Loading...
dk

Lokation af ny V3 SC i Odense? | Tesla Forum

soras
soras Feb 20 '22

Efter at have oplevet en del gange, at der meget stort pres og til endda kø på både Middelfart og Slagelses superchargers var jeg glad, da jeg opdagede at Tesla har påbegyndt byggeri af v3 Charger i Odense. Meget tiltrængt for os der bevæger sig mellem Sjælland og Jylland i myldretiden. Mindre glad blev jeg da jeg opdagede at chargeren ligger 7 minutter fra motorvejen, og det er formodentlig under optimale trafikforhold, suk. Er det Tesla, der ikke kan finde lokationer langs motorvejen? Er det en ny strategi om at servicere folk der bor i byen? Hvorfor denne lokation?

CanEl
CanEl Feb 20 '22

den er lagt ved et indkøbscenter, ligesom flere andre centre.
der er ikke tænkt på motorvej her, men flere centre ligger alligevel ved motorvejen, fx den der kommer i Kolding.

MOS
MOS Feb 20 '22

Hvis du absolut vil lade på Tesla SuC, så skal du nok primært lade på Køge, Slagelse, Middelfart og Fredericia. Odense SuC ved Rosengårdcentret er ikke optimalt placeret, hvis du bare er på hurtig gennemfart. Den er nok primært tiltænkt byboere og andet godtfolk, der alligevel skal ind og handle i centret. Men jo, du kan da også snuppe den, hvis du vil have en lidt anderledes oplevelse. Der er mulighed for gode shoppingoplevelser i centret og mange spisesteder i Food Avenue. Men beregn i alt ca. 15 min. ekstra på at komme til/fra motorvejen.

Jeg tror ikke, Odense SuC kommer til at aflaste Slagelse og Middelfart af betydning, da den nok mest vil tiltrække lokale fra Odense området. Den nye Suc ved Fredericia vil nok i højere grad aflaste Middelfart, da de ligger tæt på hinanden og tæt på motorvejen. Det kan også være, at Tesla udvider eksisterende SuC med flere stalls.

Der er i øvrigt også efterhånden en del andre muligheder for hurtigladning tæt på motorvejen, som ikke lige er Tesla SuC. F.eks. tæt ved den nye Sunset ved afkørsel 50 Odense SØ, hvor flere udbydere bygger hurtigladere på livet løs.

baldur
baldur Feb 20 '22
Husk at vi foretrækker supercharger fordi det er væsentligt billigere end noget andet. Ja man kan lade ved Storebæltsbroen på begge sider, men hvem gider det, når det koster 50% ekstra?
Ice2EV
Ice2EV Feb 20 '22

Foretrækker Tesla SuC'er. However de 3-4 gange om året vi har behov udenbys, så er jeg ligeglad med om det koster 3 eller 5 kr, hvis jeg kan få smæk for dollaren der hvor jeg har behov.

PeterE
PeterE Feb 21 '22

Husk at der stadigvæk er lige omkring 4000 biler derude, hvor SuC er gratis/forudbetalt og de vil gerne køre et par ekstra kilometer eller fem - nogle af dem - for at fylde batterierne op. Og ja, det er lidt underligt at de vælger en placering væk fra både motorvej og by, men måske er det den nye strategi...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 21 '22
DeaconWP
DeaconWP Feb 22 '22

Der er lavet aftale med Danske Shopping Centre om Supercharger ved dem de har i porteføljen.

 

Så de bliver installeret i samarbejde med shopping centrene.

 

Der ud over, så skal I nok regne med, at den i Odense bliver den første i Danmark, med adgang til andre bilmærker, nu den er/bliver opført efter den aftale.

 

Så godt nok ligger den et stykke væk fra motorvejen, lige som den i Aarhus, men det er fordi det ikke er til motorvejens trafikanter.

 

KimT
KimT Feb 23 '22

@Deacon; Nu når du selv nævner Danske Shoppingcentre, så er Rosengårdcentret faktisk ikke en del af Danske Shoppingcentre