Loading...
dk

tesla S import | Tesla Forum

jens2
jens2 Feb 21 '22

Hej. Jeg ved at emnet har været oppe flere gange vedrørende import af tesla 3

Jeg har netop importeret en tesla s 75D fra 2018, men der er en hel del forskel på priserne fra selvandmelderne (Selvandmelderne er firmaer der giver bindende svar på afgiften). Jeg kan se at priserne svinger helt vildt! Er der nogle som har erfaring med en selvanmelder med en model s og ikke 3er, eller endnu bedre fra skat?

P85DK
P85DK Feb 21 '22

Den store forskel i regafgift skyldes primært den store forskel i nypris. Du skal være skarp på at finde den rette model indregisreret med den rigtige dato i forhold til de mange op- og nedjusteringer som Tesla har haft på deres prisliste, da det er den gældende prisliste på 1. reg for bilen der er gældende som nypris i dit regnestykker.

Som du kan se så har du fx. en Model S 75D fra 2018 som har en nypris på 968.000. Jeg kan ikke huske præcis hvornår det var, men du kunne på et tidspunkt bestille en Model X P100D Ludicrous for 880.000 kr. da Tesla lige pludselig dumpede Model X priserne med 500.000 ud af det blå.

Din bedste vej frem er at finde de historiske priser for den model du ønsker og så finde en brugt bil der har 1. reg i den periode med den laveste nypris.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 21 '22