Loading...
dk

Knagen fra forhjul ved start? | Tesla Forum

Palle22
Palle22 Jan 11 '22
Hej

Min kone kørte bilen i morges, og jeg stod udenfor. Hun bakkede ud ad indkørslen, og da hun skiftede til drive og satte i gang, gav bilen en voldsom knagen fra sig - jeg tror det kom fra højre forhjul. Kan det skyldes, at hun drejede på rattet mens hun holdt stille, eller er det noget jeg skal have Tesla til at se på snarest?

Vil selvfølgelig holde øje med om det bliver ved.

Mvh

AgentP
AgentP Jan 11 '22

I sommer lød vores bil som et gammelt træskib, mest når vi drejede og når vi kørte. Vi havde denne lyd: https://youtu.be/9gzkEjh48V8?t=49

Højre forhjul. Viste sig at være bærearmen. Kendt fejl på 3'eren. Servicecenteret skiftede det på garantien.

Palle22
Palle22 Jan 11 '22
Tak, det var præcis den lyd. Jeg tager den på værksted
Vildgut
Vildgut Jan 11 '22
Vores fra Dec 2019 larmer også præcis på samme måde. Bookede så tid på SC og de sagde der lå en recall på det i forvejen...
Vildgut
Vildgut Jan 13 '22
Service center har først tid i primo februar. Og jeg synes lyden bare bliver værre og værre. Var det også sådan I oplevede det? 
AgentP
AgentP Jan 14 '22

Dengang vi havde problemet tog det til, så blev det bedre for så at komme tilbage med forstærket styrke.

Det er smøring i lejet der mangler. Ikke umiddelbart noget der er får bilen til at knække sammen.

Ice2EV
Ice2EV Jan 14 '22

Køb en silicone spray og giv den et skud, det kan måske afhjælpe lyden i en periode. Men skal skiftes ved næste lejlighed.

Vildgut
Vildgut Jan 14 '22
Det lyder fint. Tak for tipsene. Så kan den lige køre Videre indtil der er tid på SC.
Palle22
Palle22 Jan 21 '22
Mine bærearme blev ikke skiftet, de kunne ikke fremtvinge knagelydene under kørsel. Og nu kan jeg kun høre det, når bilen holder stille og jeg tvinger hjulene ud i yderpositionerne.
Vildgut
Vildgut Jan 22 '22
Kun lyder som et gammel træskib. Knirker konstant.... Er ved at være helt nervøs for at køre med det.

Men skal bruge en bil og SC har først tid i februar. 

Synes faktisk det er en af de ting der kunne få mig til at overveje en anden bil. Altså de elendige værkstedstider og placeringer (skal helt til Odense 
). 
Pensionisten
Pensionisten Jan 22 '22

Prøv at se disse to YouTube film:

https://www.youtube.com/watch?v=YPhxAuchYH0

https://www.youtube.com/watch?v=pgh_kXtpME0

Azgard
Azgard Jan 22 '22

Hej,

Har fået skiftet forreste bærearme på '19 M3 i går. Jeg har kun betalt for reservedeler og værkstedet selv betalte arbejde med forklaring at det er et kendt problem. Det blev 2000kr, 2.5timer at få dem skiftet.

Vildgut
Vildgut Jan 22 '22
Det er lige præcis de lyde der. De sagde også der lå en recall sag på det som de ville lave næste gang bilen kom ind, så tænker det bliver gratis. 
Palle22
Palle22 Jan 31 '22

Hej alle,

Her er lige en video af lydene fra min - det lyder frygteligt, når jeg fx skal vende på en parkeringsplads, og der ikke er plads til at bilen triller, mens jeg drejer. 

Min gamle Megane fra 2012 lavede ALDRIG den slags lyde. 

Gør jeres det samme, eller bør jeg bede Tesla om at kigge på det igen?

https://photos.app.goo.gl/LyZmD8dWYHoMzy1a9

Forummets indlæg er redigeret af Palle22 Jan 31 '22
Ice2EV
Ice2EV Jan 31 '22

Vores siger ikke en lyd efter 120.000 km om et øjeblik. M3LR19

Palle22
Palle22 Jan 31 '22
Quote from Ice2EV

Vores siger ikke en lyd efter 120.000 km om et øjeblik. M3LR19

Jeg må nok have fat i dem igen
Vildgut
Vildgut Feb 1 '22
Hej Palle, det er præcis den samme lyd vores siger. Det er forfærdeligt. 

Jeg synes det er så slemt jeg har valgt primært at køre i ICE'en den seneste måned, mens jeg har ventet på SC tid. Havde helt glemt hvor dyrt det der benzin var :P! 

Mit bud er lyden primært kommer fra højre side?

Jeg skal forbi SC på torsdag. Du bør ringe til dem, tænker de siger der ligger en recall på det i forvejen. 

Palle22
Palle22 Feb 1 '22
Quote from Vildgut Hej Palle, det er præcis den samme lyd vores siger. Det er forfærdeligt. 

Jeg synes det er så slemt jeg har valgt primært at køre i ICE'en den seneste måned, mens jeg har ventet på SC tid. Havde helt glemt hvor dyrt det der benzin var :P! 

Jeg skal forbi SC på torsdag. Du bør ringe til dem, tænker de siger der ligger en recall på det i forvejen. 

Jeg har jo været inde én gang, hvor de ikke ville lave det. Nu har jeg oprettet service i app'en, og linket til videoen. Desværre har de først tid i marts.
Forummets indlæg er redigeret af Palle22 Feb 1 '22
Vildgut
Vildgut Feb 2 '22
Citat fra Palle22
Quote from Vildgut Hej Palle, det er præcis den samme lyd vores siger. Det er forfærdeligt. 

Jeg har jo været inde én gang, hvor de ikke ville lave det. Nu har jeg oprettet service i app'en, og linket til videoen. Desværre har de først tid i marts.
Ja, de burde virkelig gøre noget for at forbedre de SC tider. Synes det er elendigt man skal vente en måned +... Og derudover skal køre i over en time for at komme derhen da de kun har i de "store" byer.

Det er nok noget af det som får mig til at overveje om min næste bil behøver være en tesla. 
MOS
MOS Feb 2 '22
Citat fra Vildgut
Ja, de burde virkelig gøre noget for at forbedre de SC tider. Synes det er elendigt man skal vente en måned +... Og derudover skal køre i over en time for at komme derhen da de kun har i de "store" byer.   Det er nok noget af det som får mig til at overveje om min næste bil behøver være en tesla.

SC = SuperCharging? ;->

Sider: 1 2 3 »