Loading...
dk

1200 km i en model S på en opladning | Tesla Forum

cth
cth Jan 5 '22

ja ja...ikke med et Tesla batteri.

 

https:///...le-range-2022-01-05/

 

Så kan man nok også få 2000 km ud af batterierne om nogle år...

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 5 '22
P85DK
P85DK Jan 5 '22
Citat fra cth

Så kan man nok også få 2000 km ud af batterierne om nogle år...

Nu er de ekstra kWh primært hentet ved en vægtforøgelse på 340 kg, hvilket vel er en vægtforøgelse på ca. 75% i forhold til den eksisterende batteripakke, så hvor meget udvikling det reelt er, er lidt svært at sige.

Kiefer
Kiefer Jan 6 '22

Udviklingen ligger vel i at, man har formået at stoppe flere KW batteri ned i samme form faktor som Teslas batteri i forvejen har. 

Og ja, en vægtforøgelse med 340kg, betyder jo noget for totalvægten i forhold til at hvad man må læsse i bilen, den er jo ikke for høj i forvejen.

Men det er jo bestemt i den rigtige retning at, der nu begynder at poppe start-ups op der kigger ind i at lave batterier til Tesla.  

P85DK
P85DK Jan 6 '22

Flere kW i samme form faktor er interessant, men de fortæller jo intet om batteriernes præstationer. Det kan være at det er sløvt som et gammelt 12v blybatteri :-)

En Model S P85D vejer ca. 2.260 kg og har en totalvægt på 2.670, så med 340 kg ekstra, så kan chaufføren ikke veje mere end 70 kg. Det vil kun være min datter og min kone der ville kunne køre bilen hjemme hos os - og vel og mærket kun alene.

Jeg er stadig i tvivl om om der nogensiden vil komme rigtige 3. parts alternativer til legacy Model S bilerne. Er market reelt så stort? Når de er udenfor garanti så er de alligevel så gamle at deres værdi på gaden er relativt lille i forhold til hvad et fuldt batteri vil koste, hertil kommer at det jo ikke er alle, af en relativt begrænset produktion, der skal have nye batterier.

Det ville være fedt hvis det kommer ... bliver i hvertfald spændende at følge.

Jeg er ikke i tvivl om at der kommer 3. part til Model 3 på et tidspunkt. Der er så mange og de har kortere garanti.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 6 '22