Loading...
dk

Opdatering 2021.44.5 giver 2 HJEM/ARBEJDE funktioner | Tesla Forum

cth
cth Dec 11 '21

Den netop modtagede opdatering gør at konen nu også kan få hendes arbejssted ind på ARBEJDE funktion i navigationen.

Johannelund
Johannelund Dec 11 '21
@cth
Tjaa er det nu også nødvendig at bruge navi til og fra arbejde, normale mennesker kan vel huske vejen til sit faste arbejdssted fra hjemmet
cth
cth Dec 11 '21

Tjaa... måske.

Men nogen bruger den til at klikke på før de kører fra hjem eller arbejde og dermed få vist hvilken vej der passer bedst i forhold til kødannelser.

Men ud over det kan jeg ikke vide hvorfor Tesla har fremhævet begge 2 så tydeligt og placeret dem i toppen.

men mon ikke de har tænkt et elelr andet med det ? :-)

Det var også bare en oplysning om hvad man får med nyeste opdatering.

Ikke noget jeg har en holdning til som sådan.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 11 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 11 '21

@cth Det der kan man bruge til lige nøjagtig ingenting.

Før jeg undlod at tilkøbe premium connectivity, lå jeg mærke til jeg tit holdt alene i kryds, hvor der både var orange og røde streger til højere og venstre....... Derfor ser jeg ingen grund til at blive sendt rundt på en omvej for at undslippe en ikke eksisterende kø.

cth
cth Dec 12 '21

Jeg er sådan set lidt enig. 

Men det virker for mig ind imellem at køre med NAVI til en dest. jeg godt kender.

Den viser ind imellem at der er problemer ved at vise en anden vej.

Har oplevet det en del gange.

Specielt på den tyske autobahn er jeg blevet ledet uden om køer.

Men der er da også episoder hvor den viser en anden vej og min egen valgte vej tager samme tid.

det selvom jeg har sat 5 min besparelse ind før omdirigering.

Men det var egentrlig også bare for at sige nu er den funktion at hver profil kan have sin egen faste destination. Ikke så megt om NAVI's goder eller mangel på samme...

Men nu er min premium udløbet, så nu kan det være lige meget, da jeg ikke har live info :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 12 '21
T3S7A
T3S7A Dec 13 '21

Men nu er min premium udløbet, så nu kan det være lige meget, da jeg ikke har live info :-)

Navi vil stadig navigere efter trafik, selv om du ikke kan se det på skærmen.  

cth
cth Dec 13 '21

yes det ved jeg. Men live data er væk.

Kan jeg nok godt leve med.

Men wifi skal jeg have fundet en løsning på, da spotify ikke virker uden.

Pt. bruger jeg aut. hotspot fra min tlf.

Ice2EV
Ice2EV Dec 13 '21

Hvad har du ud af Hotspot fra din telefon? 

Så snart du sætter i drive, så slår bilen WIFI fra, og går på bilens eget simkort, som uden premium ikke tillader spotify.

Men du kan køre musik fra din telefon via bluetooth. Det behøver du ikke WIFI til.

MOS
MOS Dec 13 '21

Hvad er problemet egentlig? Er det ikke bare at bestille premium connectivity og så burde alt virke?

cth
cth Dec 13 '21

Hvis man sætter flueben i wifi under kørsel, så forbliver wifi på.

Må lige dobbeltjekke.

ja premium kan man købe...

Men hvis jeg kun får live trafik data for 100 kr. mdr. så bliver jeg bare lidt nærig... jeg er jo oprindelig jyde :-)

cth
cth Dec 13 '21

Så er det dobbelt tjekket

Min tlf. er sat op til at tænde hotspot når den connecter til bilens bluetooth og slukke hotspot når jeg forlader bilen.

Mit hotspot er gemt i bilen under gemte wifi og der er sat hak i forbliv på wifi under kørsel.

Bilen er lidt lang tid om at skifte fra LTE til mit hotspot wifi, men den kommer.

Det er trods alt bedre end det jeg havde før med premium, hvor jeg sjældent havde forbindelse til noget de første 3 min.

En fejl tesla godt kender men pt. ikke kan løse.

hvad betyder de blå tog? :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 13 '21