Loading...
dk

Utætte lister ved A stolpens siderude | Tesla Forum

Larsen
Larsen Dec 15 '14
Nu hvor det er blevet koldt, så kan jeg mærke der kommer en masse kold luft ind ved den lille rude ved sidespejlet. Sætter man fingrene helt ud i hjørnet mellem ruden og A stolpen, så mærkes det tydeligt, at der blæser ind Jeg har været tilbage i forummets arkiv, for at hvad der tidligere har været skrevet om utætte lister ved den lille forreste siderude, men kun fundet "Homer" som skriver noget om dette. Jeg synes bare jeg tidligere har hørt om problemet fra andre. Er der andre som har påklaget det, og ikke mindst fået det løst?
Kristian70k
Kristian70k Dec 15 '14
Har jeg også hørt om.. Mener det er et norsk forum.. Plus nyland der har snakket om det.. Mener Tesla fiksede det for dem
T3S7A
T3S7A Dec 15 '14

Der er et fiks til dette. Noget med at tætnings gummilisten bliver en lille smule tykkere. 

Prøv evt selv at skubbe gummi listen mere op mod loftet, efter du har lukket døren. 

Raymond
Raymond Dec 15 '14

Jeg har samme problem, sidste vinter kostede en tur fra Herlev til Esbjerg nogle sygedage - surt. Jeg har flere gange fejlmeldt utætheden, men Tesla har til mig sagt, at der ikke er noget fix endnu!

Jeg stopper "hjørnet" ud med blødt papir, når der er sidevind - komisk.

PeterJ
PeterJ Dec 15 '14

Samme her, meget uheldigt at Tesla ikke har et fix endnu. Jeg fejlmeldte i december sidste år (2013)!

Let at eftervise ved en tur i vaskehallen, hvor tørringen sender en luftstråle ind ved det lille vindue.

kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

Der blev skrevet en del om problemet i jan-febr. og Tesla har et fix der løser problemet. Biler leveret fra marts i år og fremefter skulle ikke have problemet.

homer
homer Dec 15 '14
Jeg fik fikset det venstre vindue (næsten). Tesla dk forsøgte længe at sige der ikke var et fix, og det bare var en kuldebro. Indtil jeg slog en post op på amr. forum. Tesla USA kontaktede derpå Tesla dk og bad dem tage det seriøst og løse problemet, om de så skulle skifte hele døren.
De snakkede om at der kom luft ind ved håndtaget og løb og i hjørne vinduet. Skumlister mm, var vist deres løsning. Der kommer stadig lidt luft ind, men det tror jeg er pga den lodrette liste mellem det trekantede vindue og det store, som bøjer for meget indad i bilen. Når jeg presser listen ud ved kørsel, hjælper det.
Højre trekantede vindue suser stadig som fra ny. Satser på de kan fikse det til 1 års service.
Er lidt træls problem. Ud over træk og dug på den lille rude, slipper det en del vindstøj ind i bilen.
Forummets indlæg er redigeret af homer Dec 15 '14
Larsen
Larsen Dec 15 '14

@Kaj, min bil er produceret i januar 2014, og leveret i marts. Jeg mærkede kun kortvarigt problemet lige efter jeg havde fået den, og da den skulle til reparation første gang, så var der jo blevet så varmt i vejret, at man ikke rigtigt kunne mærke det mere. Når jeg nu kører rundt i temperaturer omkring nul grader, så bliver min venste hånd på rattet iskold. Det er måske derfor Tesla har lavet varme i rattet på de nye biler. Det var nok billigere end at løse problemet med listen :-)

Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Jeg har samme problem og min bil er fra marts i år men produceret i slutningen af januar. Men Tesla i Kastrup er desværre rigtig gode til at glemme at lave halvdelen af det jeg beder dem om nårjeg er derovre. Har også problem med dørlister der buler og ser lidt kiksede ud.

Jeg mærker mest vinden fra døren hvis modvinden er helt rigtig, ellers er det ikke så slemt. JEg regner med at Århus får lov at kigge på bilen, det er lidt nemmere når værkstedet der åbner så man "lige kan kigge forbi"...

/Martin

Larsen
Larsen Dec 15 '14

Hov, hov, nu må I ikke alle sammen melde om problemer med utætte lister og andre sjove ting. Forleden forlød det, at jeg var den eneste på hele forum der havde problemer med min bil. Det vil jeg fortsat gerne have eneret på! :-)

Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Larsen: Det er ikke et fejl, det er en feature ved varmt vejr der ikke er til at slå fra i vintermånederne, jeg forventer det bliver muligt at, slå det fra i næste softwareopdatering ;-)

/Martin

Larsen
Larsen Dec 15 '14

Sejt!

DerHansi
DerHansi Dec 15 '14

Ja, jeg kører bare i termobukser :-). Næh seriøst, opdagede det først på en MEGET kold tur i det svenske, Men det er da absolut ikke noget der hjælper på aktionsradius at man er nødt til at have så meget knald på klimaanlægget. Indtil videre har min dovenskab forhindret mig i at få det fikset.

Tesloid
Tesloid Dec 15 '14
Jeg melder mig lige i koret. Desværre med en meget ny bil. Produceretslut okt14. Hentet for 6 dage siden. Der kommer en del kold vind ind ved forreste trekantrude. Så meget at fruen klagede over kulden på hendes første tur :-S Jeg har ikke været meget generet af det endnu, men der går helt sikkert en del energi tabt til at varme op. Det bliver bedre til sommer :)
Larsen
Larsen Dec 16 '14
Øv, så tyder det desværre ikke på Tesla har nogen løsning på problemet, når det også er på de helt nye biler. Der er jo også altid varmt i Californien, så de kan jo ikke selv mærke det. @Holbech, Selv Tesla bør dog kunne forstå, at vi her i Scandinavien ikke kan leve med, at vores kvinder bliver kolde.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 16 '14
Tesloid
Tesloid Dec 16 '14
Ja nemlig. Havde jo lige håbet at hun blev lige så lun som mig ;) Jeg kunne ikke mærke noget vind idag, så enten er det vindretning eller noget med hvor hårdt døren lukkes. Tester lidt mere over de næste dage.
Raymond
Raymond Dec 16 '14

Det har intet med hvor hårdt døren lukkes i - du oplever det, når der er vind fra siden/skråt forfra og når du kører med en vis hastighed.

Werge
Werge Dec 16 '14

Jeg må også melde mig - bil udleveret for en uge siden. 
Oplever også træk fra den lille siderude, men også ind gennem håndtag "hullet". Så nu "krøller" jeg en hanske sammen og putter ind i håndtag hullet. Det mærkes primært ved hastigehder over 100 km/t og lidt god vind.

Kunne tydeligt mærke det på vej over Storebæltsbroen i morgen (på vej til OptiCoat behandling på Fyn).

KennethOlsen
KennethOlsen Dec 19 '14

Melder mig desværre under samme fane :-( Fik bilen for 2 dage siden og ved motorvejskørsel piver vinden ind. Har lige talt med Mikkel fra Service. Han ville ringe tilbage så spændende at se hvordan de vil løse det...

 

T3S7A
T3S7A Dec 19 '14

Havde godt nok ikke forventet så banale fejl, stadig var at finde på ny produceret Tesla'er. Det skuffer mig meget. Det er en kendt fejl, som stort set alle biler har, hvorfor har man ikke længe fået rettet det fra fabrik af? 

Sider: 1 2 »