Loading...
dk

'Teenager kompromitterede Teslaer over hele verden gennem tredjepartsapps' | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jan 19 '22

Interessant, og en snak vi har haft flere gange - udleverer man bare sit login eller gør man ikke? 

Læs mere her: https://www.version2.dk/artikel/teenager-kompromitterede-teslaer-hele-verden-gennem-tredjepartsapps-1094030

(og vær opmærksom på at debatten på Version2 kan være lidt kontant og meget unuanceret)

cth
cth Jan 19 '22

Jeg er så enig med første kommentar til artiklen.

Har også sagt det flere gange herinde.

Tesla kan også blive hacket, men så er det tesla og deres ansvar.

Jeg tror dog de har ret godt styr på det.

Her er det 3. parts apps som ingen kender sikkerheden i.

Jeg har aldrig rigitg forstået dem der bruger de her 3. parts apps til deres Teslaer. Man udleverer ofte både brugernavn og adgangskode til sin Tesa-konto for at få adgang til bilen via 3. parts appen.

Man kan jo lige så godt bare lægge nøglen oven på postkassen Har du først mistet user/pass kan ham/hende der har nølet dem uden problemer køre væk i din bil...

Til dem der ikke har en Tesla, man kan via sin Tesla-app; låse bilen op, starte bilen og køre uden brug af nøgle.

Man kan sætte et PIN, man det kan fjernes ved hjælp af... tadaa.. App user/pass...

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 19 '22
PeterE
PeterE Jan 19 '22

Enig, at taste sit Tesla login ind andre steder end hos Tesla er per definition en tvivlsom fremgangsmåde.