Synes tit en opdatering virker træls, men efter et par dage, så går det op for en hvor forbedringen ligger.
Den forrige var jeg heller ikke fan af, men den krøb ligeså stille ind under huden.
Edit: Nu har jeg så prøvet den!
JA der mangler ting.... Konen er 154, jeg 180, og den der funktion hvor den satte sædet efter mobilen, den døde med skifte af telefoner. Det er knap så galt for konen, hun kan altid komme ind. Men det kniber med mine lår og hofter at klemme mig ind når hun har kørt.
Auto-Visker er random, som i sjældent brugelig. Benytter dog af og til voice command med varierende effekt.
Kunne man ikke lave nederste funktionslinie administrator baseret. Således jeg kan vælge de ting jeg lyster fremme og Svend kan vælge de han har brug for.
LIghtshow er med i update.
Mere underholdende end reel værdi.
Lidt ligesom at være til lysshow på Gardens by the bay i Singapore.
Mener det er 2021.44.25 og opI hvilken 2021 update får vi alt det fra version 11?
OK, det er altså en ganske stor forringelse.
Alt man tidligere kunne vælge direkte på forsiden, ligger nu 1-2-3 trin nede i menuen. Har de fået VW syge på software afdelingen?
Eks.
Skift radiokanal, først finder man lige den rigtige ikon af de 4, så dukker der vel 16-20 små latterlige ikoner op som man ikke kan se hvis man er over 42 år gammel. Hvor man skal vælge en af dem forneden i midten'ish.............
Mega besværligt at sætte sædevarme på forsæder. MEN der er dog kommet en auto funktion, som virker lidt lige som Mercedes start på trin 3 og step ned automatisk, spørgsmålet er om den springer på 3 hver gang jeg kommer ud eller det er alle brugere eller kun hvis man selv tænder den??????
Har endnu ikke fundet dæktryk? eller trip eller, eller
Og PS: Konen der bruger den til dagligt, sig også hvis ikke det bliver bedre meget snart, så skal den skiftes.
Way to go Tesla, smid kunderne på porten pga ringe man machine interface!
@selsoe Efter selv at have spenderet lidt tid i selskab med den nye version kan jeg kun give dig ret. Der er en del ting der ikke giver meget mening og forhåbentlig lytter Tesla til alle de kommentarer der kommer og forbedrer brugergrænsefladen snart.
EDIT: Det virker som de har mistet fokus og glemt det er en bil, ikke en spillekonsol de sælger.
Mange af problemerne kunne måske afhjælpes med flere valgbare shortcuts til de funktioner man ofte bruger og kender fra tidligere (sædevarme, triptæller, dæktryk og vinduesviskere mfl.)
2 skridt frem og 1 tilbage (eller måske modsat)
Dæktryk er faktisk ret forskelligt om der er plus 18 grader eller minus 8 grader.
Vil umiddelbart anslå det svinger +/- 3/4 måske endda 5 psi.
Var tilservice hos Tesla hvor de klagede over at dæktrykket var 39 psi, men temperaturen var også lige faldet fra plus 17 til omkring 2 grader, og jeg ved jeg havde tjekket de 42psi 14 dage tidligere
Psi eller pound per square inch er en absurd amerikansk enhed. Her til lands er vi konverteret til SI og selvom bar teknisk set ikke er en SI enhed er det næsten og er i øvrigt en ret så logisk enhed. 1 bar = 1 atmosfærisk overtryk = ca 100.000 pascal.Ja, men da Tesla kun viser med en decimal er det svært at få det rigtige dæktryk når den står på bar, af samme grund har jeg også sat min til PSI
Dæktryk vises når man kører, se hvor i V11:
https://www.youtube.com/watch?v=7fCQTTu-ptc
Det er første gang jeg nu kører i en bil hvor man ikke kan se km-tæller eller trip-tæller direkte, ret irriterende.