendsen fra Låsby eller andre mere anonyme institutioner. 

MS
MS Dec 9 '14

Tilbage i marts betalte jeg også med en bankoverførsel og havde ikke bekymringer ved det. Så er det jo bare at se frem mod fredag.

Lauer
Lauer Dec 9 '14

Betalte i sidste måned med bankcheck, det blev jeg også rådet til af banken.

Dog synes jeg at Tesla yder service ud over hvad man kan forvente, så hvis jeg skulle gøre det om, ville jeg ikke betænke mig med at betale forud via. en bank overførsel. Man kan slet ikke forstå den service de yder, før man har hentet bilen hos dem.

Men jeg har prøvet at købe en anden ny bil, hvor der var væsentlige mangler, her ønskede jeg at jeg havde en check med, så havde jeg ikke taget imod bilen. Men da den var betalt forud, så hang jeg på den og de tilhørende problemer.

Maho
Maho Dec 9 '14
Jeg skal også hente på fredag, og jeg betalte via bank i fredags, no worries :-)
T3S7A
T3S7A Dec 9 '14

Selvfølgelig har en Bank ret, når de siger der er risiko forbundet via en overførsel, og jeg ville da selv også være påpasselig. Men når der indtilvidere kun har været kæmpe rosende ord til Tesla, specielt ved udlevering af bilen, så ville jeg ikke frygte det. Klart banken anbefaler, det som de tjener mest på. En overførsel tjene de jo ikke en dyt på. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 9 '14
Hookmaker
Hookmaker Dec 9 '14

Jeg synes ikke det har noget med service at gøre. Tesla er fuldstændig ligeså glade for at få en en bankcheck (og en kopi af denne nogle dag før, så de kan påbegynde registering m.m.m), som de er for en direkte overførsel.

Jeg betalte selv på den måde, og ville aldrig overføre direkte, fordi jeg så ALENE hang på risikoen. Juridisk set er der ingen tvivl om det. Prøv at checke Tesla op i seskabsregisteret, i marts havde de 0 kr i kassebeholdning og egenkapital, og det skulle ikke undre mig det er således stadig væk. Dermed er der en risiko, omend den er lille.  

Larsen
Larsen Dec 9 '14
Helt enig med Hookmaker. Der er absolut ingen egenkapital i Tesla DK. Nærmest hele bestyrelsen har meget udenlandske navne. Lukker de biksen mellem en bankoverførsel og udlevering af bilen, så får man en meget lang næse, og skylder måske så en pæn sjat penge i banken, og skal forøvrigt hen og købe sig en anden bil. (Og for hvilke penge) Se selv med OW Bunker hvor hurtigt det kan gå for selv et stort børsnoteret firma.
MrCoffee
MrCoffee Dec 10 '14
Så ville jeg sgu besætte Elon Musks indkørsel og ryste nogle Paypal kroner ud af ham - jeg kender folk ! :)
DerHansi
DerHansi Dec 11 '14

Helt enige med skeptikerne : Betal aldrig før levering og brug gerne en old school bankudstedt check. Tesla dk er ikke fem potter p.. værd, rent finansielt. Dårlig stil at Tesla endnu ikke selv er kommet op med en bedre løsning. Folk har sgu da allerede betalt et pænt beløb ved bestillingen. @T3S7A : Det er ikke for at banken skal tjene de par basseører, som en check koster, at de siger som de gør. Det er bare sund fornuft.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 11 '14

Ja eller Paypal ;)

Bjarni
Bjarni Dec 11 '14

Problemet med American Express, Mastercard, Visa og Paypal er, at de koster %'er at tage mod + man som forhandler først får pengene 30+ dage efter de er trukket (hvilket også er en omkostning i renter). Personligt gider jeg ikke betale 3-4% ekstra for min bil fordi andre gerne vil betale med den slags kreditkort. De må nemlig ikke forskelsbehandle så de er nødt til at sætte bilens pris op, hvis de skal være så fleksible. Dertil risikerer de at der er betalt med et stjålet kort og pengene bliver tilbageført.

Men Dankort tror jeg ikke der er nogen undskyldning for ikke at tage imod, så længe de gør det fysisk i butikken og ikke over nettet.

Hookmaker
Hookmaker Dec 11 '14

Forstår simpelthen ikke denne palaver drenge, en bankcheck er et STENSIKKERT betalingsmiddel med en masse sikkerhed indbygget, man skal være ret nærig for ikke at ville slippe 50 kr for sådan en. 

kajakaj
kajakaj Dec 11 '14

Banken hævede pengene på min konto og udstedte en bankcheck uden beregning. Jeg mailede en kopi til Tesla dagen før og medbragte checken da jeg hentede bilen. Nemt og sikkert for begge parter.

Kiefer
Kiefer Dec 11 '14

Hookmaker: 50 kroner, er du da helt fra den, så er jeg glad for at jeg endte med at lave den nemme løsning og så bare overføre pengene til Tesla foretagendet med den risiko der var forbundet med dette. 50 kroner tsk tsk ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Dec 11 '14

Jamen Martin, du har jo også svinemange kroner at smide med, så en lille risiko på en tabt mill kan du sagtens leve med. Det er værre med sådan en som mig som har sparet op til det her siden jeg solgte min Kreidler i 1978.....;-) 

PS! Dem er der ikke ved hvad en Kreidler er, behøver ikke blande sig.....;-D

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 11 '14
DeaconWP
DeaconWP Dec 11 '14

Kreidler Florett, den som selv de med Puch Flagskib gerne ville have. :-)

TBElvogn
TBElvogn Dec 11 '14

Vi andre der kørte Yamaha dx 50 4 gear.. kunne aldrig tune dem så de kunne følge en kreidler (køb en kreidler og se hvad den fejler) Check fra bank det dur… de andre muligheder kan give problemer men gør det måske ikke, men hvorfor gamble… 

Kiefer
Kiefer Dec 11 '14

Hookmaker: Har du ikke lige bestilt P85D, du er i så fald, hurig til at spare værditabet op ;-)

Mine forældre mente, jeg havde bedre af at cykle, så ingen puch maxi til mig i '88...

/Martin

Sider: 1 2 »