Loading...
dk

Hvem har dæk problemer? | Tesla Forum

cth
cth Mar 31 '22

Jeg ved der ud over mig er nogle der har haft problemer med de fra fabrikken monterede Michelin Pilot sport 4.

Hæl og tå problemet hvor dæk fibre rejser sig og giver en støjende lyd.

Nu har jeg så afleveret min model S hos Tesla i anden anledning og får en model 3 lånebil som er under 2 år gammel.

Tydelig hæl og tå støj.

ja den har pilot sport 4 :-)

Talte i øvrigt med en taxi chauffør på cirkle K forleden dag.

Han sagde at deres elbiler af de høje typer generelt har problmer med dækkanter.

De slides eller går i stykker alt for hurtige.

I øvrigt første gang jeg kører længere tur i en model 3.

Kan godt forstå den er blevet et hit, selvom jeg har udtrykt min tvivl tidligere.

Dog synes jeg affjedringen er ringe. Men det er der vist mange der synes.

Kvalitet generelt... den virker lidt klak klak, men ikke noget vildt.

Den er bare for lille til mig. Udseende er heller ikke lige mig.

Men allround super velkørende bil....

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 31 '22
Ice2EV
Ice2EV Sep 13

Halløj, gammel tråd.

Har lige været uheldig og få en skrue op i kanten af vores ene dæk.

Nyt dæk på fælgen. Det nye dæk har 8 mm slidbane.

Det gamle har kørt ca 38.000 km og havde 5,2/5,3 mm tilbage.

Med tung accelleration ofte, så synes jeg holdbarheden er godkendt. Kører vi bare til 2,5-3 mm på sommerdækkene så rammer vi vel 60.000+ km.

Iøvrigt bemærker jeg nu, at alle 4 har tydelige spor på ydersiden af dækkene. Altså ligesom om vognen er spidset på alle 4 hjul.

Dækmanden sagde det er for at gøre bilen køreglad og ikke kurs ustabil som i gamle dage. Køreglad der er den helt sikkert.

Der var svag antydling af hæl og tå, men kun lige anbar. Ikke som de der Michelin som har samme eller mere antydning efter 8000 km.

Vi, dækmanden og jeg, snakkede lidt om sporing. Og han frarådede at få den sporet lige, for så blev man ked af at køre i den med konstant korrigeringer. Men vi blev enige om anbefalingen har et vindue som sporingen skal være inde i. Og hvis den nu stod helt ude i størst spidsning, så kunne man justere den ind til nærmere mindst spidsning, uden at den blev sporet lige.

Har ikke fået foretaget sporingen endnu, men overvejer fortsat.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 13
cth
cth Sep 13

har prøvet det samme... 2200 kr lige ud af vinduet :-)

Jeg fik min sporet på grund af kraftigt slid på kanten af alle 4 dæk og det har derudover hjulpet på retningen.

Men hvis du ikke føler den trækker skævt eller slider dæk skævt, så spar de penge.

Fik så skiftet de Michelin CC2 som var slidt skævt, selvom de havde mønster til mindst 10.000 km mere.

Da havde de rundet vist nok 65.000kr.

Nu har jeg så Conti all season 2 og er glad for dem indtil videre. Tiden må vise :-)