Loading...
dk

Kan ikke supercharge | Tesla Forum

mortenkj
mortenkj Nov 22 '21

Jeg var i Tyskland i weekenden, og da jeg på vej hjem nåede Rødekro supercharger, ville den ikke lade op. Jeg prøvede 4 ladestandere, men lige lidt hjalp det. Jeg kunne nå Middelfart, men der kunne jeg heller ikke supercharge.  

Jeg fandt en Eon-charger, og det gik fint. Jeg kan godt lade op med 11 kWh, så der var tid (4 timer) til at se youtube-videoer om problemet.    Jeg fandt en video, som en englænder havde lagt op med præcis samme problem. Videoen er her: https://www.youtube.com/watch?v=9AaiK2WQgh8 Han får beskeden: "Charging equipment not ready
See equipment instructions to start" - og det er præcis denne besked, bare på dansk, som jeg fik.  

Jeg kan forstå, at der muligvis er noget med ventilation og en software-opdatering. Jeg er på den nyeste, mener jeg - 2021.36.5.8.  

Og nu til det virkelig trælse: Tesla vil have mig til Odense  - om 1-2 uger. Jeg bor et spyt fra Tårnby-centret, men de har ikke tid.  

Nogen, der har gode råd?  

Forummets indlæg er redigeret af mortenkj Nov 22 '21
Metguy2000
Metguy2000 Nov 22 '21

ring til tesla service når du sidder og prøver at lade, så kan de fejlsøge bilen og aflæse/korrigere.

Arpe
Arpe Nov 22 '21

Jeg havde måske samme problem for en måned siden. Mit problem blev afhjulpet ved at genstarte bilen (hold de to knapper på rattet inde til skærmen går i sort).

Jeg havde dog ingen fejl meddelse, den ville bare ikke lade på superchargeren. 

PeterE
PeterE Nov 22 '21

God ide med en restart, evt også en Factory Reset - når du er så tæt på Kirstinehøj, så prøv da en SuC der, og lav en video eller tag et par billeder og smid dem herind. Det kan jo være alt muligt. Har du fx et kreditkort på din Teslakonto? Er det lykkedes før? Fik du proppet CCS stikket helt ind? osv osv osv :)

SuneH
SuneH Nov 22 '21

SuC i Kastrup er taget ned for flere år siden.

mortenkj
mortenkj Nov 23 '21

Tak for gode forslag - keep'em coming. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en, der har haft præcis samme problem. Hvis I findes derude :-)

Og så tager jeg forbi Kirstinehøj og ser, om jeg kan få lov til at SuC'e - de har vel en i baggården...

selsoe
selsoe Nov 23 '21
Citat fra mortenkj

Og så tager jeg forbi Kirstinehøj og ser, om jeg kan få lov til at SuC'e - de har vel en i baggården...

Det tror jeg ikke du skal regne med. Men de plejer at kunne gå tilbage i loggen, så hvis du kører ind i fx. Køge og noterer tidspunktet for hvornår du forsøger at lade, kan de efterfølgende se hvad der går galt. 

jolll
jolll Dec 12 '21

Vi holdte torsdag aften mellem Hamburg og Bremen og kunne ikke lade.

Dog ikke samme fejlmelding.
Efter at have prøvet flere forskellige chargers - både Tesla og Non
fik vi fat i support, som var ualmindeligt hjælpsomme.
En tekniker sad endda og kiggede med i bilens log.
Lige lidt hjalp det dog, og efter 45 minutters fejlsøgning/problemløsning gav de op.

1: Jeg kunne lige nå tilbage til værksted Hamburg på tilbageværende strøm.
2: Hvis vi var utrygge ved den løsning, ville hun sende et fejeblad med det samme.

Vi valgte sæføli nummer 1, og landede med 2% strøm.

Tesla betalte en nat på hotel, og sørgede for at bilen kom ind som den første
fredag morgen. Det gjorde den, og kl 10 var vi på vej videre.

Ladeport udskiftet.

Alt ialt en utrolig positiv oplevelse med Tesla support :)
Godt nok træls når man sidder i det, men dagen derpå .... 
Ja, så var der vist ikke mange andre bilmærker der havde håndteret det så fint :)

:)

cth
cth Dec 12 '21

Super service....

Synes jeg generelt den er i de der nødsituationer.

Har ikke selv prøvet det, men hørt fra andre der har.

Bare de tog det med til hverdagen :-)