I sommer lød vores bil som et gammelt træskib, mest når vi drejede og når vi kørte. Vi havde denne lyd: https://youtu.be/9gzkEjh48V8?t=49
Højre forhjul. Viste sig at være bærearmen. Kendt fejl på 3'eren. Servicecenteret skiftede det på garantien.
Dengang vi havde problemet tog det til, så blev det bedre for så at komme tilbage med forstærket styrke.
Det er smøring i lejet der mangler. Ikke umiddelbart noget der er får bilen til at knække sammen.
Køb en silicone spray og giv den et skud, det kan måske afhjælpe lyden i en periode. Men skal skiftes ved næste lejlighed.
Prøv at se disse to YouTube film:
Hej,
Har fået skiftet forreste bærearme på '19 M3 i går. Jeg har kun betalt for reservedeler og værkstedet selv betalte arbejde med forklaring at det er et kendt problem. Det blev 2000kr, 2.5timer at få dem skiftet.
Hej alle,
Her er lige en video af lydene fra min - det lyder frygteligt, når jeg fx skal vende på en parkeringsplads, og der ikke er plads til at bilen triller, mens jeg drejer.
Min gamle Megane fra 2012 lavede ALDRIG den slags lyde.
Gør jeres det samme, eller bør jeg bede Tesla om at kigge på det igen?
https://photos.app.goo.gl/LyZmD8dWYHoMzy1a9
Jeg må nok have fat i dem igenVores siger ikke en lyd efter 120.000 km om et øjeblik. M3LR19
Hej Palle, det er præcis den samme lyd vores siger. Det er forfærdeligt.Jeg har jo været inde én gang, hvor de ikke ville lave det. Nu har jeg oprettet service i app'en, og linket til videoen. Desværre har de først tid i marts.
Jeg synes det er så slemt jeg har valgt primært at køre i ICE'en den seneste måned, mens jeg har ventet på SC tid. Havde helt glemt hvor dyrt det der benzin var :P!
Mit bud er lyden primært kommer fra højre side?
Jeg skal forbi SC på torsdag. Du bør ringe til dem, tænker de siger der ligger en recall på det i forvejen.
Ja, de burde virkelig gøre noget for at forbedre de SC tider. Synes det er elendigt man skal vente en måned +... Og derudover skal køre i over en time for at komme derhen da de kun har i de "store" byer.Hej Palle, det er præcis den samme lyd vores siger. Det er forfærdeligt.Jeg har jo været inde én gang, hvor de ikke ville lave det. Nu har jeg oprettet service i app'en, og linket til videoen. Desværre har de først tid i marts.
Jeg synes det er så slemt jeg har valgt primært at køre i ICE'en den seneste måned, mens jeg har ventet på SC tid. Havde helt glemt hvor dyrt det der benzin var :P!
Mit bud er lyden primært kommer fra højre side?
Jeg skal forbi SC på torsdag. Du bør ringe til dem, tænker de siger der ligger en recall på det i forvejen.
Ja, de burde virkelig gøre noget for at forbedre de SC tider. Synes det er elendigt man skal vente en måned +... Og derudover skal køre i over en time for at komme derhen da de kun har i de "store" byer. Det er nok noget af det som får mig til at overveje om min næste bil behøver være en tesla.
SC = SuperCharging? ;->