Loading...
dk

Clever afbryder opladning | Tesla Forum

skyblue
skyblue Jan 16 '22

Hej, 

Jeg har fornyligt skiftet EON ud med Clever. Eon har fungeret godt for os i de lidt over to og et halvt år vi har haft vores M3, men der er ikke længere nogen ledige ladepladser pga. alle de hybridbiler der står og lader hele tiden.

Så vi skiftede til Clever, der lige har sat en masse ladestandere op, nedenfor vores lejlighed. Det er noget tættere på, men Clever har et problem.

Ens ladning kan blive afbrudt når en anden begynder at lade på samme ladestander.

Det skete to gange for mig idag. Og da jeg satte min til at lade her til aften, stoppede den ladningen på bilen ved siden af. 

Jeg kan ikke forestille mig at i andre ikke har det samme problem. Har Clever meldt noget ud?

PeterE
PeterE Jan 17 '22

Har du talt med Clever? Det lyder som en fejl i opsætning/konfigureringen af ladestanderen.

CHR2020
CHR2020 Jan 17 '22
Jeg oplevede det samme i weekenden ved Clevers 11 kW lader ved Fregatten Jylland i Ebeltoft, da jeg skulle lade samtidig med en mindre hybrid bil. Samme problemer som du beskriver. 

Det sjove var at jeg dagen inden, havde ladet uden problemer med en TESLA Model X, som nabo. 

Kan det være en fejl i Clever lader,  hvis nabo bilen ikke ligeledes trækker 11 kW, men kun 3,7 kW, som jeg er overbevist om at plugin bilen kun kunne lade med. 

Jeg havde ligeledes ingen problemer med at lade, ved samme lader, hvis jeg var alene. Så det er ikke TESLA fejlen ligger ved. 
Forummets indlæg er redigeret af CHR2020 Jan 17 '22
jpx
jpx Jan 17 '22

Jeg har oplevet nøjagtig det samme den 21/12 med en af laderne i Stoltenbergsgade (bag ved Glyptotektet). Her blev  min opladning afbrydt to gange, men jeg kunne starte den via tesla app'en igen. Jeg tænkte at det nok var den ene lader den var gal med, men det er nok mere generelt.. 

Gyzz
Gyzz Jan 18 '22

Hej, jeg lader normalt på Clevers ladere omkring Charlottehaven på Østerbro, her oplever jævnligt at min Tesla Model S 15' stopper opladningen, men "normalt" starter op igen et par minutter efter og lader videre op til ladegrænsen, kan desværre ikke se om andre tilslutter biler på samme eller andre standere men vil da være lidt mere opmærksom på det ;-) 

skyblue
skyblue Jan 19 '22

Jeg fik følgende svar:

Tak for din henvendelse.

Vi er bekendt med udfordringen om at opladningen stopper, når en anden bil tilslutter på det andet udtag. Vores tekniske afdeling arbejder på en løsning hurtigst muligt. Desværre er løsningen her og nu at starte opladningen forfra ved at tage ladekabel ud igen.   Jeg bekalger mange gange udfordringen og de gener det måtte medføre.   Når man staver galt i beklager, så er det nok noget man er vandt til at skrive. I det mindste er de klar over problemet.