Loading...
dk

Farveprøve fra Giga Factory Berlin | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 22 '22

Er der nogen der kan gætte hvilken farve de har brugt i de første par runs af Model Y fra Giga Factory Berlin?

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 22 '22

Er spændt på at se om de får styr på samlekvaliten nu når bilerne produceres i Tyskland. Min m3p fra sommeren 2021 ligner noget der er kastet tilfældigt sammen. Et par besøg på SC har dog efterhånden fået rettet op på det meste…

cth
cth Feb 24 '22

21 model er vel fra Kina og burde være ok..ellr har du bare været uheldig?

 

Er det ikke bare nogle plastic attrap'er de har stående, så det ser ud som om der sker noget :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 24 '22
jramskov
jramskov Feb 27 '22

@cth: Er det ikke kun Model 3 standard range der kommer fra Kina? Mener bestemt at alle M3P stadig kommer fra Freemont, måske endda også LR? Alle Model Y kommer til gengæld fra Kina indtil Giga Berlin kommer online. Det undrer mig i øvrigt som det varierer med samlekvaliteten, men det er måske også noget med hvor meget man går op i det. Synes ikke samlekvaliteten på vores TM3 fra 2019 er i nærheden af det @Gustavsfar beskriver :)

Måske åbner den snart:
"According to German News site Der Tegesspiegel, approval for the Teslas Giga Berlin factory should be granted on Thursday or Friday of this upcoming week. A grand opening ceremony is already being planned."

https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1498016350983401477?s=20&t=qVBhTePVnt9fSixK5IcYYd0KcF9Qcm6nXC-RakmDurE
 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 28 '22

Jo mener også at det kun er standard range der er MIC 

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 28 '22
EL_Jefe
EL_Jefe Mar 2 '22

Det passer ikke helt, LR og P modeller kan også være MIC. Min egen TM3P er MIC.

Mindes at de (hvertfald da jeg undersøgte det i september måned) sender hver anden kvartal fra Freemont og hver anden kvartal fra Kina.

I 2021 var det vidst således:

Q1 + Q3 = MIC

Q2 + Q4 = MIF