@Peter
Det ligner noget billigt l... Det skal min. være 3-lags sølvpapir, for at den beskytter tilstrækkeligt. F.eks. denne model:

@Peter
Det ligner noget billigt l... Det skal min. være 3-lags sølvpapir, for at den beskytter tilstrækkeligt. F.eks. denne model:

@Mos - det liger sgu noget fra teletubbies :)
Jeg har en anstrængt forhold til begrebet "sølvpapir" Det er for for fanden alufolie! Jeg er kemilærer og har ved at par lejligheder foldet en alufoliehat til en elev der ikke kunne forstå det. Har også lært min kone at sige: "alufolie"!
I gamle dage hed produktet "Staniol" men det var fordi materialet var tyndt valset tin, på latin "Stannous" Keminørden.
Cool men max 60 kmt på udvalgte motorveje..........
60 kmt på motorvejen er da direkte farligt i Tyskland med alle de missiler der kommer farende dernede.
Ja indtil nu. Tyskerne overvejer at lade deres venner få lov op til 130.. Og så med det system, jeg synes det lugter langt væk af at Daimler og den tyske regering er meget gode venner ...Cool men max 60 kmt på udvalgte motorveje..........
60 kmt på motorvejen er da direkte farligt i Tyskland med alle de missiler der kommer farende dernede.
@baldur Den vurdering er jeg ret enig i, tror også Tesla fokuserer 100% på udviklingen af FSD Beta i USA og så må resten af verden bare leve med en AP der er langt fra optimal og i praksis ingen forbedringer indtil de beslutter at udbrede det system til resten af verden.
Jeg er altså ikke helt enig i der ikke sker forbedringer. Det er meget begrænset med ghost/spooks/fake opbremsninger jeg oplever.
Det er vel omkring 1/10 eller mindre i forhold til 1,5-2 år siden.
Kører rigtig meget med AP, når jeg får lov at køre i bilen.
Glæder mig inderligt til det bliver lovligt på motorvej, motortrafikvej og evt større hovedveje, Om det så bare bliver til hastighedsgrænsen, er fint med mig. Jeg vil helt sikkert fortsat vælge at køre selv, når jeg lyster eller vil køre stærkere. Så har jeg også selv valgt bødetaksten.
Der sker forbedringer men de er små og inkrementelle. Ghost opbremsninger er kun et af flere problemer der skal løses. På vej hjem i Ishøj sammenfletningen går det eksempelvis galt hver gang hvis man placerer sig i sporet der fletter og bliver til midtersporet. I Ishøj sammenfletningen i den anden retning kan den finde på at blive konfus og ende med at køre midt i mellem banerne og det selvom det vil resultere i en kollision - det sker så ikke mere men det er fordi de lige har gentegnet linjerne. Den skal også kunne håndtere tabt gods, hvide væltede varevogne og hvad ellers man ser på YouTube.
Det kører så mange Tesla biler at de kan skanne hele det europæiske motorvejsnet på få timer efter problemer. En sammenfletning er også barnemad i forhold til hvad de laver med FSD beta. Jeg er derfor ikke i tvivl om at de kunne hvis de ville, men det ligner ikke at de har overskud til det. Der bliver simpelthen ikke arbejdet på det pt.
Specielt på tabt gods og uventede situationer føler jeg ikke at der er sket det store. Dengang jeg fik bilen var alle begejstrede over at den kunne se under bilen foran med radaren og bremse tidligt - siden har de afskaffet radaren (i nye biler). Vi fik også hurtigt lane merge collision avoidance etc men så gik det hele i stå. Jeg tror ikke på at de satser på at den nuværende build branch skal have flere betydende features. Det bliver i FSD Beta branchen - som jeg forventer at vi får i en (meget) begrænset udgave på et tidspunkt.
Jeg er som sagt sikker på at der ikke er tale om at de tyske myndigheder behandler Daimler bedre end Tesla. Tyskerne er også glade for Tesla nu hvor de bygger en fabrik. Sagen er simpelthen at Teslas system ikke kan bestå testen sådan som det er lige nu. Vi kan jo håbe på at Elon ikke kan have det sidende på sig og pludselig giver lidt tid til at udvikle til Europa igen.