Loading...
dk

Fælge til Model Y | Tesla Forum

Supercharged
Supercharged Feb 11 '22

Er ved at kigge på fælge til mine sommerdæk (std fra Tesla) til min røde model y.
Tænker at nogle mørke/sorte ville se godt ud til den røde farve og chrome delete.

Men, men, men....hvad skal man købe ? VIl jo helst ikke give køb på for meget range.
Er der nogen der har erfaringer med uorginale fælge til Model Y ?
Kigger selv på disse:
www.thenewaero.com
eller
https://tsportline.com/...riant=32501570699324

MOS
MOS Feb 11 '22
Har aldrig været fan af turbine-designet, da de ikke er specielt aerodynamiske. De andre ser for aggressive ud til min smag - det ligner jo, at man kører på rundsave. For optimal aerodynamik skal man ganske enkelt gå efter en glat plade, der så vidt muligt dækker hele fælgen. Tænk pladehjul til enkeltstarts- og banecykler. Nogle folk køber en billig pizza pan og sætter uden på fælgen; det virker fremragende.
P85DK
P85DK Feb 11 '22
Citat fra MOS Nogle folk køber en billig pizza pan og sætter uden på fælgen; det virker fremragende.

ja, så er det i hvertfald ikke designet man går op i :-)

MOS
MOS Feb 11 '22
I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor man ikke kan få hjulkapsler, der blot er en simpel, glat, rund plade. Det må være det absolut simpleste og billigste at producere. Og det er den form, der giver den bedste aerodynamik. Så kan man evt. tilføje mønstre vha. klistermærker, hvis man ønsker et specielt designudtryk.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 11 '22
MOS
MOS Feb 11 '22
@P85DK Man kan også gå op i aerodynamisk design og effektivitet. Design behøver ikke udelukkende at være æstetisk; der kan være mange andre betydende parametre, man lægger mere vægt på. Og i øvrigt er æstetik jo i høj grad subjektivt. En minimalistisk plade kunne vel passe fint til Teslas i øvrigt minimalistiske stil med interiør.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 11 '22
KimT
KimT Feb 11 '22

Mht turbine; hjælper det ? For hvis det skulle hjælpe, skulle de jo lave en fælg til venstre side, og en anden fælg til højre side (spejlvendt)

P85DK
P85DK Feb 11 '22

@MOS - det er rigtigt, det er alt sammen et spørgsmål om individuel smag

PeterE
PeterE Feb 11 '22

Design behøver ikke at være æstetisk, det er jo korrekt. Men det behøver vel heller ikke være sk... grimt :) 

Og ja, de flade og lukkede hjul der var smukke en gang betyder ikke nødvendigvis at alle elsker aero-design anno 2022...

Picture

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 11 '22
Supercharged
Supercharged Feb 12 '22

Tak for buddene :). Tror jeg løber med pizza hjulet.

@KimT The New Aero fælge er forskellige højre og venstre. Ved ikke med de andre.