Loading...
dk

Musikken starter af sig selv når jeg åbner bilen | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Jan 15 '22

Min Model S fra 2015 har den underlige vane, at den ind i mellem i perioder starter for musikken via Spotify, når jeg åbner bilen. Også selvom jeg manuelt har slukket for musikken inden jeg forlod bilen sidste gang. På min mobil har jeg ikke Spotify, så opstarten af musikken kan ikke komme derfra. Er der nogen der har en ide om hvorfor det sker?

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 15 '22
Hmm hvordan slukker man for musikken andet end skrue ned?
Min fortsætter altid derfra hvor jeg efterlod den enten P3 eller den indbyggede Spotify.
MOS
MOS Jan 15 '22
Citat fra HemligNemlig Hmm hvordan slukker man for musikken andet end skrue ned?

Jeg har da i hvert fald en play/pause knap på Spotify.

Og ellers kan man slukke for lyden ved at trykke på rullehjulet på rattet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 15 '22
Ledsager
Ledsager Jan 15 '22

Præcis @MOS. Men lige lidt hjælper det at trykke på pauseknappen eller rullehjulet. Musikken slukker godt nok, men tænder af sig selv ved næste indstigning i bilen.

NOELON
NOELON Jan 16 '22

Oplever det samme ind imellem. Irriterende, men har lært at leve med det...

Ice2EV
Ice2EV Jan 16 '22

Hvis den spiller Robbie Williams: Let me entertain you, så er det jo bare vognen der velkommer dig til en ny frisk tur.  ;-)

burns
burns Jan 16 '22
Min har det med ikke at fortsætte med det jeg hørte på Spotify, men at skudte til FM/DAB og spille en radiostation derfra. 

Det udløses oftest ved at åbne bildøren kort tid efter man lukkede den (5-30 sekunder). Det er som om at bilen ikke kan hitte rundt i det der er gem og det der er hentet og vælger noget tilfældigt.
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 16 '22
Jo men det er ingen pause knap på P3 lol.
Så skrue ned eller mute
PeterE
PeterE Jan 25 '22

Det er vist ret simpelt. 

Hvis I streamer noget, dvs Spotify, en Mofibo-bog eller lign, så byder bilen jer velkommen ved at starte derfra hvor I stoppede på turen før. Hvis I vil have ro når I åbner døren, så parker med en muted (tryk på venstre rullehjul) FM station - I vælger selv hvilken.  

P85DK
P85DK Jan 25 '22

Helt simpelt er det ikke. Bilen har helt klart sin egen vilje. Det virker meget tilfældigt hvornår den vælger at musikken skal starte eller ikke starte når man åbner døren. Tilsvarende så oplever jeg at det meget vilkårligt om sædet indstiller til min profil når jeg åbner døren efter min kone eller datter har kørt i den. Den viser min profil er valgt på skærmen, men det er ikke altid at den indstiller sæde og rat.

NOELON
NOELON Jan 25 '22

Ja, det er totalt tilfældigt. Nogen gange starter den med at spille en radiostation jeg aldrig selv hører kaldet 520 - vist nok Classic Rock. Nogen gange er musikken ok, men det er da skide irriterende. Men som sagt jeg har lært at leve med det og muter så hurtigt jeg kan.

KimT
KimT Jan 25 '22

520 - er fordi den mener den skal starte med at spillet noget fra AM båndet - ved ikke om det er den første station på båndet. Det gør min også af og til......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 25 '22
PeterE
PeterE Jan 25 '22

OK, så er jeg nok bare lidt heldigere end gennemsnittet :)

Ledsager
Ledsager Jan 25 '22

I mit tilfælde sker “autostart” af musikken ved indstigning primært når jeg har lyttet til Spotify. Også selv om jeg har mutet inden jeg steg ud.