Loading...
dk

Nu dropper Tesla også radaren i Europa | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Apr 6 '22

"Vi fortsætter overgangen til Tesla Vision - vores kamerabaserede Autopilot-system. Fra og med leveringer i april 2022 vil Model 3 og Model Y, der er produceret til de europæiske og mellemøstlige markeder, ikke længere være udstyret med radar. I stedet vil disse køretøjer være de første fra Tesla, der benytter kamerasyn og neural netværksbehandling til at levere Autopilot, Teslas fuldt selvkørende egenskaber og visse aktive sikkerhedsfunktioner."

Link: https://www.tesla.com/da_DK/support/transitioning-tesla-vision?redirect=no

KimT
KimT Apr 6 '22

Hvis man er interesseret i at se hvad der er sket af ændringer, men man følge med her : https://tff-forum.de/...ungen-details/100784

Ændringen "Radar removal" er godkendt d. 21/2 '22 = V22

Interessant er det også at lasteevnen er øget med 250kg i V21 pga. andre bremser. Så for en Y hedder den nu iflg. motorregisteret 640kg.

Og under V21 har de også en tabel som vise ændring i range ifm. udskiftning af MCU fra Intel til Ryzen pga højere strømforbrug

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 6 '22
Zyp
Zyp Apr 8 '22

Er du sikker på at det kun er bremser der er ændret for at øge last vægt?

Vi kører nok konstant med overvægt,men det virker ikke som noget problem. Og hvis det kun er bremser er jeg ikke så bekymret. Den bremser helt fint. Og iøvrigt må de bremser da også kunne klare en del,når den også kan klare 1600 kg påhæng.

baldur
baldur Apr 8 '22
Jeg er ikke overbevist om at der er ændret noget som helst. Angiveligt skulle en eller flere af de standardiserede forbrugstest specificere at bilen skal være fuldt lastet under testen. Dermed får de en dårligere rækkevidde ved at angive en højere lastevne. Så det er muligt bilen har været nedvejet af hensyn til reklameværdi ved at kunne angive længere rækkevidde.
Bianco
Bianco Apr 2 '23

Jeps, "parkeringssensor" virker ikke rigtig ;-). En frisk englænder der tester mod sine medarb... https://www.youtube.com/watch?v=o1g1okoQJEE

Mon ikke det bliver ok om et halvt år, og godt om 2 år - Tesla standard-operating-procedure.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Apr 2 '23
AgentP
AgentP Apr 3 '23
Citat fra selsoe

Den norske elbilforening har testet Tesla Vision. Det virker fuldstændig ubrugeligt:

Prøvnuligeathør'her! Som man siger der, hvor jeg kommer fra. :-) 

Det er mig ubegribeligt, hvordan man tør overlade automatisk kørsel til et system, der ikke engang kan finde ud af at holde forruden fri for regn.

Rettelse: Ét er, om man selv tør. Men at det kan myndighedgodkendes at kunne fremføre to tons med 100+ km/t baseret på et system, der ikke engang kan holde sig selv renligt, er mig en gåde.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Apr 3 '23
Bianco
Bianco Apr 3 '23

Quote from AgentP

Det er mig ubegribeligt, hvordan man tør overlade automatisk kørsel til et system..

Det er der så heller ikke nogen det gør. 

MOS
MOS Apr 4 '23

@AgentP

Jeg tror, du forveksler "automatisk" med "assisteret".

PeterE
PeterE Apr 4 '23
Interessant nok at det - i første omgang - primært bliver indført i 3 og Y, og ikke i de to store. Den nye Plaid har i al fald parkeringssensorer.