Loading...
dk

Nogle gode idéer til, hvor man kan få skiftet en bremsekaliber? | Tesla Forum

Mortcob
Mortcob Jan 24 '22

Hej, 

Har i nogle gode idéer til, hvor man kan få skiftet en bremsekaliber til Tesla Model S 85D (2015). 

Bilen holder nu hos Tesla i Kirstinehøj, og de har lige meldt tilbage til mig, at der kan gå 5-6 uger før de får dem hjem igen.  

Skaden er sket ved, at parkeringsbremsen har sat sig og slipper ikke, så højre bagdæk blokeres (bremser permanent). 

Jeg kan se på forum og også forstå på Tesla, at dette er en fejl, som sker hyppigere. Tesla Kirstinehøj har fået to biler ind med denne fejl i weekenden. 

Nogle gode idéer til værksteder, som kunne have bremsekalibre hjemme?

Jeg har prøvet Autoskadestuen og Elkær Gruppen også på Kirstinehøj i Kastrup, men de har ikke nogen på lager.

MOS
MOS Jan 24 '22
Har du prøvet Hinnerup Auto?
webercarbmann
webercarbmann Jan 24 '22

Jeg købte set sæt p bremsekalibre brugt på Ebay i USA for omkring 3 år siden.  Det var en succes.  Det kunne være en vej at gå.  

P85DK
P85DK Jan 24 '22

Hvilken side er det? Jeg mener jeg har en til højre side.

Alternativt kan du køre med kun den ene parkeringsbremse indtil du får en hjem.

Jeg købte et par på ebay fra USA ligesom webercarbmann og det tager ca. 10 min længere end at skifte et hjul at skifte parkeringsbremsen.

CanEl
CanEl Jan 24 '22

de er mig bekendt, ens i begge sider
fik mine renoveret ved hinnerup auto, og de har kørt fint siden.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 24 '22
P85DK
P85DK Jan 24 '22

Jeg mener nu at kunne huske at de var venstre/højre, da jeg skiftede min venstre. Som jeg husker det har de forskellige reservedelsnumre.

Jeg har i hvertfald en i garagen som jeg mener er til højre side. Så den kan jeg i hvertfald hjælpe Mortcob med at sætte på bilen i morgen eller onsdag.

Mortcob
Mortcob Jan 24 '22

Tak for svar. 

Tesla har vendt tilbage, at de kigger på bilen igen i morgen, og giver mig besked om vi kan klare det uden udskiftning indtil de har reservedele hjemme igen. 

Ellers prøver jeg, at kontakte dig P85DK eller EVfan, som har en liggende. 

Jeg melder tilbage med status her i forum.

P85DK
P85DK Jan 24 '22

Du skal være velkommen

webercarbmann
webercarbmann Jan 24 '22

Jeg mener også at kalibrene er forskellige men motor og gear modulet er ens i begge sider. 

ollos
ollos Jan 28 '22
Jeg fik skiftet begge bremsekalibre for et år siden på min TMS 15 85D. De havde begge sat sig, så jeg ikke kunne køre. Rangeren havde kun venstre-kalibre med, men sagde, at de var ens, så han satte en venstrekaliber på højre side. Det har fungeret perfekt siden.